2023-10-23, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Vissa blir obotligt sjuka av vaccin. Det tror jag alla är överens om.

Jag syftar på det han länkade till specifikt. Vacciner kan medföra komplikationer, men det handlar ju om risk/reward, dvs. att fördelen med att vaccinera sig ska vara större än att inte göra det.
Citera
2023-10-23, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag syftar på det han länkade till specifikt. Vacciner kan medföra komplikationer, men det handlar ju om risk/reward, dvs. att fördelen med att vaccinera sig ska vara större än att inte göra det.
Jepp, och där bedömer folk olika.
Citera
2023-10-23, 14:17
Medlem
Citat:
Jepp, och där bedömer folk olika.

Jojo, men vad någon okunnig bedömer rör mig inte så mycket. Du såg nyss själv de misstag som begicks av TS.

Det handlar om att tolka data korrekt. Det kan man i princip inte göra på en hög nivå om man inte är formellt tränad. Det är alldeles för svåra prylar.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-10-23 kl. 14:19.
Citera
2023-10-23, 14:23
Bannlyst
Citat:
Jojo, men vad någon okunnig bedömer rör mig inte så mycket. Du såg nyss själv de misstag som begicks av TS.

Det handlar om att tolka data korrekt. Det kan man i princip inte göra på en hög nivå om man inte är formellt tränad. Det är alldeles för svåra prylar.
Ja det är därför jag tolkar data själv.
Jag vill veta hur saker och ting förhåller sig.
Citera
2023-10-23, 14:50
Medlem
Citat:
Ja det är därför jag tolkar data själv.
Jag vill veta hur saker och ting förhåller sig.

Om du har den förmågan, ja. Problemet är att de flesta inte har den förmågan eftersom det tar många år att skaffa sig stor teoretisk och praktisk kompetens.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-10-23 kl. 14:53.
Citera
2023-10-23, 15:01
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ja den där studien finns det mycket att säga om..

Läs gärna övriga studier jag länkat i tråden.

T.ex. de kopplat till höga aluminium halter i autistiskas hjärnor.
Citera
2023-10-23, 15:07
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Jag undersöker saker själv, vilket jag kan med korrekta vetenskapliga rapporter till skillnad från de anekdot ska som tas upp här till och från. Det vill säga att jag har ingen som säger åt mig vad jag ska tycka och tänka.

Skapa nu en ny tråd istället för denna handlar inte om naturmedicin.

Sen du dom undanver dig personangrepp, igen då...
Ad hominem-argument är generellt sett inte väl sedda i vetenskapliga sammanhang, eftersom de inte bidrar till en saklig diskussion kring ämnet i fråga.

Som sagt kommer du rent statistiskt ha mycket fakta fel i din världsbild om du tar "vetenskaplig konsensus" för någon sanning.

Fattar varför man gör det, men det finns alternativa sätt att ta reda på sanning.

T.ex. vet vi genom studier att aluminium är farligt för hjärnan.

Genom andra empiriska upplevelser jag upplevt, vet jag t.ex. att läkemedels branschen är korrupt.

Att båda lägga ihop studier, (så väl som möjligt), kopplat till egna erfarenheter (empirisk fakta) är nog viktigt för att kunna avgöra vilken vetenskaplig konsensus som är falsk och vilken som är mer sanningsenligt.

Sen att du är kritisk är jätte bra, men det är ju det som är själva poängen. Vaccinkritiker än ännu mer vetenskapligt kritiska än de som endast förlitar sig på "vetenskaplig konsensus". Vi är inga vetenskapsförnekare. (Även om vissa såklart kan vara det). Utan det handlar om något djupare än så, som du inte riktigt insett. Men försöker förklara det hela för dig.

Korruptionen som finns i samhället.

T.ex. behöver du lära dig om hur man vilseleder genom statistik.

Vet du någon historisk händelse där man vilselett med statistik? Samt kan du måla upp ett eget exexmpel på hur man kan luras på statistk?

Ställer dessa frågor eftersom du förlitar dig på vetenskaplig konsensus överdrivet mycket, speciellt i frågor och ämnen som är korrupta och vinklade, vilseledande studier etc. sponsrade av företagen själva (t.ex. ekonomiska anledningar jag jag förklarar, inom just läkemedelsbranschen) osv.
Citera
2023-10-23, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Läs gärna övriga studier jag länkat i tråden.

T.ex. de kopplat till höga aluminium halter i autistiskas hjärnor.

Länka den studie du syftar på? Att länka till tjafs som du inte förmår att tolka korrekt är inte mycket till bevisning.

Jag pulverisade det som skickades tidigare.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-10-23 kl. 15:11.
Citera
2023-10-23, 15:11
Medlem
styckets avatar
Citat:
Länka den studie du syftar på?

Citerar mitt egna inlägg åt dig, här är originalet: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~
Citat:

Det finns bevis på att autistiska har mycket högre halte av aluminium i hjärnan än friska människor.

Vi vet även att aluminium samlas i kroppen när man har en hög expononering. Jag skrev nyss ett långt inlägg i denna senaste sidan där jag går djupare in på det hela.

Här är hela inlägget:

(FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)

Men för att sammanfatta. Lite kortare än tidigare inlägg.

Man har sett att t.ex. metaller så som aluminium när de injiceras direkt in i blodomloppet så passerar de hjärnbarriären! Vi vet även att aluminium kan lagras i kroppen o hjärnan.

