2023-10-21, 17:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Jag förstår att detta är lite offtopic men känner att det finns rasism i samtalet. Idén att vit hudfärg är mer värd svart eller brun.

Din dröm är den som Elijah Muhammad och Malcolm X hade. Martin Luther King hade en annan:
"I have a dream that one day down in Alabama, with its vicious racists, with its governor having his lips dripping with the words of interposition and nullification; that one day right down in Alabama little black boys and black girls will be able to join hands with little white boys and white girls as sisters and brothers."
Du får ta dina problem med dina känslor med din terapeut, inte med mig.

On topic;

Finns det en chans att slippa massinvandring som konsekvens av judarnas krig mot araberna?
Citera
2023-10-21, 17:38
Medlem
Man går just nu runt tusentals personer i Helsingborg, blockerar storgatan och skriker hata hata hata hata Sverige och vi mördar deras barn. Står även på skyltarna att detta är värre än Auschwitz.

Så detta påverkar Sverige i högsta grad, muslimerna är ej glada
Citera
2023-10-21, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triswe
https://youtu.be/sScNT50DIfc?si=tm6mX8YuYOalCTgM

Här har vi en nyttig video för er så att ni får en tankeställare vilken farlig situation vi som värld befinner oss i.

Herregud vilket jävla skitsnack. Kanske skulle jordanierna öppna sina hjärtan för den "palestinska/arabiska saken"? Hur gick det sist?

Kanske skulle palestinierna denna gång kunna få en "andra chans", denna gång inte under PLO-flagg, utan under Hamas-flagg?

Det är fan så jävla naiva/okunniga vänsterblivna/muhammedaner är. Suck......
Citera
2023-10-21, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Duu..Nu när du säger det, det har du fan rätt i! Man KAN se detta positivt också i att alla får se deras rätta jag. När de patrullerar över gator och torg ser hela världen dem och förstår vad de är för några nu efter Hamas-attackerna. Just som bibeln säger "och deras dårskap skall uppenbaras för alla"

Fan jag såg inte ens den. Du har ju helt rätt!

Säg mig, var kan jag se det här klippet med tanten i protesten?

Fan, nu känns det mycket bättre. TACK! <3

Yes, det är samma sak med Vilks, Paludan och Rushdie! Dessa människor stör vår svenska sömn. Gott.
ALLT som drar fram islamismen i ljuset, är bra. Dessa sjuka människor SKA provoceras.

Har du inte sett idiot-tanten? Hennes beteende säger ju allt. Varsågod, om du vill kräkas.

https://youtu.be/l-NZR5lcozQ?si=5zDIv3WFeMu5PeQi

Det är väldigt nyttigt att se att de människor som utförde 7/10-attackerna har tentakler överallt.
Deras fans finns i en bostad nära dig..

Och naturligtvis är det jättebra att vi får se vilken sorts människor som styr i Gaza.
Terroristerna som härjade den 7/10 är bara toppen på ett isberg. Gaza är fullt av såna här människor.

Det var ju bara spjutspetsen vi såg ....
Citera
2023-10-21, 17:52
Medlem
okok1s avatar
Något nytt om markinvasionen?
Citera
2023-10-21, 17:53
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag skrev att stora delar av Israel var obebodd öken och att israelerna framgångsrikt odlat upp områden som i tusentals år bestått av sand. Israelerna har gjort stora genombrott inom konstbevattning.

PS. Det finns ytterligare tre öknar i Israel. Men det visste du förstås. Du som varit i öknen.

I viss mån började det egentligen redan flera decennier innan staten Israel bildades. (Vad jag förstått redan på 1800-talet.) Judar odlade upp ökenområden (liksom uppförde industrier mm). De blev därför oftare mer välbärgade än araberna. Många araber sökte sig därför till de judiska områdena i en förhoppning att få jobb där. Så många hade därför flyttat dit, men ville alltså överta sin arbetsgivares mark.

När de första diskussionerna om delning inleddes på 30-talet var det en stor stötesten för araberna att judarna skulle få de rikare områdena de bodde i och araberna mest öken där de bodde. De ville ha de rikare uppodlade områdena istället och flytta judarna ut till öknen. Sedan var de ju motståndare till en judisk stat oavsett vilket så det var mest ytterligare en sak att klaga på... (Nej inte alla till absurdum, några accepterade faktiskt tanken på en judisk stat, åtminstone initialt, förutsatt en massa om och men, bl.a. att araberna skulle få den mesta av den uppodlade marken mm.)

