2023-10-22, 01:57
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Bönor är inte att leka med m.a.o.
Death by farting.
Citera
2023-10-22, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Är du på riktigt? Det pågår en utredning där ett barn dött. Det här är ingen hitta-på-händelse på TV utan på riktigt. Jag antar att om du förlorat ditt barn så hade du gladeligen låtit myndigheterna delat med sig av allt till random folk som är så nyfiken att dom glömmer människors värden on integritet
GRIS

På vilken planet är du född?? Jag önskar veta vilka utrikes instanser staten väljer att vända sig till när när det går bet på toxikologin - och jag vad då, "snokar i någons privatliv?" Jag är en, citat "gris", slutcitat.

Ha Ha, DIN JÄVLA PADDA! Ha, ha ha..
Citera
2023-10-22, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krims80
Ja jag har gissat på det också tidigare. Men det diskuterades att då bör det ha luktat i lägenheten av det och att man då bör ha upptäckt orsaken när man undersökte lägenheten första dagen.

Kolmonoxid är helt luktfritt.
Citera
2023-10-22, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kidneybönor, eller ja de flesta utom Pinto kanske, är giftiga ska också blötläggas och kokas och inte kokas i slowcooker. Men är osäker på om de skulle ge så svåra symptom på en vuxen.

Edit: pinto anges också som giftig i okokt form. Limabönor innehåller ett gift i okokt tillstånd som bryts ned till cyanid vid matsmältning.
https://www.allrecipes.com/article/the-dangers-of-uncooked-beans-lentils/

Glöm böndöden. Ingen har nånsin dött den.
Citera
2023-10-22, 02:30
Medlem
ErlingP75s avatar
Nej detta är botulism, det sätter jag min högra hand på.
Nu får de ligga kvar tills toxiner försvunnit ur kroppen.
Svårt att spåra om man inte lyckas fånga bakterierna och göra pcr. Odling är svårt pga strikt anaerob.
Citera
2023-10-22, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingP75
Nej detta är botulism, det sätter jag min högra hand på.
Nu får de ligga kvar tills toxiner försvunnit ur kroppen.
Svårt att spåra om man inte lyckas fånga bakterierna och göra pcr. Odling är svårt pga strikt anaerob.

Dumheter! De flesta som drabbas av botulism får endast i sig toxinet och inga bakterier. Toxinet är lätt att påvisa med assay i möss eller med Elisa. Patienter behandlas med antikroppar mot rätt typ av botulinum toxinet.
Citera
2023-10-22, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Nej. Varför? Vilken info sitter en flykting från Eritrea på? Som är värd att döda för?
Och varför försöka döda hela familjen?

.
Citera
2023-10-22, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Kolmonoxid är helt luktfritt.

Jo men om man grillat mat inomhus luktar det väl av det samt att då ser man väl grillen stå där inne och de som kom bör ju upptäckt den och dragit slutsatser
Citera
2023-10-22, 09:23
Medlem
Jag har inte intresserat mig för detta, förrän nu...
Men alltså vad jag förstår har de inte hittat någon matförgiftning.

Skulle någon kunna göra något som att parkera en bil på tomgång med slang från avgasröret in i lägenheten, tex genom en vädringslucka?

Tittar polisen på vem som är/varit skriven i lägenheten, kanske någon annan än familjen.?

Är det ett invandrartätt område familjen bor i?
Citera
2023-10-22, 09:26
Medlem
santos_devilles avatar
Är det bara jag som ser att det sker en ”anti pizzeria” postning i just denna tråd.

Kan det vara så att det har öppnat en ny typ smashburger restaurang i närheten som vill slå ut konkurrenter?

Man ser i många trådar när det pågår någon form av politisk raid, inget konstigt på Flashback. Men att ett fåtal olika konton med liknande texter går så hårt på just pizzerior är ändå ganska roligt.

LelleXxX :Pizzeria

Polisen: Inte pizzeria har inget med mat eller pizzeria att göra

PellecCc: min kompis mammas kusins bror sa det er pizzeria
Citera
2023-10-22, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krims80
Jo men om man grillat mat inomhus luktar det väl av det samt att då ser man väl grillen stå där inne och de som kom bör ju upptäckt den och dragit slutsatser

Ja och om polisen mot alla odds skulle missat grillen mitt i rummet, har säkert huset, lägenheten brandvarnare.

Jag blir helt matt att det fortfarande kommer förslag på kolmonoxid, flugsvamp etc.
Citera
2023-10-22, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Dumheter! De flesta som drabbas av botulism får endast i sig toxinet och inga bakterier. Toxinet är lätt att påvisa med assay i möss eller med Elisa. Patienter behandlas med antikroppar mot rätt typ av botulinum toxinet.
Vad är din teori?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in