2023-10-16, 17:54
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag hörde att Israeliska politiker trycker men militären vill vänta. De vill förspana mer innan de attackerar. USA kan ju också trycka på. De vill väl se om det finns ett annat sätt att avsluta det på eller de vill ha mer förstärkning. Det andra hangarfartyget tuffar väl på över Atlanten jus nu. Jag undrar vad de ryska fartygen ligger just nu. Det lär ju finnas några i medelhavet.

Det är väldigt komplicerad och farlig operation israelerna ska utföra. Dessutom måste de göra den relativt snabbt. Den israeliska ekonomin mår väl inte så bra just nu. De skulle nog vilja att am Representanthuset börjar fungera. Sen finns det annat problem. USA har förlagrat en massa i Israel, som Israel ska kunna nalla av utan behöva vänta på att det kommer från USA. Problemet är att USA har nallat i lagren och givit Ukraina delar av det. Så skälet kan vara att man fyller båtar och börjar med transporten innan det börjar smälla på riktigt.

Hamas lär väl ha fortifierat hela Gaza vid det här laget. Ju mer Israelerna väntar desto värre tror jag. Försåtsmineringar och bakhåll överallt är vad som kommer möta dom.

Israelerna har tyvärr en mardrömsuppgift framför sig.
Senast redigerad av Rotebro-Retard 2023-10-16 kl. 17:57.
Citera
2023-10-16, 17:57
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluffsmurfen
...
IDFs talesman Jonathan Cornicus bör gripas direkt här i Sverige eller när han sätter ner foten här
för att utredas för -planering och anstiftan till folkmord.

...

Stor humor.

Han säger något helt annat än det du påstår.

Det du skriver hjälper inte palestinier för fem öre.
Citera
2023-10-16, 17:57
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Hamas lär väl ha fortifierat hela Gaza vid det här laget. Ju mer Israelerna väntar desto värre tror jag. Försåtsmineringar och bakhåll överallt är vad som kommer möta dom.

+ ett underjordiskt system som är större än Londons hela tunnelbana.
Citera
2023-10-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja men då är vi ju där igen ..... Hamas bäddar in sig i folkmassorna. Det är inte bara att flytta på sig.
Och vad gör Hamas med Gazabor som samarbetar med Israel och "bara flyttar på sig"?
Jag tror att vi alla underskattar den kontroll Hamas har över Gaza.

Just nu är det bara krig och kaos och skit men man hoppas ju verkligen att det ska komma något gott ur allt detta. Tex att Israel lyckas rensa Hamas' äckliga råttgångar och skapa nån sorts ordning.

Ja det kan man hoppas,man hade löst det så enkelt om folk inte var så jävla blåsta och stolta
Citera
2023-10-16, 18:01
Medlem
okok1s avatar
Något nytt om markoffensiven? När den startar etc?
Citera
2023-10-16, 18:02
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
30% av alla i Gaza är kristna.

Kanske för 30 år sedan? Idag är det mindre än 1% kristna där. Det beror på att de trakasseras och fördrivs av islamister. De trakasseras på samma sätt som judiska bosättare i viss mån trakasserat palestinier genom att överta deras hem osv.
Senast redigerad av AD-3sTrIpEs 2023-10-16 kl. 18:07.
Citera
2023-10-16, 18:06
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Något nytt om markoffensiven? När den startar etc?

Den kommer. När de anser att tiden är mogen.

Men judar är smarta och listiga. De kommer inte förhasta sig och begå misstag. De vill nog minimera misstagen. Inte göra som USA i Afghanistan eller Ryssland i Ukraina. Man är mycket kalkylerande och beräknande. Man finslipar antagligen på planer och skisser som funnits färdiga sedan decennier.

Det är väldigt enkelt och lätt att gå in med folk. Se på Ryssland. Det gick från ena dagen till den andra. Men själva kriget blir sedan väldigt utdraget. De anser antagligen att de inte har någon anledning att förhasta sig. Dessutom har de 100 per eller nått i gisslan att ta hänsyn till. Pågår kanske redan i detta nu specialoperationer av israeliska elitförband/Navy Seal för att få hem folk, eventuellt även fångutväxlingsdiskussioner.
Citera
2023-10-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tja, frågan är väl om Hizbolla faktiskt är beredda att bli martyrer. Kan tänkas.

