Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-14, 08:05
Medlem
[quote=scoremax|86058759]
Citat:
Visst.
Utnyttja rättssystemet vi har.
Idag begår personer brott både innan och efter man fått medborgarskap, och dom som begår brott innan har redan visat att dom inte ens kunde FÖRSÖKA bidraga till landet.
Dessa skall såklart ut direkt, då dom bränt sin chans.
Att ändå låta dessa stanna är inget annat än idioti.
"-jamen bla bla, skyddsbehov"!
Och?
Våra egna medborgare har ett skyddsbehov av att slippa kriminalitet, men så länge vi inte gör oss av ens med dom vi kan, så är det kört.

Bra åtgärd . . . i 1990. Nu är det lite för sent.
Min fruktan är att det har gått så långt att "normala" åtgärder inte kommer lösa problemen.
När ett hus brinner blir åtgärden vatten . . . som förstör det som elden inte tog.
Att installera brandvarnare i ett redan brinnande hus fungerar inte.
Citera
2023-10-14, 08:06
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtor

Bra åtgärd . . . i 1990. Nu är det lite för sent.
Min fruktan är att det har gått så långt att "normala" åtgärder inte kommer lösa problemen.
När ett hus brinner blir åtgärden vatten . . . som förstör det som elden inte tog.
Att installera brandvarnare i ett redan brinnande hus fungerar inte.

Ditt svar är helt obegripligt.

Bemöt vad jag faktiskt skriver.

Exakt vad blir militärens funktion så länge domar/rättssamhället är detsamma?
Citera
2023-10-14, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ditt svar är helt obegripligt.

Bemöt vad jag faktiskt skriver.

Exakt vad blir militärens funktion så länge domar/rättssamhället är detsamma?
Dom har redan sagt vad som skall bli militärens funktion:
Bistå polisen med underrättelse, transport, helikopter etc.

Mitt svar borde inte alls vara obegripligt. Du föreslår åtgärder som borde ha blivit gjort 30 tillbaka i tid.
-Som att installera brandvarnare i ett redan brinnande hus.
Poängen med att brandkårens vatten förstör det som elden inte tog är inte heller obegripligt.
Sverige har låtit skiten gå så långt att eventuella åtgärder som kommer fungera också kommer att ha allvarliga sidoeffekter.
Citera
2023-10-14, 09:32
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Dom har redan sagt vad som skall bli militärens funktion:
Bistå polisen med underrättelse, transport, helikopter etc.

Mitt svar borde inte alls vara obegripligt. Du föreslår åtgärder som borde ha blivit gjort 30 tillbaka i tid.
-Som att installera brandvarnare i ett redan brinnande hus.
Poängen med att brandkårens vatten förstör det som elden inte tog är inte heller obegripligt.
Sverige har låtit skiten gå så långt att eventuella åtgärder som kommer fungera också kommer att ha allvarliga sidoeffekter.

Ok.
Så om ” Bistå polisen med underrättelse, transport, helikopter etc.” så är det ju också obegripligt vad det är era hurrarop går ut på.
Underrättelser: görs redan (FRA)
Transport: ok, dom får några fordon till…hurra?
Helikoptrar: till vaddå?
Vem skall transporteras, om inte militär personal skall användas?

Resonemanget går helt enkelt inte ihop.

ANTINGEN kommer militär personal att sättas in, ELLER så är det bara ett spel för galleriet att påstå att man kommer ha någon nytta av militären.
Citera
2023-10-14, 10:29
Medlem
hur gör man i andra länder? frankrike?

"France to deploy 7,000 soldiers after fatal stabbing of teacher"

"Sentinelle is a French military operation with 10,000 soldiers and 4,700 police and gendarmes deployed since the aftermath of the January 2015 attacks to protect parts of the country deemed sensitive from terrorism."

https://www.france24.com/en/france/2...fatal-stabbing
Citera
2023-10-14, 15:04
Medlem
Citat:
bara ett spel för galleriet
Det allra mesta i svensk politik har ju varit ett spel för galleriet, så varför inte nu också.
Kanske dom planerar dödsskvadroner ala Brasilien som går in i orten och avrättar på plats allt som gör motstånd? -Hurra!
Citera
2023-10-14, 20:52
Medlem
Citat:
Speciella tider.

*Svenskarna röstar för att ta in problem via en kravlös invandringspolitik.

*Utvisar inte dom som begår brott här, inte ens om dessa saknar medborgarskap i många fall, och alltså enkelt skulle kunna göras.

*Vill istället införa I det närmast löjligt repressiva lagar som drabbar alla.

*Men fortsätter under tiden med samma rätts och invandringspolitik, den ändrar man inte på.

*Svenskarna sitter och applåderar tilltaget, med konsekvenstänk ZERO.