Citat:
Aluminium adjuvants used in vaccines

At high concentrations, aluminium predominantly accumulates in bone and brain tissue (Yokel 2000; Malluche 2002). Based on findings from animal and human studies, it is known to act as a powerful neurological toxicant and provoke toxic effects in foetuses and embryos if exposed during pregnancy (Reinke 2003). This is supported by recent data indicating that aluminium is able to cross the blood‐brain barrier by directly affecting the cerebral blood vessels (Chen 2008; Sharma 2010). Very high aluminium concentrations have been observed in histological brain samples from children with autism, potentially implicating aluminium in the pathogenesis of this disease (Mold 2017)

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6373706/#CD013086-bbs2-0074

Hur många källor av aluminium finns det i samhället, som når människokroppen? Två, tre eller fem?

Citat:
1. Vaccin
2. Aluminiumburkar (mat, dryck etc.)
3. Deodoranter
4. Miljöutsläpp, via luften (flygplan t.ex.)
5. Dricksvattnet (kranvatten t.ex.)
6. Mat i allmänhet
7. Läkemedel
8. Kosmetiska produkter
9. Kaffemaskiner
10. Kastruller
11. Solkrämer
12. Schampo och balsam
(Källor finns)
Listan av aluminium källor som tar sig in i människokroppen kan göras mycket längre.. Detta är lite av en övergripande lista. T:ex. är miljöutsläppen långt mycket mer än från flygplan t.ex. När man undersöker olika industrier osv.

Vi får alltså i oss aluminium via

1. Huden
2. munnen och magen
3. direkt in i blodomloppet.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Man gjorde en studie på arbetar inom "aluminium industri".

Då såg man att de rent allmänt har cirka 10 gånger högre halter av aluminium i sin blodplasma än normala människor. Men man såg även att under själva arbetstillfällena ökade aluminiumet i deras blodplasma till det dubbla, alltså tjugo gånger högre än en vanlig människa! Detta får ändå anses som en väldigt hög ökning generellt, men även väldigt snabbt under själva arbetstillfällena.

Vi ser i studien att luftburen aluminium absolut tar sig in i människokroppen... Och blodomloppet!

Citat:
Aluminium levels in the blood plasma of persons working in the aluminium industry

Aluminium levels in the blood plasma of persons working in the aluminium industry
Due to the exposure to alumina in the air, workers in the primary aluminium industry are expected to exhibit a higher aluminium exposure than the general population. The additional daily intake will be less than 20 mg. The determination of aluminium in blood plasma of electrolysis-workers by flameless atomic absorption spectrometry revealed levels before shift in the range of 20-30 μg/L compared to levels of less than 3 μg/L in a non-occupationally exposed group. These levels refer to work in old plants with unhooded pots. The plasma levels can rise up to 60 μg/L during the shift.

Vad är då poängen med denna studien? Vad kan vi dra för lärdomar?

Ja givetvis, inte minst att aluminium ackumuleras i vårat blodlopp i allmänhet över tid om vi utsätts för det kontinuerligt. Men även att det snabbt ökas väldigt (relativt) mycket under kort tid om vi utsätts för aluminium. I detta fallet var det endast luftburen aluminium i princip.

Inser ni då effekten av alla aluminium källor i samhället har på våra kroppar? Samt hur halterna i våra kroppar, hjärnan, blodomloppet ökar över tid och ökad exponering.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Diskussion:

Vad tror ni händer om en gravid mamma exponeras i en högre utsträckning än den generella gravida modern?

Ja enligt studierna ovan ser vi ju att det snabbt blir högre halter av aluminium i blodomloppet.

Var ifrån får spädbarnet i mammans mage sitt blod från? Givetvis från moderns blodomlopp.

Kan det vara så att vissa mödrar som har en hög aluminium exponering bär en högre risk att utsätta sitt barn för skador från samlad aluminium o barnets kropp för att sedan bli lite som en "dödsstöt" när massvaccineringen drar igång efter födseln?

Varför soppar folkpsykosmyndigeten denna oron under mattan och vägrar undersöka det hela grundligt?
Citera
2023-10-23, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Citerar mitt egna inlägg åt dig, här är originalet: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~

Studien med autism och vacciner pratar jag om? Länka till den direkt.

Så vacciner orsakar autism? Vilka vacciner? OK, lägg fram bevisningen.

Att hävda att aluminium är dåligt för kroppen är ungefär lika slagkraftigt som att hävda att vatten kan vara dåligt. Det mesta är dåligt i höga nivåer. Även vatten skadar kroppen om du förtär för mycket.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-10-23 kl. 15:34.
Citera
2023-10-23, 16:37
Medlem
Citat:
Om man inte tål jordnötter bör man väl hålla sig ifrån jordnötter.
Eller?

Du menar då att samtliga människor måste sluta äta jordnötter?

Den som inte tål de ingående ingredienserna i vaccin bör inte fortsätta ta just det vaccinet.
Citera
2023-10-23, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Förklara varför ett vaccin inte skulle behöva testas emot placebo när man har ett tiotal ämnen i som är okända för kroppen och som inte ska vara där.

Hur kan man bevisa att något är säkert och effektivt när man inte ens kan bevisa att viruset smitta?

Hur kan man bevisa att något är säkert när man aldrig har testat om det är säkert ?

Så du erkänner själv att inget vaccin är säkerhets testat nu fast du flertal gånger sagt att det finns ”rigoröst antal studier och forskningar som bevisat att det är säkert ”

Förklara nu hur det har med om vaccin är farliga eller ej?
Håll dig till ämnet eller starta ny tråd.

Sluta lägg ord i mun på andra, det som ni påstår att andra gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in