2023-10-16, 15:49
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det går rykten att Libanon (regeringsstyrkor) har attackerat Hizbollah. Tror ni man kan hoppas på att det planeras för att krossa Hizbollah från två håll tro??

https://x.com/Faytuks/status/1713892050821660679
Det vore ju en välgärning om Libanon kunde bli av med Hizbollaterroristerna!

Libanesiska armen hade tydligen slagit till mot ett antal avfyrningsramper Hizbolla hade.

Man förstår ju att inte Libanon vill dra på sig en attack från Israel orsakad av Hizbollas raketbeskjutning av norra Israel.
Citera
2023-10-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Nu tycker jag att du tar i så du nästan spricker.
När har någonsin Kommunal supportat Hamas. Det är väl mer palestiniers rätt att existera som fria människor de supportat och det är ju inte enbart Kommunal som supportat palestinier.
Sverige som land har supportat palestinier.
Vore ju underligt om Sverige helt slutade upp med det.
Vi har ju ca 7400 palestiner födda i palestinska områden och ca 1200 palestinier födda i Sverige.
Skall de ses som Hamasanhängare de med.

Krångligt det här när man inte vet vem som är vad eller vem som supportar vem.

Dom står ju på gatorna och skriker gasa judarna (i Malmö) och hejar på dom brott som begicks förra lördagen. Vems sida tror du dessa djur står på?
Citera
2023-10-16, 15:54
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Om du vill ner till Beirut och visa filmer/bilder för bekanta där så rekommenderar jag starkt att du avstår från att göra det. Du riskerar ditt liv med sådant agerande
Nej, nej! Vi har kristna släktingar där, på min fru sida. Jag pratar om två skilda saker, dels om situationen vid gränsen mellan Libanon och Israel och sedan om det jag upplever som svårt, att hitta bilder och filmsekvenser från "Dag 1", när Hamas anföll kibbutzer, och den där open-air konserten.
Citera
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Men vissa tycker fortfarande att Israel är de onda.
Visst ingen är felfri men i jämförelse med dessa gorillor tror jag att Hamas står närmare djurstadiet än judarna.
Det finns gamla teser om att judarna styr över planeten men det är inte detsamma som att det rättfärdigar slakt på oksyldiga.
Vad är nästa steg i Sverige. Kommer de att skjuta ihjäl varenda jävel i ett kvarter innan de hittar den som de är ute efter. Tidsfråga, tja hade man sagt detta som händer nu i Sverige för två år sedan hade man väl blivit utskrattad.
Citera
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Nej, Det är som att Sverige ger bort skåne till araberna.
Palestina var aldrig en egen stat. Det har aldrig någonsin varit en egen stat.

Det håller ju redan Sverige på att göra.
Citera
2023-10-16, 15:55
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Den här gången är risken stor för att Hamas snart är historia.

Israel kommer inte att backa innan de krossat Hamas denna gång.....
Det kan bli tvärtom också. Båda grupperna är nog medvetna om hur den andre gruppen agerar, har för vapen m.m
Hamas tunnelsystem tex som tydligen är lika långa som Englands tunnelbanesystem.
Israel har ju i och för sig bomber som inte detonerar när de slår i marken, men som borrar sig in under jorden och där detonerar.
Det måste ju även Hamas vara medvetna om, tänker jag.
Stänger de då in sig själva i en ugn eller ett syrelöst tunnelsystem som bildas vid detoneringen.
Självmordsuppdrag.

Titta hur det gick i Vietnamkriget. Nordvietnam vann.
Man utgick ju även därifrån att det var ett gäng pinnkrigare de skulle möta.
Senast redigerad av gabrielle2 2023-10-16 kl. 16:04.
Citera
2023-10-16, 15:56
Medlem
Yaskos avatar
Bara terrorstaten kan göra detta i världen....

Citat:
Israel today bombs UN Agency for Palestinian refugees’ warehouse - Only Israel can do it and West remains silent!

https://twitter.com/ashoswai/status/1713885655267205314
Citera
2023-10-16, 16:03
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Det kan bli tvärtom också. Båda grupperna är nog medvetna om hur den andre gruppen agerar, har för vapen m.m
Hamas tunnelsystem tex som tydligen är lika långa som Englands tunnelbanesystem.
Israel har ju i och för sig bomber som inte detonerar när de slår i marken men som borrar sig in under jorden och där detonerar.
Det måste ju även Hamas vara medvetna om, tänker jag.
Stänger de då in sig själva i en ugn eller ett syrelöst tunnelsystem som bildas vid detoneringen.
Självmordsuppdrag.
Ja att idag gömma sig i tunnar för en fiende som Israel är inte vidare smart.

