2023-10-22, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Gött med en Pizzeria ändå, som har öppet tidigt en söndag morgon, ca kl 07.30 har du träffat en pizza bagare när du skulle äta pizza idag!!!!!!
Var denna pizzabagare lika krossad som hans tomatsås?
Åkte denna pizza bagare i de tutande firande bilkaravaner med folk som viftande med palestinska flaggor och avfyrade fyrverkerier på kvällen lördag den 7:e oktober.

Palestinier är ännu vidrigare än jag trott, de är hycklare. De firar när Hamas skär halsen av och skjuter civila obeväpnade ungdomar barn kvinnor gamlingar handikappade gästarbetare osv, det som skedde den 7:e oktober, sedan demonstrerar de mot våld på civila. Mysiga människor

Är det baserat på egen erfarenhet,
eller är du bara manipulerad att kanalisera ditt inneboende hat åt ett håll som andra valt åt dig?
Citera
2023-10-22, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Nu är det nästan bevisat att det är barnamördarna i Hamas som sprängde sjukhuset i Gaza City.

”Hamas gick snabbt ut och anklagade Israel, som tillbakavisade anklagelserna och hävdade att den orsakats av en feltänd raket från Islamiska Jihad.

En analys från CNN ger nu stöd för Israels förklaring. En genomgång av ett dussintal videor i sociala medier, satellitbilder och från kanalens reporter på plats tyder på att en raket avfyrad från Gaza bröts sönder i luften.

Explosionen inträffade när delar av raketen föll ner på sjukhuset.

CNN understryker att det inte går att dra någon definitiv slutsats utan teknisk bevisning från platsen.

Analysen är dock i linje med vad flera länders underrättelsetjänster kommit fram till.”

Källa AB kl 06.54 o vänsterliberala CNN

Som vanligt försökte Hamas med sina lögner.

Stackars vanliga palestinska civila.

Suck. Det är den vanliga Hamas-nivån. Träsknivå.
Klart att de misslyckas med att avfyra raketer från Gaza Klart att de hamnar i skallen på Gazabor.

Jag undrar hur många inhemska raketer som dödat Gazabor de senaste åren.....

Är det nån som har koll på Israels bombningar förresten?

Hur mycket av Gazas begyggelse är kvar?
Jag menar inte bara staden, utan alltihop.
Citera
2023-10-22, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Vilka medlemmar tror du Hamas består av?

Du försöker framstå som att du vill ha fred medans du samtidigt talar för våld och krig, hur går det ihop?

Jag beskriver bara det som är tillåtet i krig. Det betyder inte att jag är för krig. Allt dödade är i grunden fel. Men vi människor har regler för krig. I krig får kombattanter döda andra kombattanter.

Ingen på denna jord kan väl ha missat att Hamas är i krig med Israel. Det ger också möjligheten för Israel att döda Hamas-medlemmar.
Citera
2023-10-22, 08:23
Medlem
Alsenos avatar
Nu måste hamasterroristsympatisörerna klia sig ordentligt i huvudet angående hamas terrorbeskjutning av sjukhuset. Vad ska dom säga nu, hehe.
Citera
2023-10-22, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag beskriver bara det som är tillåtet i krig. Det betyder inte att jag är för krig. Allt dödade är i grunden fel. Men vi människor har regler för krig. I krig får kombattanter döda andra kombattanter.

Ingen på denna jord kan väl ha missat att Hamas är i krig med Israel. Det ger också möjligheten för Israel att döda Hamas-medlemmar.

Du: "Jag vill ha fred, men samtidigt vill jag poängtera att det är okej i krig att döda"
Nice, då har du konstaterat detta tack
Citera
2023-10-22, 08:27
Medlem
Om det stämmer vad Israel säger och det tror jag att det gör. Israel bombade en moské på västbanken.

Moskén al-Ansar i Jenin på Västbanken utsattes för ett flyganfall av Israel natten mot söndagen. Enligt den israeliska armén var en del av byggnaden en ”kommandocentral” för att planera terrordåd mot civila. En person ska ha dödats och flera skadats vid attacken.

https://www.dn.se/varlden/israel-bombade-terrorbunker-under-moske-pa-vastbanken/

Det ovan är ett exempel på att även moskéer kan vara legitima mål.
Citera
2023-10-22, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Hamas är inte trovärdiga.
Israel är än mindre trovärdiga.
I rättvisans namn ska jag iofs inte peka ut Israel allena i detta avseende, då andra koloniala, rasistiska, extremt våldsamma erövrarstater genom historien ljugit nästan lika mycket.
Citera
2023-10-22, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perceptionex
Är det baserat på egen erfarenhet,
eller är du bara manipulerad att kanalisera ditt inneboende hat åt ett håll som andra valt åt dig?
Andra har icke valt det Hamas gjorde lördagmorgon den 7: oktober åt mig.

Andra har heller inte valt att jag tycker att det är nice att en pizzeria i Frölunda har öppet 07.30 en söndag morgon.

Andra har heller inte valt att muslimer i Sverige firar mord på barn i Israel åt mig!
Citera
2023-10-22, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Om det stämmer vad Israel säger och det tror jag att det gör. Israel bombade en moské på västbanken.

Moskén al-Ansar i Jenin på Västbanken utsattes för ett flyganfall av Israel natten mot söndagen. Enligt den israeliska armén var en del av byggnaden en ”kommandocentral” för att planera terrordåd mot civila. En person ska ha dödats och flera skadats vid attacken.

https://www.dn.se/varlden/israel-bombade-terrorbunker-under-moske-pa-vastbanken/

Det ovan är ett exempel på att även moskéer kan vara legitima mål.

Självklart.
Hamas tycker ju att synagogor är legitima mål.
Religösa byggnader sparas inte i krig.
Hur många kyrkor försvann inte under WWIII?

Självklart kommer araberna att böla om förstörda moskeer i åratal. Vem bryr sig?
Citera
2023-10-22, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Du: "Jag vill ha fred, men samtidigt vill jag poängtera att det är okej i krig att döda"
Nice, då har du konstaterat detta tack

Ja krig är en situation då världen har satt upp regler så att det är legitimt att döda vissa personer. Det brukar vara kombattanter men även andra kan dödas. Dödar du utanför ett krig så blir du dömd för mord.

Du måste skilja på beskriva fakta och legitimera. Dvs fakta är i krig får man döda motståndarens kombattanter inom krigets lagar. Det är en beskrivning av verkligheten och ett faktum. Personligen legitimerar jag bara dödligt i försvar.
Citera
2023-10-22, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perceptionex
Israel är än mindre trovärdiga.
I rättvisans namn ska jag iofs inte peka ut Israel allena i detta avseende, då andra koloniala, rasistiska, extremt våldsamma erövrarstater genom historien ljugit nästan lika mycket.

Har du några som helst exempel på när demokratin Israel, med en väl utbyggd fri och granskande press samt en muslimsk arabisk opposition i parlamentet och soldater som är vanliga värnpliktiga ljuger och kommer undan med det?
Citera
2023-10-22, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Idag kommer de bli 3e världskriget

Det har väl redan börjat.

Lista med insyltade aktörer: Iran Israel USA UK, Libanon, Hezbollah, Jemen + Hamas och liknande sjuka flip-flop-araber.

Hizbollah gick nyligen ut med ett offentligt meddelande: Vi kommer att backa Hamas i Gaza och det blir israelernas kyrkogård bla bla

Vem hade inte gissat att de tänkte så....

Hezbollah är way above Hamas på alla plan, så deras stöd lär behövas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in