Citat:
Ursprungligen postat av
vansterLeft
Jag hittar inga ursäkter för dem! De har all rättighet att skydda sitt land och sitt folk. Samma påstående som Isrealvänner använder sig av här i tråden. Runt Gaza alla dessa är bosättningar, de ockuperar vårt land. En stor del av flyktingar som är i Gaza är egentligen från de byr/stader som är runt Gaza. De är bara några meter från sitt land, men ser att andra bor och trivs där. Vad skulle du ha gjort?
Ja inte skulle jag ha dödat massa festivalbesökare.
På vilket sätt hotar de Gaza? Var ljudnivån för hög och Gazaborna kunde inte sova tillräckligt bra?
Om Hamas bara hade attackerat militära mål så hade jag haft lättare att acceptera, men det var i överlag civila som dödades den dagen, de enda militära var de som vaktade gränsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
vansterLeft
Du ser ditt land ockuperad och främlingar rånar dina förmåner och du bor i fattigdom och de till och med blockerar dig, förhindrar dig från livet enklaste saker, som el och mat. Skulle de betrakta dessa människor civila?
Jag skulle varit förbannade på Hamas vars raketattacker gjorde att Gaza blev blockerat.
Spelar ingen roll hur duktiga och fina Gaza-borna är om de har Hamas som oavsett förstör Gaza för dem.
Om palestinierna tagit bort Hamas och inrett demokrati så hade blockaden lyfts och ni hade kunnat leva som innan 2007 när Hamas mördare Fatah och tog makten.
Men det har inte skett, ni har låtat Hamas styra, ni har låtit Hamas attackera, och nu kommer resultatet.
Citat:
Ursprungligen postat av
vansterLeft
Men som sagt, vi har en religon och följer vår religions regel. Vi dödar inga barn eller oskydliga människor. Trots det är extremt svårt för mig att definierar vad är oskydlig i detta fall egentligen.
Ifall man dödat barn, jag och alla andra palestinier beklagar detta för mkt! Barn är alltid oskyldiga!
Jag gav dig länken till reditt-forumet men du verkar oförmögen att ta in vad som visas där, så jag antar att du helt enkelt är hjärntvättad och inte kan ta in vad dina bröder i Hamas gjorde förra lördagen. Må så vara, du har fått möjligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
vansterLeft
Men har du sett länken där Hamassoldater släpper en judiska kvinna med sina två barn?
Hon släpps inte, det enda de säger är "täck till henne"
Jag såg en annan video där de hade en fillipinsk kvinna och en handikappad israelisk kvinna som de tog god hand om. Senare såg jag bilder där de båda hade blivit mördade.
https://www.gmanetwork.com/news/pinoyabroad/dispatch/885026/filipino-nurse-chose-to-stay-with-patient-shot-to-death-in-israel/story/