*Svenskarna sitter och slår sig frö bröstet på Flashback och fantiserar om att dom skall ingå i något slags "sonderkommando" fast på den "Goda" sidan den här gången, utan att ha fattat ett jävla skvatt, vilket tydligt visas i kommentarer som "-ja, men åklagaren måste ju"

Ja.
Det är som det är.
Dumskallesvenskarna är som vanligt helt felprogrammerade, och kommer inte att se den här gången heller varför det här är en sinnesjukt dålig ide.
In med militären, Nato, och inskränkta friheter samtidigt, och så kan vi sitta här om 20 år och prata om "solidaritet" igen.

men tyvärr så spelar det ingen rolll hur många årtionden ni får på er, för ni kommer aldrig värdesätta frihet iallafall.

Idioter.

Föraktet jag känner för Sverige just nu är högt. Hela jävla klåparriksdagen är farliga i sin idioti och alla som passivt tar allt i röven. Hatar svenskar och invandrare båda. Önskar ett slut på dessa förrädare.

Sen har vi Ylva Johansson som sitter med sitt fittknullade förslag på EU-kommissionen från Ashton Kutchers företag. Blottad korruption. Tidningarna skriver om det, av alla partitillhörigheter, men TV håller tyst.

Jag ska fan gå med dem. Jag ska förstöra så mycket jag kan och pissa på alla som äter upp det bajs de serverats. Folk förtjänar värre.
Citera
2023-10-14, 21:18
Medlem
Jag är rätt gammal nu, för att inte säga skitgammal.

Men jag gjorde lumpen som militärpolis. Och vi blev exempelvis tränade i att mota bort skränande folkhopar. Typ som senare Göteborg, Malmö och Norrköping. Där den vanliga polisen kom i underläge. Det hade vi gjort bättre. Och det finns gummikulor som gör jävligt ont. Plus tårgas. Plus tasers.

Det är en sak militären kan hjälpa till mig. Ett annat är exempelvis de horder som kommer till sjukhusen när någon anförvant blivit skjuten. Varför uppta polisens resurser med det? Fuck up and go home. Nån idiot kan väl engelska och kan översätta.

Det handlar inte om att skjuta ihjäl någon, som i Ådalen 1931. Det handlar om att jaga respekt i folkslag som är vana vid det från sina hemland.

Men det mest näraliggande just nu är såklart spaning. Det vet ju vilka de är. Varför fanns ingen spaning på 16-åringen som rymde från SIS- eller HVB-hem och som sköt 2 kvinnor i Tullinge?
Citera
2023-10-14, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Jag är rätt gammal nu, för att inte säga skitgammal.

Men jag gjorde lumpen som militärpolis. Och vi blev exempelvis tränade i att mota bort skränande folkhopar. Typ som senare Göteborg, Malmö och Norrköping. Där den vanliga polisen kom i underläge. Det hade vi gjort bättre. Och det finns gummikulor som gör jävligt ont. Plus tårgas. Plus tasers.

Det är en sak militären kan hjälpa till mig. Ett annat är exempelvis de horder som kommer till sjukhusen när någon anförvant blivit skjuten. Varför uppta polisens resurser med det? Fuck up and go home. Nån idiot kan väl engelska och kan översätta.

Det handlar inte om att skjuta ihjäl någon, som i Ådalen 1931. Det handlar om att jaga respekt i folkslag som är vana vid det från sina hemland.

Men det mest näraliggande just nu är såklart spaning. Det vet ju vilka de är. Varför fanns ingen spaning på 16-åringen som rymde från SIS- eller HVB-hem och som sköt 2 kvinnor i Tullinge?

Samma politiker som medvetet skapat denna situation, ska alltså få rätten att döda befolkningen lagligt, övervaka dem och då lyckas denna gång? De har stängt polisstationer, ökat motsättningar och pratat om våldet samtidigt. Det är väldigt medvetet. Man förstör inte samhället samtidigt som kan gnäller om det man gjort annars.
Citera
2023-10-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aphatare
Samma politiker som medvetet skapat denna situation, ska alltså få rätten att döda befolkningen lagligt, övervaka dem och då lyckas denna gång? De har stängt polisstationer, ökat motsättningar och pratat om våldet samtidigt. Det är väldigt medvetet. Man förstör inte samhället samtidigt som kan gnäller om det man gjort annars.
Om folk kunde öppna ögonen & SE vad som sker (den stora bilden) istället för att lyssna på regisserade nyheter & presskonferenser kanske poletten skulle trilla ned? Men alas…
Citera
2023-10-14, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aphatare

Döda befolkningen ???? Var skrev jag så?

Militären ska användas på ett effektivt sätt så som jag beskrev det.

Citera
2023-10-14, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Döda befolkningen ???? Var skrev jag så?

Militären ska användas på ett effektivt sätt så som jag beskrev det.

Det är det de ska få laglig rätt att göra i slutändan. Det faktum att du inte förstår det är fan läskigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in