Citat:
Du svarar fortfarande inte, slut-på-argument-och-hjärncellsförvaring-alkoholist. Du, inte jag, tog upp palestinier som onda för att dom dödar barn. Är 157 och 3500 barn mördade oviktigt nu helt plötsligt?
Undviker du ordet barn nu? Medborgare är det nu. Nej, krig är inte enkelt, men det var du som kallade dom onda som dödar barn, eller hur?
Undviker du ordet barn nu? Medborgare är det nu. Nej, krig är inte enkelt, men det var du som kallade dom onda som dödar barn, eller hur?
Att Israel har dödat fler barn kan ju delvis förklaras av två skäl
1 Extremt många barn hos Palestinierna (Gaza)
2 Hamas och Palestinska myndigheterna använder dem som sköldar och som kombattanter i konflikten - Alla vet att tonårspojkar är lättledda och tror att de är "odödliga".
Hur hemskt det än låter så kan det vara legalt att döda barn. När det gäller de israeliska barnen så var det självklart mord, om nu inte israelerna hade barn vid militära baser som anfölls Hamas. När det gäller palestinska barn måste man undersöka varje fall och se om det israeliska våldet var proportionerligt.
Jag är ganska säker att våldet i de flesta fall kan anses vara proportionerligt. Ex Hamas skjuter raketer från en plats och ställt sin raketramp vid ett barnhem. Då är de döda barnen ett palestinskt krigsbrott. Israel har begått fel i enskilda fall. Men skillnaden mellan Hamas dödar barn för det är en strategi som terrorister använder. Medan Israel försöker undvika det.
I tidigare konflikter har Hamas använd sjukhus som tortyrcentraler, militära HQ och haft raketramper bredvid sjukhusen. Det innebär att de använda sjukhus skulle ha varit legitima mål.
Jag är ju kvinna. Och kristen så hur...? You funny though. Palesvinhumor.
..Ska inte säga något igen om din intelligens där, tystnad är en dygd ibland. (Men det måste klart svida att bli utägd av en liten kvinna..tihi)