I viss mån är det ju fortfarande så. Många araber anser hela världen är deras, åtminstone om det bor några araberna där. De söker sig till rikare områden då allt de tar i blir skit. Varpå det är deras snart också enligt dem själva. Så i viss mån handlar konflikten även om ekonomi, de vill ha Israel för att det är rikare än deras ökenområde fyllt av bråk och kaos. Men de vägrar acceptera att det beror på dem själva och klagar istället på att hela världen är emot dem. Men skulle de rent hypotetiskt överta Israel skulle det kvickt förvandlas till samma gamla vanliga skit, och naturligtvis skulle det vara alla andras fel enligt dem själva.

Nu är de sura på alla andra för att de själva mördat och kidnappat mängder av oskyldiga människor och att de inte lämnar ut mördarna och kidnapparna. Allt är alltid alla andras fel.
Senast redigerad av Ancistrus 2023-10-21 kl. 18:07.
Citera
2023-10-21, 17:53
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyytz
Man går just nu runt tusentals personer i Helsingborg, blockerar storgatan och skriker hata hata hata hata Sverige och vi mördar deras barn. Står även på skyltarna att detta är värre än Auschwitz.

Helsingborg, är det det nya Malmö? Verkar vara särskilt problematiskt i den staden. Ok så nu är det vi som bombar Gaza eller?

Socialstyrelsen har ju sedan länge kidnappat och mördat muslimska barn enligt dessa galningar så kanske inte konstigt att de springer omkring och hatar Sverige.
Citera
2023-10-21, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyytz

Muslimerna förnekar sig inte. De är som barn.
De kan bara se platsen de själva är på och översätter direkt känsla till slutsats.
Råkar de vara i Sverige, måste de såklart hata Sverige, pga av en konflikt på andra sidan jorden.
Sätt dessa nötter i Chile och de hatar Chile istället. De är extremt anti-intellektuella.

Det är för fan inte Sverige som bombar sönder Gaza. Det är USA och Israel som samarbetar.

Värre än Auschwitz? Knappast. Skrattretande jämförelse.

Alltså reaktionerna (från muslimer) på Israels svar på en massaker, är sinnessjuka.
Fatta att dessa människor inte tycker att medeltida lynchningar av barnfamiljer är att gå över gränsen. I deras sjuka hjärnor är detta ett rationellt beteende.

Fatta vad som händer om dessa miffon får en egen stat.
Citera
2023-10-21, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Yes, det är samma sak med Vilks, Paludan och Rushdie! Dessa människor stör vår svenska sömn. Gott.
ALLT som drar fram islamismen i ljuset, är bra. Dessa sjuka människor SKA provoceras.

Har du inte sett idiot-tanten? Hennes beteende säger ju allt. Varsågod, om du vill kräkas.

https://youtu.be/l-NZR5lcozQ?si=5zDIv3WFeMu5PeQi

Det är väldigt nyttigt att se att de människor som utförde 7/10-attackerna har tentakler överallt.
Deras fans finns i en bostad nära dig..

Och naturligtvis är det jättebra att vi får se vilken sorts människor som styr i Gaza.
Terroristerna som härjade den 7/10 är bara toppen på ett isberg. Gaza är fullt av såna här människor.

Det var ju bara spjutspetsen vi såg ....

Äh, den där videon var ingenting, hon var ju snäll, i min stad är de heeelt galna men jag instämmer med allting du säger. Detta är jättebra, de visar sina rätta färger. Vi behöver inte ens agera emot dem.

Och japp, jag bor mitt ibland dem och ser dem komma dagligen med sina flaggor och har även känt några av dem, bedragare och kriminella var de, stolta över det också. Psykopatiskt agerande med ett berättigad inställning och stolta över dem därtill.

Jämför dem med iranier som är så vänliga, milda, hjälpsamma och bildade, inte ett ont ord har jag om dem, ej heller bosnier, kroater eller asiater som vi har många utan det är få men vissa folkslag som dessa som inte alls kan bete sig, de är monster som går igång på blod och våld. De vill inte ha någon lösning som Israel och omvärlden försökt erbjuda i så många år, de vill ha ha ha och ha något som inte tillhör dem, de är tjuvar.

Så predika på, min allierade! predika på! <3
Citera
2023-10-21, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Är alltid på sidan som saknar en röst här på flashback. Muslimer är utsatta och jag accepterar inte att människor utsätts pågrund av etnicitet eller religion.

Hade inte judar haft så många försvarare här, hade jag även försvarat dem

Men att utsätta andra med grund av sin egen religion eller etnicitet är okej? För det är så verkligheten ser ut från islamisternas sida.. Det där tvärtom tänket du har är bara så jävla naivt och självdestruktivt och har inte och kommer inte att lösa något alls.

Det är dags att den fria världen, inklusive Israel tar av handskarna. Antingen går man ifrån att vara en diktatur, kleptokratiskt eller religöst fundamentalt styre till något produktivt eller så isoleras dessa bara.

För alla vet att om inte väst hjälp med ekonomisk och humanitär hjälp hade dessa i mångt och mycket inte funnits mer. Så egentligen räcker det i de flesta fallen att helt sonika bara ta bort de ekonomiska bidragen och ignorera dessa länder, så löser sig självt ganska snabbt skulle jag tro.

Förstår inte varför vi inte gjort så för länge sedan egentligen..

Palestina vore ett utmärkt exempel. Även utan Israels offensiva försvar idag skulle det implodera på några veckor om inte väst donerat en massa förnödenheter.
Citera
2023-10-21, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Herregud vilket jävla skitsnack. Kanske skulle jordanierna öppna sina hjärtan för den "palestinska/arabiska saken"? Hur gick det sist?

Kanske skulle palestinierna denna gång kunna få en "andra chans", denna gång inte under PLO-flagg, utan under Hamas-flagg?

Det är fan så jävla naiva/okunniga vänsterblivna/muhammedaner är. Suck......

Arab muslimer som mässar om mänskliga rättigheter är alltid lika roligt. Låt aldrig ett tillfälle gå förlorat att utnyttja offerkoftan där den kan användas är ett nytt tafseer dadlarna lärt sig. Men bara om det gäller dem själva naturligtvis. För jag undrar stilla:

När tog musslorna någonsin avstånd från något illdåd utförda av musslor och stod upp och krävde mänskliga rättigheter åt några som inte var musslor?

Nej, just det.

Dom hade möjligheten den 7 Oktober eller efter Bryssel i veckan men var för upptagna med att fira slakt av spädbarn och asiatiska gästarbetare
Senast redigerad av Krakem 2023-10-21 kl. 18:16.
Citera
2023-10-21, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
I viss mån började det egentligen redan flera decennier innan staten Israel bildades. (Vad jag förstått redan på 1800-talet.) Judar odlade upp ökenområden (liksom uppförde industrier mm). De blev därför oftare mer välbärgade än araberna. Många araber sökte sig därför till de judiska områdena i en förhoppning att få jobb där. Så många hade därför flyttat dit, men ville alltså överta sin arbetsgivares mark.

När de första diskussionerna om delning inleddes på 30-talet var det en stor stötesten för araberna att judarna skulle få de rikare områdena de bodde i och araberna mest öken där de bodde. De ville ha de rikare uppodlade områdena istället och flytta judarna ut till öknen. Sedan var de ju motståndare till en judisk stat oavsett vilket så det var mest ytterligare en sak att klaga på... (Nej inte alla till absurdum, några accepterade faktiskt tanken på en judisk stat, åtminstone initialt, förutsatt en massa om och men, bl.a. att araberna skulle få den mesta av den uppodlade marken mm.)

I viss mån är det ju fortfarande så. Många araber anser hela världen är deras, åtminstone om det bor några araberna där. De söker sig till rikare områden då allt de tar i blir skit. Varpå det är deras snart också enligt dem själva. Så i viss mån handlar konflikten även om ekonomi, de vill ha Israel för att det är rikare än deras ökenområde fyllt av bråk och kaos. Men de vägrar acceptera att det beror på dem själva och klagar istället på att hela världen är emot dem. Men skulle de rent hypotetiskt överta Israel skulle det kvickt förvandlas till samma gamla vanliga skit, och naturligtvis skulle det vara alla andras fel enligt dem själva.

Nu är de sura på alla andra för att de själva mördat och kidnappat mängder av oskyldiga människor och att de inte lämnar ut mördarna och kidnapparna. Allt är alltid alla andras fel.

Så mycket nytt här för mig! Källa? Please!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in