De är ju Shia så fullt möjligt.
Citera
2023-10-16, 18:08
Medlem
Colombia hotar bryta relationerna med Israel, kommer inte stödja israels naziliknande folkmord.
Colombia condemns genocide in Gaza, threatens to sever ties with Israel
https://www.middleeastmonitor.com/20231016-colombia-condemns-genocide-in-gaza-threatens-to-sever-ties-with-israel/

Spansk minister säger samma sak, det är folkmord det handlar om av Israel och de bör straffas i krigsdomstol.
Spanish minister wants Israel tried in world court for Gaza 'war crimes'

Social Rights Minister Ione Belarra also accused the EU and US of complicity in Tel Aviv's non-stop bombardment and condemned the "planned genocide" in Gaza.
https://www.trtworld.com/europe/spanish-minister-wants-israel-tried-in-world-court-for-gaza-war-crimes-15417158

Det är bra att alltfler folk får upp ögonen för denna terrorstat kallad Israel. De kommer inte komma undan lagen denna gång.
Citera
2023-10-16, 18:08
Medlem
Varför gnäller pallar?
Ni säger stt ni är emot Hamas, då borde de vara glada över befrielsen

och om inte ....så är de Hamas kramare, då får man ," som man bäddar , får man ligga"

The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants.

T. Jefferson
Citera
2023-10-16, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jepp, det där är nog det värsta. Har du sett plattläggaren som blir torterad och får sitt huvud avhugget med en spade? Eller de som satt i bilen som brändes levande? Dessa två och det du skickade nyss är nog det värsta skulle jag säga.

Och de tror de ska komma till himmelriket för detta. Det säger väl en del om vansinnet.

Det gungar i magen av att läsa den där artikeln och då är jag extremt icke-känslig överlag.

Det är därför det är så skamligt att jämföra dödstal för Israel slåss för sin överlevnad och gör allt för att minimera skadorna mot civila medans Hamas gör som de har skrivit i den där artikeln.
Äee...?

Kom just hem o käkar middag, satte igång denna videon: https://samnytt.se/hamas-kroppskameror-se-nar-terroristerna-attackerar De sköt hunden!

De verkar tro de är med i ett datorspel där ingen egentligen dör, inte ens när de själva skjuts, ger de ett knyst ifrån sig utan lägger sig bara raklånga o dör. Det är verkligen skillnad på dem och oss. Jag hade cursat deras födelsedag och skrikit "VID GUD HÄMND KOMMER ERA RÖVÄGG!!" Innan jag dog, beroendes på hur ont man har klart. Hade skickat ner mig själv som ande bara för att göra deras liv till ett flygande helvete.

Låt hatet brinna för dessa MONSTER-AS. Skicka filmerna!

VEM FAN SKJUTER EN HUND?! Vad FAN har han gjort? Han är inte ens israelit!

Och killen på trottoaren..Han sprang därifrån och blir då skjuten i huvudet så han faller rakt ner mitt i springet och man ser blodet forsa ut på stenplattorna.. och sen skjuter de honom igen när han legat död ett tag bara för att vara extra ondskefull, det finns inget stopp i dem. Fatta vi bor ibland sådana här monster nu, dessa finns ibland oss i det svenska samhället. hade 8 lägenheter av dem där jag bor och hade ett helvete med en av dem i 5 år, fick fly min lägenhet så hemsk han var.

Det var inte såhär när min morfar var i andra världskriget. Då sköt de varann o sen var det bra med det, att skända döda är ju krigsbrott!
Senast redigerad av Vildblom 2023-10-16 kl. 18:18.
Citera
2023-10-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Colombia hotar bryta relationerna med Israel.
Spanish minister wants Israel tried in world court for Gaza 'war crimes.

Det är bra att alltfler folk får upp ögonen för denna terrorstat kallad Israel. De kommer inte komma undan lagen denna gång.

Lol, vilka är det där för några?

Någon knarkkartell, och sen någon spansk sosse kärring som vill se sitt eget land bli kulturberikat hon också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in