Det går för övrigt inte att spika fast en järnmask i ansiktet på någon. Personen skulle dö inom ett par minuter vid ett försök. Paret är övernaturligt starka och sliter ned folk i vattnet som en krokodil, verklighetstroget...
Paret simmar i 5 knop under vattnet med tuber, verklighetstroget....
Ekan ligger kvar på samma ställe i ett dygn utan ankring även i blåst, verklighetstroget...
Det är så många fysiska/tekniska fel så man bara blir trött.
Har sett den nyligen, och den var faktiskt bättre än väntat. Definitivt ingen bra skräckfilm eller läskig över huvud taget, men den var en underhållande slasherfilm. Blev förvånad över hur mycket gore det var, vilket var uppskattat. Väldigt osvensk rent generellt.
Sen har den ju många brister. Förutsägbarheten och skådespeleriet är väl filmens svaghet. Hade framförallt svårt för huvudpersonens(Molly Nutley) ständiga överspel.
2,5 av 5
Såg någon intervju där Lundell tyckte att Johan Falk filmerna var de bästa svenska filmerna som någonsin gjorts. Och med en sån inställning vill jag nog inte se någon film som denna herre är inblandad i.
Tänkte först inte se den då många verkar tycka den var dålig men ditt svar gör att jag vill se den då jag älskar Johan Falk filmerna.
Fyfan vilket skräp, hur fan har vi hamnat här? En idiot som är känd för att knulla på TV och knarka blir alltså miljardär och kan för "skojs skull" göra en film som går på bio och streaming?
Sitter just och kollar på Feed som 4:an sänder. Till viss del bra skådespel och foto men ajajaj vad banal och simpel historia samt genomförande. Skrattretande scener stundtals. Varför är den ens omtalad?
Debut som låtsasproducent i syfte att sälja ännu en usel produkt till följarna som är till för att luras.
Som allt annat som Jocke "skapar" så är det inget som folk hade betalat för pga hög kvalitet.
Musik, filmer och krypto. Allt var lågkvalitativt skräp som behövde säljas ändå genom att Jocke låtsas kunna producera film, musik, och även skapa kryptomynt för att "få" 150 miljoner kronor av folk som investerade i myntet som att Jocke är ett tecken på framgångsrika kvalitetsprojekt, och inte Sveriges största looser som måste ljuga om sina framgångar och vad han kan skapa.
Sen på bollen här, men såg den precis och måste fan skriva av mig.
Skådespelarinsatserna var egentligen inte dåliga. Tror jag. Ärligt talat har jag svårt att avgöra det eftersom karaktärerna framstod som så avskyvärda och obehagliga, och samtidigt så löjliga och stereotypa, att jag knappt stod ut. Höll på att avlida av cringe upprepade gånger.
Nu har jag väldigt låga tankar om influencers och det är väl möjligt att de framställs på ett realistiskt sätt - snubben som gjort filmen är tydligen influencer själv, och tydligen har jag lyckats isolera mig från den skiten rätt bra eftersom jag inte hade en susning om vem fan han är innan jag såg filmen - men i så fall är det inga jag vill se en film om. Under större delen av filmen hoppades jag att alla skulle dö på ett underhållande sätt så att detta elände till film kunde ta slut.
Vissa woke-element underlättar inte. Hjältinnan är vegan och blir påhoppad av de djupt obehagliga köttätarna, och av de övriga utgörs de minst avskyvärda karaktärerna av ett lesbiskt par. Suck och stön. Men men, de kände sig åtminstone inte tvungna att trycka in någon random blatte i filmen bara för att sätta ett kryss i den rutan också. Fast kanske tyckte de att de gjorde det med den lite mörkare snubben (Joel Lützow) som framstår som lite vettigare tills det
precis i slutet framgår att han är medhjälpare till mördarna. Tre sekunder efter denna reveal får han en totalt osannolik kniv rätt upp i skallen så att man ser den genom munnen. Tycker mig ha sett det i filmer förr, fast då har det inte varit någon liten vegantjej som svingat en kökskniv i en vinkel där knappt ens Rambo hade lyckats med det konststycket.
Och plotten. Herre jävla gud. När häxan strök runt utanför tältet tänkte jag tanken att det var gubben som berättat om häxan som var utklädd och ville mörda folk som nån jävla Jason Voorhees, men eftersom något slitit ner den där tjejen under vattnet på ett sätt som ingen människa kan göra avfärdade jag tanken. Sedan skedde fler saker som visade att det måste vara något övernaturligt och inte människor som gjorde det. Men sedan visade det sig lik förbannat vara så.
Gubben och gumman kunde tydligen simma i 20 knop under vattnet och hålla andan i flera minuter. Och kommunicera med sin medhjälpare under filmens gång för att kunna lokalisera en drönare med en avhuggen fot hängandes i sig, och göra upp om att han ska låta sig bli nerdragen i vattnet framemot slutet, trots att han aldrig lämnar de andra karaktärernas sida. Gubben lyckas inte övermanna vegantjejen one-on-one men skakar av sig ett yxhugg i skulderbladet med mindre problem än en hjälte i en fornnordisk saga.
Tror jag måste ha förlorat flera IQ-poäng bara genom att se denna film, så jävla dum är den.
(Det finns typ en kvart i mitten av filmen som är helt okej, från den första attacken i vattnet tills den första tjejen blir dödad. Jag lyckades faktiskt missa att tjejens hår är torrt och tröjan bara har lite vattenstänk efter att hon blivit nerdragen under vattnet.)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!