Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-22, 14:23
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klumpfisken
Har allt blåst över nu och synderna glömda, som förväntat. Allt är frid och fröjd igen, solen skiner!

De har tydligen nu i slutet på året lyckats bättre än beräknat med sparprogrammen inom kommunen som de drog igång förra året. Skall enligt uppgift fått över några mille som de sparat inom hemtjänsten, så kommer snart ett nytt bättre (=dyrare) bord till kommundirektören.

Ser fram emot det!

Citera
2023-10-25, 05:42
Medlem
Har det hänt något mer eller har alla skrattat sig vidare till banken nu när den korta stormen lagt sig?
Citera
2023-10-29, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda
Jag hittade förresten ett protokoll från kommunstyrelsen i Emmaboda från början av 2021. Av det framgår att inte en enda ledamot reserverade sig mot beslutet att föreslå kommunfullmäktige att bevilja medel för åtgärden.

Nu vet jag inte om det dök upp några reservationer när ärendet till sist hamnade i KF, men om (S) inte reserverade sig fattar jag inte varför de gnäller nu.

Men snälla nån, såna här beslut hinner knappt någon reservera sig emot utan det säger bara Swish och sen är det vidare till nästa punkt. Det är samma med arvodesfrågor "kan vi besluta enligt kommunstyrelsen förslag, jag finner så funnet, då går vi till punkt x etc.".

Dom ser nu en chans att ta politiska poäng och gnälla, kanske locka några väljare som kommer ihåg denna lilla skitgrej vid nästa val. I själva verket så både är och var S för detta inköp av bordet ifråga. Men det går bra att gnälla nu och möjligtvis vinna lite sympatier politiskt när det redan är genomfört och inte går att göra något åt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback