Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-21, 11:39
Medlem
Hej,
Bytte precis batteri i en iPhone 8. Allt verkar funka utom laddningen. Mobilen surrar till när jag sätter i laddaren men ingen laddsymbol uppe i hörnet. Det går heller inte visa batterihälsa etc. men det hade jag nästan räknat med iom. tredjepartsbatteri.

Någon som vet vad som kan fela?
Citera
2023-10-21, 12:07
Medlem
Jag testade ett annat batteri nu och samma sak, den verkar inte ladda.
Citera
2023-10-21, 12:46
Moderator
Chantres avatar
Telefoni, surfplattor och läsplattor --> Telefoner, surf- och läsplattor: felsökning och problem
/Moderator
Citera
2023-10-26, 11:58
Medlem
Laddade mobilen innan batteribytet?
Är batteriet som du startar mobilen med laddat och ser du hur mycket % batteriet är på? ifall batteriet sitter fast på 0% eller 1% så är det fullt möjligt att du råkade slå bort en mosfet vid batterikontakten på kretskortet, vanligt misstag folk gör när det försöker reparera sina iPhone 8 själva.
Laddningsproblem brukar rent generellt vara laddporten eller Tristar/hydra chippet på kretskortet, absolut vanligaste är faktiskt att det bara en smuts/damm som gör att laddaren inte får bra kontakt så börja med att göra rent.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback