Hej Flashback
Jag bor i Helsingborg, är född samma år som Felicia och känner till både henne och familjen. Jag var tvungen att skaffa ett konto här för att informera er att jag polisanmält det här till 11414 som bedrägeri och att de har fått in flera fall och utreder detta med Gofundme. Tyvärr finns inte mkt att göra när man frivilligt skänkt pengar.
Jag har skickat in allt till Uppdrag Granskning och återkommer om dom svarar igen.
Citat:
Tack för ditt tips!
Vi har nu tagit emot ditt mejl och det kommer att läsas av någon av våra redaktörer.
Tyvärr har vi inte möjlighet att ge personlig respons på alla tips. Om det blir aktuellt att göra ett reportage hör vi av oss inom kort.
Med vänliga hälsningar
Uppdrag granskning-redaktionen
Det finns fler konstigheter med denna familj en enbart detta absurda bedrägeri. Är säker på att många vet. Sedan tycker jag det känns onödigt att gå på angående hennes ”yrkes”val för det gör hela tråden så oseriös utåt sett. Var och varannan tjej numera fläker ut sig. Det spelar ingen roll i denna historian.
Bättre att vi nu fokuserar på just denna påhittade olycka och allt därtill. För jag tillhör dom som absolut är säker på att det är 100 procent bluff. Iaf har inte Susanna varit i Thailand senaste veckorna. Och någon mopedolycka är osannolikt. Jag har kontaktat ”international SOS” i Bangkok via telefon idag när jag såg dokumentet de lagt upp. De säger sig inte ha något ärende med denna Felicia.
Va d som sedan har hänt - det vet jag inte. Det är det jag tycker vi ska lägga all fokus på nu att ta reda på!
1. Hitta bilden från flygplanet. Den finns garanterat någonstans online. Sök på fraser som commerical stretcher eller likande. Detta är jag säker på kommer fram snabbt om vi hjälps åt.
2. Ring upp eller skriv till morbror Daniel himself. Fråga var hans systerson ligger inlagd för ni vill skicka bud. Han har ju så fint skrivit att han gärna hörs ”face to face”.
3. Fortsätt gräv. Kontakta journalister. Rapportera insamlingen på gofundme. Jobba proaktivt.
Detta ska inte få gå under radarn.