Citat:
Ursprungligen postat av
Fluxor
Jag säger inte att pizzerian i fråga har med sjukdomsfallen att göra, men fakta är att det under gårdagen gjordes någon kontroll där av polisen. Pizzerian visade även spår av avspärrning under förmiddagen idag.
Vidare så finns att läsa att polisen har kontrollerat ett flertal lokaler på orten. Om pizzerian är inblandad i just detta fall får ni spekulera i själva. Jag har inte påstått att så är fallet.
Ja, när jag läste om lokaler tänkte jag på för något år sedan stod om legionella bakterier som sprdits från en klimatanläggning, vill minnas det var i Kista. Men är osäker på att det ger sådana symptom, men det kan tydligen bli i duschar där man inte har tillräckligt upphettat vatten i varmvattentanken. Knäppt nog har en del baralite mer än ljummet för att skydda barn och gamla från att skålla sig medan de är känsligast för att få i sig det.
Sedan finns ju mat som kan vara giftig i sig, bittermandlar kan väl ge som cyanidförgiftning. Vissa bönor är visst väldigt att blötlägga tillräckligt länge innan man kokar dem.