2023-10-22, 19:26
Medlem
Har läst på andra forum att i talet efter matchen på tjetjenska sa han ungefär "ge mig ett vapen så ska jag slåss för Palestina" och att han var villig att dö för Allah.
Vet inte om det är sant. Men det skulle inte förvåna mig då han både verkar lågintelligent och är helt inne islam-kulten.
Är det möjligen nån som kan tjetjenska och vet vad han sa?
Citera
2023-10-22, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Har läst på andra forum att i talet efter matchen på tjetjenska sa han ungefär "ge mig ett vapen så ska jag slåss för Palestina" och att han var villig att dö för Allah.
Vet inte om det är sant. Men det skulle inte förvåna mig då han både verkar lågintelligent och är helt inne islam-kulten.
Är det möjligen nån som kan tjetjenska och vet vad han sa?
Ingen aning men Islam Makachev höll en liten monolog på ryska i slutet av sin segerintervju som inte översattes.

Jag kan inte ryska men orden Palestina och Hamas nämndes.

Fanns folk i publiken också som körde Free Palestine som slogan under galan.
Citera
2023-10-22, 21:52
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Tror ni verkligen det kommer göra skillnad för Khamzat med visum för han har flyttat till nåt annat arabland?hans kopplingar till kadyrov finns ju kvar, Kadyrov ena son va ju även i hans hörna?
Eller kommer UFC nya deal med arabländerna(ska ha flera fight night och flera ppv årligen i dessa länder) va hemmet för Khamzat fighter,kan ej se usa ge visum för han flyttat till arabland istället för Sverige

Nej han är nog körd i staterna
Citera
2023-10-22, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Nej han är nog körd i staterna
Gissar hans nästa fight blir galan i de ska ha i Saudiarabien nån gång första månaderna nästa år isåfall.
Citera
2023-10-22, 23:20
Medlem
Citat:
Gissar hans nästa fight blir galan i de ska ha i Saudiarabien nån gång första månaderna nästa år isåfall.
Låter ju rimligt om hans hand har läkt tills dess och då har Strickland haft tid att vila upp sig efter sitt möte med Adesanya också om Dana håller sitt löfte och Khamzat nu är förste utmanare om MW bältet.
Citera
2023-10-22, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Låter ju rimligt om hans hand har läkt tills dess och då har Strickland haft tid att vila upp sig efter sitt möte med Adesanya också om Dana håller sitt löfte och Khamzat nu är förste utmanare om MW bältet.
Jag tror inte Khamzat kommer få titelfight som nästa,de va ett medioker insats av Khamzat om man jämför DDP vinst mot Bobby knuckles,men Dana verkar ha nåt emot DDP .
Sen känns de som Khamzat måste möte en riktig topp 5 i 185 klassen och ej få titeln på silverfat efter en vinst mot en fd 170 klass mästare som var 0-2 sina sista..tror hela UFC median kommer basha sönder Dana om Khamzat får titeln,men Dana gillar ge media finger.
Citera
2023-10-22, 23:33
Medlem
Citat:
Jag tror inte Khamzat kommer få titelfight som nästa,de va ett medioker insats av Khamzat om man jämför DDP vinst mot Bobby knuckles,men Dana verkar ha nåt emot DDP .
Sen känns de som Khamzat måste möte en riktig topp 5 i 185 klassen och ej få titeln på silverfat efter en vinst mot en fd 170 klass mästare som var 0-2 sina sista..tror hela UFC median kommer basha sönder Dana om Khamzat får titeln,men Dana gillar ge media finger.
Om de bryter löftet om titelfight så är ju Costa fortfarande villig att köra och det skulle bli en riktig hatmatch som skulle sälja guld.

Costa lär dock inte klara sig ur rond ett med tanke på vad Khamzat precis gjorde med Usman men kul hade det varit ur alla aspekter.
Citera
2023-10-23, 00:07
Medlem
Khamzats nya lön för ett kontrakt om 7 UFC matcher var fan inte dålig. 20 miljoner dollar undantaget pay per view pengar och bonusar.

Känns som att UFC satsar rejält på Khamzat som ny stjärna i organisationen.
Citera
2023-10-23, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Khamzats nya lön för ett kontrakt om 7 UFC matcher var fan inte dålig. 20 miljoner dollar undantaget pay per view pengar och bonusar.

Känns som att UFC satsar rejält på Khamzat som ny stjärna i organisationen.
2.8$miljoner per fight efter endast 7ufc fighter,det måste va nåt rekord ändo.

Angående nästa fight,hoppas mot Costa endast för hur allt innan fight kommer va.

Tror även Khamzat kommer behöva en 5 ronderna fight innan han får titelchans.

Vinner Bo nickal 2-3 fighter till så blir de omöjligt inte låta Khamzat vs Bo ske ,
Dana e ju väldigt förtjust i båda,
Vem hade varit favorit ?
Senast redigerad av drhasch81 2023-10-23 kl. 08:41.
Citera
2023-10-23, 08:55
Medlem
Citat:

Angående nästa fight,hoppas mot Costa endast för hur allt innan fight kommer va.

Vinner Bo nickal 2-3 fighter till så blir de omöjligt inte låta Khamzat vs Bo ske ,
Vem hade varit favorit ?
Efter Khamzats insats mot Usman har jag Nickel som klar favorit.
Citera
2023-10-23, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Efter Khamzats insats mot Usman har jag Nickel som klar favorit.
Jo jag känner samma där.
185 klassens framtid är otroligt spännande.
Citera
2023-10-23, 11:48
Medlem
Citat:

Vem hade varit favorit ?
Tror Khamzat hade varit en knapp favorit emot Bo Nickal pga mer erfarenhet men Bosse hade som sagt förmodligen inte varit en jätteunderdog hos bettingbolagen heller.

Detta förutsätter dock att Bo Nickal typ vinner 3-4 matcher till och helst på samma vis som han har gjort hittills.

Costa hade varit en riktigt kul hatmatch och en PR mässigt dröm för UFC men även om det skulle vara ett main event på 5 ronder så tror jag det är ossabolikt att den går mer än typ två innan Costa åker i backen och blir avslutad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in