2023-10-16, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Men alltså ..... Hamas är ju förtryckare, mördare, torterare, svin. Och de har tjallare överallt.
Försök själv att göra revolt i Gaza. Lätt att sitta i Sverige och vara kaxig.
Försök själv att revoltera mot psykopater som mördar folk point blank, sätter elklämmor på dina öron och piskar dig under fotsulorna.....

Hamas har onekligen starkt fäste i Gaza. Men det finns också motstånd.
Och Gud nåde den Gazabo som blir osams med Hamas.

Det som händer nu - när Israel svarar militärt på Hamas' anfall - är paradoxalt nog att israelerna gör araberna en tjänst, mitt i misären. De brukar ju vara klämda mellan Israel och Hamas. De blir ju mördade och torterade av både Israel och Hamas. Nu kommer situationen förhoppningsvis att brytas upp.

Att vägen mot förändring är osannolikt blodig, är en annan sak.

Jag säger inte det för att spela tuff utan om dom nu ser att Israel vill förstöra Hamas, bara, flytta på sig och låta dom göra sitt jobb. Stå inte hata isrsel när Hamas förstört ditt liv
Citera
2023-10-16, 16:39
Medlem
mr.demons avatar
Vad är det som är problemet? Ska dom gå in Gaza eller inte?
Citera
2023-10-16, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Frågan är hur kan palestinier tillåta sig styras Av dessa apor i så många år? Dom måste väl de att dom fått det sämre med dom eller är dom helt jävla dumma i huvudet?
Jag vet inte. När hölls demokratiska val senast? Hur som har Hamas den politiska makten i Gaza, och kontrollerar alla myndigheter, inklusive domstolar, så det är nog inte så enkelt att gå i opposition mot Hamas. Ungefär hälften har lämnat norra Gaza, och de har röstat emot Hamas med fötterna. De vill leva.
Citera
2023-10-16, 16:42
Bannlyst
På ett sätt så är det ju väldigt bra att Hamas anföll Israel trots de grymma förluster Israel fick ta i första läget. Hoppas nu verkligen att de jagar ut skäggbarnen och deras hyndor i havet en gång för alla. Palestinier är avskum som låter Hamas styra och ställa, hade de velat något vettigt samt bli lämnade i fred hade de själva tagit hand om Hamas för länge sedan. Jag håller nu också både tummar och tår för att Iran blandar sig i så att världen gör slut på de skräpmänniskor iranier samt deras skäggbarn är. Måtte Israel uppbackade av Usa skicka hem dem alla till paradiset.
Citera
2023-10-16, 16:44
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Enligt BBC skall Egyptens president den 12 oktober ha uppmanat saracenerna (de s k palestinierna) att ett uttåg från Gaza skulle "likvidera den palestinska saken" och att de istället ståndaktigt skall stanna kvar på sin mark.
Detta är bara ännu ett bevis på arabvärldens fruktansvärda cynism när det gäller den s k palestinska saken och de barn, kvinnor och män som drabbas av krigets helvete.

Föreställ er bara om Sverige skulle bära sig åt så mot de asylsökande och skyddsbehövande som tar sig hit?
"Ja, jo, vi vet att det är krig i ert hemland men vi tycker att det är bättre att ni åker tillbaka och svälter och dör i bombregn än att ni kommer hit. Det är liksom för ert eget bästa...
Annars kan vi väl i och för sig sätta upp tältläger åt er i Blekinge och låta FN, Röda Korset/Halvmånen samt Hamas eller Hizbollah försörja er (så slipper vi, även om ni svälter). Några uppehålls- och arbetstillstånd i Sverige får ni aldrig. Det vore ju inte så bra för den "palestinska saken" om ni integrerade er i Sverige och bestämde er för att stanna här. Då skulle ni ju inte längre vilja förinta Israel eller slakta judar i bestialiska terrordåd.
Och glöm för all del inte bort, mitt i allt ert lidande, sorg och misär, att "Allah är större!" än både Jehova och Jesus Kristus.

Fy fan!

Vi vet ju vad som händer när palestinier lämnar sitt hemland för att tillfälligt söka skydd i andra länder.

Kolla bara på hur många palestinska flyktingläger som finns i Jordanien och Libanon.

De skulle bara vara där tillfälligt men det blev permanent i ett limbo.

Samma sak hade hänt i Egypten och de sionistiska demonerna hade enkelt kunnat annektera hela Gaza.
Västbanken håller man redan på att annektera genom illegala bosättningar.
Citera
2023-10-16, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Jag säger inte det för att spela tuff utan om dom nu ser att Israel vill förstöra Hamas, bara, flytta på sig och låta dom göra sitt jobb. Stå inte hata isrsel när Hamas förstört ditt liv

Ja men då är vi ju där igen ..... Hamas bäddar in sig i folkmassorna. Det är inte bara att flytta på sig.
Och vad gör Hamas med Gazabor som samarbetar med Israel och "bara flyttar på sig"?
Jag tror att vi alla underskattar den kontroll Hamas har över Gaza.

Just nu är det bara krig och kaos och skit men man hoppas ju verkligen att det ska komma något gott ur allt detta. Tex att Israel lyckas rensa Hamas' äckliga råttgångar och skapa nån sorts ordning.
Citera
2023-10-16, 16:48
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Vi vet ju vad som händer när palestinier lämnar sitt hemland för att tillfälligt söka skydd i andra länder.

