2023-10-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Djur är inte lika galna som människor.
Ja och du kanske mest utav allt vill gasa muslimer.
Inte vet jag hur du resonerar.
Lika jävla illa båda tankesätten.

Du är som Sverige under andra världskriget. ”Fy alltså, de här nazisterna är verkligen hemska. Men vi är neutrala!”, medan andra länder fick sätta livet till för att försvara världen från ondskan som Sverige fördömde men inte ville ta ställning till.
Citera
2023-10-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Bara terrorstaten kan göra detta i världen....

https://twitter.com/ashoswai/status/1713885655267205314

Ja man ska lita på männiksor som bokstavligen dödar sina barn för en rubrik eller photo op. Verkligen
Citera
2023-10-16, 16:12
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Ja att idag gömma sig i tunnar för en fiende som Israel är inte vidare smart.

Israel har specialförband som är utbildade för just att förstöra och strida i tunnlar.

https://www.dn.se/varlden/hamas-hemliga-tunnlar-el-och-jarnvagsspar/
Nej det är ju inte vidare smart att stänga in sig i ett tunnelsystem.
Om de nu befinner sig i tunnlarna vill säga. De måste ju vetat om Israels kapacitet.
Eller också är den här konflikten enbart ett stort självmordsuppdrag utav Hamas, vilket jag kan tycka är ett totalt fiasko.
Hamas vill väl antagligen påverka andra terrorgrupper att ingripa och överraska.
Inte sjutton vet jag vad man tänkt sig åstadkomma med det här.
Citera
2023-10-16, 16:12
Medlem
Som sagt, FN gillar verkligen inte Israel.

https://x.com/ungeneva/status/1713822368634704182?s=46&t=vBLDXsQ0JiysAaTNZSI39Q

Enligt FN får de inte evakuera civila palestinier, och jag antar att de heller inte får göra krig där civila finns enligt samma FN. Alltså säger de att Israel inte får försvara sig eller försöka slå ut Hamas. Hela organisationen är väl kapad av Israel-hatare.
Citera
2023-10-16, 16:13
Medlem
Jag tycker det är intressant att många som inte är direkt eller ens indirekt är inblandade i Israel-Palestina-konflikten ändå har så starka känslor för det här.

Visst. Det är fruktansvärt tragiskt. Vi vet det och vi säger det. Och vi bör göra något åt det. Sverige alltså.

Men, ändå. De här människorna har ju försökt slå ihjäl varandra i snart 100 år. Om vi inte undantar historisk tid så är det här en uråldrig kamp.

Vi borde inte vara förvånade. 🤷🏼‍♂️
Citera
2023-10-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Jo men, Hizbolla kan väl försöka anfalla med lite raketer om de vill omvandlas till pulver. USA har ju placerat sina två största hangarfartyg utanför Gaza, Gerald R Ford och Dwight Eisenhower, samt diverse missilfartyg. Har du sett bilder på dessa gigantiska hangarfartyg? Det ena rymmer 75 militärflygplan......Finns inget land som har liknande styrka. Där finns kraft att så att säga omforma hela Mellanöstern vid behov.

Ett av hangarfartygen håller nog på att tuffa över Atlanten. Det kommer nog fram till nästa måndag. Hangarfartyg kan inte flyga.
Citera
2023-10-16, 16:14
Medlem
Byeden säger att Israel inte ska ockupera Gaza. Hur hade ni tänkt utrota Hamas när deras barn kan fortsätta kampen efter att Israel lämnat Gaza? Kunskapen finns kvar, kontakterna finns kvar, för du tror väl inte att Hamas inte lär barnen hur man bygger tunnlar, raketer och övar krig? Dessutom besegrar Israel inte Hezbollah och Iran i Gaza, som kan förse Hamas med allt de behöver även i framtiden. Att lämna Gaza är reminiscent of the US leaving Afghanistan. All for nothing! Bush som utropade seger i Irak 2003 var på samma nivå av dumhet.
Citera
2023-10-16, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Västbanken och Gaza plus marken därimellan behöver återgå till Palestinier. Israel behöver krympa sitt territorium. Alla judar behöver inte bo i Israel. Speciellt inte de som tycker att alla araber ska dödas.

Aha, då tycker du väl likadant att de som anser att judar ska dödas inte heller ska bo i Gaza?

För du är väl inte en hycklare som oärligt använder olika måttstockar, sån där ohederlighet och lögn som förkommer i primitiva skitkulturer runt medelhavet?
Citera
2023-10-16, 16:21
Medlem
JustTrollings avatar
Terrorregimen i Gaza fortsätter sina terrorbombningar av Israel.

Flera städer är under en enorm raketbeskjutning.

Stoppa terrorismen nu!!!

Major rocket barrage targets Jerusalem, Tel Aviv, sending Knesset to shelters mid-session

Incoming rocket sirens are sounding in Jerusalem and Tel Aviv, as terrorists in the Gaza Strip launch long-range rockets at Israel’s largest cities in possibly the largest barrage since the initial salvo on October 7.
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/rocket-sirens-loud-booms-sound-in-tel-aviv-jerusalem-and-other-areas/
Citera
2023-10-16, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Byeden säger att Israel inte ska ockupera Gaza. Hur hade ni tänkt utrota Hamas när deras barn kan fortsätta kampen efter att Israel lämnat Gaza? Kunskapen finns kvar, kontakterna finns kvar, för du tror väl inte att Hamas inte lär barnen hur man bygger tunnlar, raketer och övar krig? Dessutom besegrar Israel inte Hezbollah och Iran i Gaza, som kan förse Hamas med allt de behöver även i framtiden. Att lämna Gaza är reminiscent of the US leaving Afghanistan. All for nothing! Bush som utropade seger i Irak 2003 var på samma nivå av dumhet.

Det finns ju andra alternativ…
Citera
2023-10-16, 16:24
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Du är som Sverige under andra världskriget. ”Fy alltså, de här nazisterna är verkligen hemska. Men vi är neutrala!”, medan andra länder fick sätta livet till för att försvara världen från ondskan som Sverige fördömde men inte ville ta ställning till.

Sverige var väl inte vidare antagonistiska mot nazisterna. Neutraliteten går ju att diskutera.
Nu vet jag inte vilka du ser som nazister i det här fallet.
Och vill du tala om nazister får du ge dig in i sådan tråd.

Själv riktar jag in mig på den pågående konflikten mellan Israel och Hamas.
Civila som dött och även funderingar på om det finns fler parter inblandade i det hela.
Om det är något mycket större än konflikten i sig.
Citera
2023-10-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Ja att idag gömma sig i tunnar för en fiende som Israel är inte vidare smart.

Israel har specialförband som är utbildade för just att förstöra och strida i tunnlar.

https://www.dn.se/varlden/hamas-hemliga-tunnlar-el-och-jarnvagsspar/

Även om du har specialkommandon så är strid i tunnlar bland de svåraste man kan göra. Det är extremt riskfyllt och dödligt. Nu har man iför sig hjälp av drönare, robotar och markradar. Hamas säger själva att de är 500km långa. Men det är säkert en överdrift. Men det är bunkrar, fällor och medmera där nere.

Jag har själv klättrat runt i Viet congs tunnlar och det var bland värsta jag har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in