2023-10-15, 13:43
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Spränger Israel Al Aqsa kan du nog nästan förvänta dig reaktioner från hela Islamiska världen inklusive länder som Pakistan, Bangladesh, Malaysien, och Indonesien. Det där är en red line för alla.

Är det vad som krävs, då är det det som måste göras. Väst behöver göra upp med islamisterna en gång för alla. Världen blir en mer och mer osäker och otrygg plats att leva på ju fler muslimerna och extremisterna blir.
Citera
2023-10-15, 13:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vansterLeft
Haha sluta spela dum, tack! Alla vet att judarna och ockupunterna. Rysk jude tillhör Ryssland vad gör han på min mark. Jag bryr mig inte om hans förfäder bodde där för 5000 år sedan!
Vad gör du på min mark?
Citera
2023-10-15, 13:44
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vansterLeft
Haha sluta spela dum, tack! Alla vet att judarna och ockupunterna. Rysk jude tillhör Ryssland vad gör han på min mark. Jag bryr mig inte om hans förfäder bodde där för 5000 år sedan!
Bor du i Sverige?
Citera
2023-10-15, 13:44
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Men istället för att börja bilda sin stat 1948 valde Palestinierna med hjälp av sina arabiska grannar att anfalla den 1 dag gamla staten Israel. För i FN mandatet står det att det ska existera två likvärdiga stater, en judisk och en palestinsk då det brittiska protektoratet upplöstes.

Palestinierna ville ha allt och anföll direkt istället för att bilda sin stat.

Det är korrekt som du skriver, bortsett från att du nog får lite svårt att belägga att palestinierna ”ville ha allt”, mitt intryck är snarare att man var ute efter att inte låta Israel behålla de ungefär 20% av Israels territorium inom 1948 års gränser där det fanns en arabisk majoritetsbefolkning. Min bild är att det även för araberna sedan i vart fall 1947 inom överskådlig tid högst sannolikt skulle komma att bildas två stater, en judisk och en arabisk. Det där kom dock snart att omvandlas till att man skulle utplåna Israel och hade arabstaterna lyckats så har jag ingen tvekan om att man hade krossat Staten Israel om man kunnat.

Oavsett vilket motsäger detta inte, vad jag kan se, något av det jag skrev i mitt inlägg.
Citera
2023-10-15, 13:45
Medlem
Mindbusinesss avatar
Undrar om Israel inte kan finns tunnlarna med markradar?
https://www.mwrf.com/technologies/embedded/systems/article/21848453/groundpenetrating-radar-looks-for-deep-tunnels
Citera
2023-10-15, 13:45
Bannlyst
Kolla London och Palestinafirarna.. ärligt talat jag känner smak av uppkastning i munnen..Dessa odjur som firar gravida kvinnors uppskurna magar och knivhuggna foster, går på gatorna ibland oss andra.. Bibelns "Och han skall skilja agnarna från vetet i de dagarna" poppar upp.. Ber att herren befriar oss från dessa monster, no wonder våra samhällen är så hemska med dessa omkring.

https://www.instagram.com/p/CyYtHx0OUCp/

Citera
2023-10-15, 13:47
Medlem
Grontarskonts avatar
Israel är ju snälla att säger till innan de går in i Gaza.

Bara för den lokala befolkningen att dra!

Förut kände jag viss sympati för palestinierna men efter Hamas terrordåd ger jag Israel carte blanche vad de vill göra för att krossa Hamas!
Citera
2023-10-15, 13:47
Medlem
Ben Shapiro om 5 myter gällande Israel Palestina

om han har rätt så är jag på Israels sida 100%
https://youtu.be/pefEIwoTEnE
Citera
2023-10-15, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Du ser allt svart eller vitt.

Om du läser i min historik senaste dygnet kommer du förstå att jag inte det minsta tar parti för någon i denna konflikt.

Varför tar du då upp dödssiffrorna? Exakt, du gör en indirekt jämförelse. Det är oärligt. Låter som du kör med efterkonstruktioner nu. Du vill väcka en viss reaktion. Det är konstigt av dig att ta upp dödssiffrorna på det sättet du gjorde.

För varje mänsklig medmänniska är valet mellan Hamas och Israel ganska enkelt.

Att vara emot Hamas innebär inte att vi ogillar civila palestiner.

Valet mellan Hamas och Israeliska styrkor är svartvitt, korrekt!

Både Israel och Hamas har brutit mot internationell lag.
Citera
2023-10-15, 13:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Om kriget sprider sig så att Iran agerar och inte bara genom sin klient - Hizbollah. Så kommer USA slå ut

Försörjningslinjerna genom Irak och Syrien. När det gäller Irak så kan det vara så att man tvingar landet och att stänga sina gränser och luftrum. Syrien skulle jag försöka låta Israel ta hand om (Minimera risken för ryska förluster genom USA) Hizbollah kan båda slå emot.

I Iran skulle jag

1 Iranska flygvapnet - Borde inte vara så svårt.

2 Robot och raket ramper.

3 Iranska flottan - Svårast, då den består av en massa småbåtar

4 Revolutions gardet.

Försöka muta armen till statskupp.

PS Möjligen Irans kärnprogram. Men det är väl 100 m ner i marken eller så.
Jag delar din uppfattning. Hade dock inte tagit rysk personal i Syrien med i beräkningen. Det har du rätt i.

Bäst att släppa det här spåret nu, men vem vet — kanske sitter vi och skriver i en Iran-tråd längre fram i höst.
Citera
2023-10-15, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Israeli drone footage of a Hamas rocket launch from a residential area north of Rimal.
Israeli Air Force strike aircraft hit the launch location.

https://twitter.com/osinttechnical/status/1712876973670760505?s=49&t=uFul_AnTx0MHSLgfZ_JEhg& fbclid=IwAR3QDPZN_h6Jss8IAtKogYLBKPpOtp0_Ze2yTQqHu yHyv9KFpQNNBFMlg3U
Riktigt mysiga människor!
De sätter upp sina raket uppskjutnings ramper i bostadsområden mitt bland civila, när Israel tar bort dem lipar den muslimska propaganda maskinen om folkmord, mord på civila, mord på barn osv
Vem är det egentligen som är mördarna?
Riktigt mysiga människor de där Hamas, kanske skulle bjuda hem ett gäng till julfirandet i jul, jag brukar lyckas riktigt bra med julskinkan!
Citera
2023-10-15, 13:50
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Israel är ju snälla att säger till innan de går in i Gaza.

Bara för den lokala befolkningen att dra!

Förut kände jag viss sympati för palestinierna men efter Hamas terrordåd ger jag Israel carte blanche vad de vill göra för att krossa Hamas!
"men var ska dom gååå!?"
Miljontals flyktingar har flytt i alla tider för att rädda sina familjer, hur många miljoner tyskar flydde under andra världskriget?
Och utan el eller vatten så finns det väl ingen jävla anledning att häcka kvar?
Antingen får dom inte fly för Hamas eller så vill dom göra sig själva och sina familjer till martyrer.
Och då har Israel gjort vad dom kan för att rädda civila...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in