Israel har specialförband som är utbildade för just att förstöra och strida i tunnlar.

https://www.dn.se/varlden/hamas-hemliga-tunnlar-el-och-jarnvagsspar/
Citera
2023-10-16, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Bra frågor. De islamister som härjade, är ju inte exklusiva. Släpper man in ISIS-inspirerade araber i Israel, kommer de ju att bete sig såhär. Det är väl bara att ge dem en chans, så går de bananas.
Bakom terroristerna som härjade den 7/10, finns ju tusentals likadana människor, vilket man förstår när man tittar på lynchningarna, som liknar folkfester. Tom barn var framme och spottade på liken.

Dessa människor råhatar Israel och det är för deras skull stängslen finns. Det är väl bara tt ge dem en chans och titta bort, så sker det någon form av massaker i Israel.

Men jag förstår dina invändningar, absolut.

Man kan tänka sig att Israel faktiskt hade ett intressant underrättelsematerial, som man ignorerade.

Men då är det konspiration på extrem nivå, jag vet det
.

Det är inte bara "konspiration på extrem nivå" att tro att Israel visste om vad som skulle ske, utan det är fullkomlig foliehattsvarning på det. Hamas säger själva att ingen utom ett fåtal inom Hamas visste om attentatet samt att Hamas länge förberett sig för krig mot Israel. Ingen har "lurat" dem att anfalla utan de har länge planerat det som skedde.

https://omni.se/hamas-vi-har-forberett-oss-pa-ett-langt-krig/a/MoG7Or

Detta känns som en absurd diskussion att ha. Lite som att debattera med ryssvänner i Ukrainatråden. Kan vi inte bara lägga ner detta?
Citera
2023-10-16, 16:08
Medlem
Citat:
Djur är inte lika galna som människor.
Ja och du kanske mest utav allt vill gasa muslimer.
Inte vet jag hur du resonerar.
Lika jävla illa båda tankesätten.

Jag vill inte gasa någon, jgda vill inte ha något med dom o göra. Jag vill vi ska dela på oss. Männiksor som hyllar en peddo ska få göra det ihop med sina egna, vill inte ha något med såna männiksor o göra. Låt dom leva i sina fina länder om dom gillar det så mycket, inte mig emot
Citera
2023-10-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Bara terrorstaten kan göra detta i världen....

https://twitter.com/ashoswai/status/1713885655267205314

Att påstå att bara Israel gör en sådan här grej, är bara fånigt.
I varje krig sker sådana här saker. Flyktingar, tevetorn, sjukhus och skolor förintas.
Det är så krig går till. Och varje gång ett krig startar, verkar all glömma det.
Det finns inga kirurgiska, humana krig. Vill man vara snäll, låter man bli att kriga, helt enkelt.
Och tyst är världen inte heller.

Och nu är ju hela scenariot extremt komplext, vilket även den mest inbitna Israel-hatare måste erkänna. Hamas har ju bäddat in sig så djupt i Gaza, att det är HELT omöjligt att separera civilt från militärt, mjuka mål från hårda osv. Ska Israel svara ordentligt på den senaste tidens raktregn och massakrer, måste Israle saner miltals med råttgångar och attackera Hamas-medlemmar som gömmer i allt från sjukhus till Moskéer.

Det finns inget gulligt eller sofistikerat med detta.

Det kommer att bli helvetet på jorden. Det är lätt att sitta hemma och tycka en massa....

Och ingen in denna tråd kommer att flyga ner till Israel eller Gaza och hjälpa till.

Vi är alla tangentbordskrigare.
Citera
2023-10-16, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Det är inte bara "konspiration på extrem nivå" att tro att Israel visste om vad som skulle ske, utan det är fullkomlig foliehattsvarning på det. Hamas säger själva att ingen utom ett fåtal inom Hamas visste om attentatet samt att Hamas länge förberett sig för krig mot Israel. Ingen har "lurat" dem att anfalla utan de har länge planerat det som skedde.

https://omni.se/hamas-vi-har-forberett-oss-pa-ett-langt-krig/a/MoG7Or

Detta känns som en absurd diskussion att ha. Lite som att debattera med ryssvänner i Ukrainatråden. Kan vi inte bara lägga ner detta?

Ja du har rätt, detta leder ingen vart.
Jag ogillar konspirationer och ska inte elda på mer. Vi glömmer den här skiten. Ha en bra dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in