Kolla bara på hur många palestinska flyktingläger som finns i Jordanien och Libanon.

De skulle bara vara där tillfälligt men det blev permanent i ett limbo.

Samma sak hade hänt i Egypten och de sionistiska demonerna hade enkelt kunnat annektera hela Gaza.
Västbanken håller man redan på att annektera genom illegala bosättningar.

Kan man inte skicka de till Iran då? De verkar ju vara angelägna om palestinierna.
Citera
2023-10-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Enligt BBC skall Egyptens president den 12 oktober ha uppmanat saracenerna (de s k palestinierna) att ett uttåg från Gaza skulle "likvidera den palestinska saken" och att de istället ståndaktigt skall stanna kvar på sin mark.
Detta är bara ännu ett bevis på arabvärldens fruktansvärda cynism när det gäller den s k palestinska saken och de barn, kvinnor och män som drabbas av krigets helvete.

Föreställ er bara om Sverige skulle bära sig åt så mot de asylsökande och skyddsbehövande som tar sig hit?
"Ja, jo, vi vet att det är krig i ert hemland men vi tycker att det är bättre att ni åker tillbaka och svälter och dör i bombregn än att ni kommer hit. Det är liksom för ert eget bästa...
Annars kan vi väl i och för sig sätta upp tältläger åt er i Blekinge och låta FN, Röda Korset/Halvmånen samt Hamas eller Hizbollah försörja er (så slipper vi, även om ni svälter). Några uppehålls- och arbetstillstånd i Sverige får ni aldrig. Det vore ju inte så bra för den "palestinska saken" om ni integrerade er i Sverige och bestämde er för att stanna här. Då skulle ni ju inte längre vilja förinta Israel eller slakta judar i bestialiska terrordåd.
Och glöm för all del inte bort, mitt i allt ert lidande, sorg och misär, att "Allah är större!" än både Jehova och Jesus Kristus.

Fy fan!

Det är mycket märkligt att det där inte blivit en större grej eller snackis. Varför ska alla araber, Iranier, Kurder och afrikaner åka till norra Europa när det blir problem i deras länder. Saudi Arabien, Jordanien, Qatar, Iran osv är ju länder som inte ligger i krig. Varför öppnar inte dessa länder sina hjärtan och gränser för sina lidande broderfolk? Framförallt araberna som är så jävla stolta och etniskt medvetna, borde väl hålla ihop?
Citera
2023-10-16, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det finns en del som pekar mot att Ryssland hade ett finger med i terrordådet. Om det skulle stämma ökar förstås risken för att Hizbolla faktiskt på riktigt anfaller Israel (vet inte om man inte ska kalla raketbeskjutning anfall, men ni fattar förhoppningsvis vad jag menar ändå).

Ja mycket troligt att Hizbolla går igång men det är ju därför USA har fartyg på plats och även ett till hangarfartyg på väg från Virgina.

Ryssland och Kina har på olika sätt eldat på konflikten.
Senast redigerad av Lugnochfinnutack 2023-10-16 kl. 17:19.
Citera
2023-10-16, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eodnhoj
Aha, då tycker du väl likadant att de som anser att judar ska dödas inte heller ska bo i Gaza?

För du är väl inte en hycklare som oärligt använder olika måttstockar, sån där ohederlighet och lögn som förkommer i primitiva skitkulturer runt medelhavet?

Nä det ska de inte.
Det finns tillräckligt många judar OCH araber som är trötta på detta eviga krigande de hållt på med i 1000 år. Så de kan säkert i framtiden bo i samma land.
Men det lär väl ta en till två generationer innan folk lugnar ner sig.
Citera
2023-10-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Jag tror det är en korrekt analys. De försöker maximera sina chanser.

Nu säger Israel att markinsatsen är fördröjd pga väder. Jag vet inte. Jag tänker att de väntar in den andra amerikanska förstärkningen. 🤷🏼‍♂️

Kanske avvaktar de Eisenhower, men jag tycker att något är fishy och tror att det finns andra skäl till att den förväntade markinvasionen inte startat.

Om jag vore IDF skulle jag ha öppnat gränserna mot Gaza och låtit kvinnor, barn och åldringar passera ut genom metalldetektorer till tältläger på israeliskt område. Med 350 000 reservister och kanske 100 000 reguljära trupper blir det ca tio (!) israeler på varje meter av gränsen mellan Gaza och Israel, så resurser saknas inte (även om en del av dem förstås finns uppe i norr och vid Västbanken). Risk för självmordsbombare förstås, men det har Israel vana vid att hantera vid gränsen mellan Västbanken och Israel.

När kvinnor, barn och åldringar lämnat Gaza, skulle jag ha lagt en hård blockad och attackerat med flyg och artilleri till dess att Hamas villkorslöst kapitulerar. Därmed skulle en markoffensiv kunna undvikas och israeliska soldaters liv sparas.
Citera
2023-10-16, 17:02
Avslutad
Jag insåg precis att Hamas är de folkvalda i 100% självstyrande Gaza. Det betyder att när då inledde ett anfallskrig mot Israel och förlorade, därmed gav rätten till Israel att ta över hela Gaza på juridik grund.

Så är det i historien. Hade varit kul om de tömde hela Gaza och transporterade alla Gazabor till typ Yemen eller Somalia där de har sin fina kultur etablerad redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in