2023-10-18, 18:19
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är inte bevisat för fem öre. Jag har sett typ fyra fem olika israeliska versioner som alla har avslöjats vara lögner. Den första de sände ut var en explosion från över ett år sen!
Jodå även USA har egna bevis så du kan släppa detta nu!

Du gör dig bara löjlig som fortsätter att snacka skit!
Citera
2023-10-18, 18:20
Medlem
Det är förhållandevis tunt med bilder från den här jättebombningen. Fotocollage produceras från palestinskt håll. Alla har ju mobiler och de flesta större händelser genererar långt fler bilder och filmklipp. Vad beror det på?

Ett fotocollage där bild på sjukhusporten är croppad och inklistrad mot nån annan bild på eld:
https://www.palestinechronicle.com/what-is-al-ahli-hospital-that-israel-has-just-bombed-in-gaza-explainer/#
Citera
2023-10-18, 18:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Bomben slog ned på en parkering utanför sjukhuset, någon gång under kvällen. Hur många människor har du på en parkering utanför Sahlgrenska -som är ett mycket större sjukhus- valfri vardagskväll*?

Även om man tänker sig att sjukhuset i Gaza var överbelagt, så är det omöjligt att 500 pers skulle ha befunnit sig på parkeringen. Helt omöjligt.

Så här ser 500 människor ut:

https://blog.lime.link/visualizing-crowd-sizes/
https://www.rycowb.org/500-young-people-discuss-world-war-i/

*Svaret är att den närmast är folktom.
Men för helvete??? Sahlgrenska en vardagskväll??? Skärp dig, vad är fel på folk???

Sjukhuset var självklart det ställe som kunde betraktas som säkrast i norra Gaza. Vad fan tror du?
Citera
2023-10-18, 18:21
Medlem
Om så raketen var "Made by Hamas" så skulle du ändå inte erkänna...hjärntvättade människa

Citat:
Det är inte bevisat för fem öre. Jag har sett typ fyra fem olika israeliska versioner som alla har avslöjats vara lögner. Den första de sände ut var en explosion från över ett år sen!
Citera
2023-10-18, 18:23
Medlem
Citat:
De är mer tillförlitliga än Israel helt klart. Jag har följt båda i över 20 år, så jag vet vad jag pratar om. När Hamas påståenden dessutom verifieras av olika mer oberoende källor så är det mer eller mindre alltid den versionen som är sann och Israels som är lögn. Så har det varit under lång, lång tid.

Med tanke på din mytomankarriär i Ukrainatråden så får du ursäkta att jag inte litar på din 20-åriga erfarenhet. Troligast är att du och dina terroristkompisar ljuger.
Citera
2023-10-18, 18:23
Medlem
Precis även Al Jazeera sa först " Israel airstrike killed 500 in hospital "

för sen fort som fan med SvT, Aftonhoran

"båda partena förnekar " för sen vara helt tyst om den saken...låtsas att inget sades

Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Jodå även USA har egna bevis så du kan släppa detta nu!

Du gör dig bara löjlig som fortsätter att snacka skit!
Citera
2023-10-18, 18:26
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Men för helvete??? Sahlgrenska en vardagskväll??? Skärp dig, vad är fel på folk???

Sjukhuset var självklart det ställe som kunde betraktas som säkrast i norra Gaza. Vad fan tror du?

Om du läser inlägget jag svarade på så skrev Kockumskranen att man enkelt kommer upp i 500 pers på ett sjukhus även utan krig och bomber -alltså en vanlig vardagskväll. Följaktligen jämförde jag med Sahlgrenska på just en vanlig vardagskväll.
Citera
2023-10-18, 18:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Om du läser inlägget jag svarade på så skrev Kockumskranen att man enkelt kommer upp i 500 pers på ett sjukhus även utan krig och bomber -alltså en vanlig vardagskväll. Följaktligen jämförde jag med Sahlgrenska på just en vanlig vardagskväll.
Ja helvete... Ok sorry

Tröttmössetanten ska hålla truten en stund.
Citera
2023-10-18, 18:32
Bannlyst
Citat:

Jodå, det råder ingen tvekan om att det var Islamiska Jihad som tafflade sig med nåt ihopsmäckt skit de fuskat med i källaren. Och 500 döda var det inte alls, på sin höjd 10.

Ditt judehat grumlar ditt omdöme din muslimkramande spya.
Citera
2023-10-18, 18:32
Medlem
20 år av Israel hat räknas inte....

Citat:
De är mer tillförlitliga än Israel helt klart. Jag har följt båda i över 20 år, så jag vet vad jag pratar om. När Hamas påståenden dessutom verifieras av olika mer oberoende källor så är det mer eller mindre alltid den versionen som är sann och Israels som är lögn. Så har det varit under lång, lång tid.
Citera
2023-10-18, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Vad gjorde 470 pers på parkeringen? Tycker du fortfarande att det är trovärdigt att 500 pers befinner sig på en parkering, på en tät yta dessutom så att alla dog?

ett annat sjukhus med bilder

"Palestinians take refuge at Shifa Hospital amid Israeli bombing
Some 40,000 displaced Palestinians are now at the Shifa Hospital, the largest in Gaza City."

https://www.aljazeera.com/gallery/2023/10/14/photos-displaced-palestinians-staying-the-shifa-hospital-grounds
Citera
2023-10-18, 18:34
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Om så raketen var "Made by Hamas" så skulle du ändå inte erkänna...hjärntvättade människa

Kanske dags att släppa diskussionen vem som utförde dådet och börja diskutera sakfrågan. Var attacken mot sjukhuset ett misstag från Hamas/IJ eller var Hamas/IJ:s attack medveten och kalkylerad för att försöka dra in andra länder och aktörer i konflikten?

Allt är inte vad det synes vara i mellanöstern. Avskyvärda dåd för att skapa reaktioner är gammalt palestinskt trick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in