2023-10-14, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Libanon. Det är fullt krig vid gränsen.

Konstruktiva Hamas har ännu en gång petat på korthuset som kallas fred.

Tack för ditt svar! Är Hezbollah då en aktiv inblandad parti i detta krig, Hamas strider inte ensamt? Tycker det rapporteras lite kring detta i svensk media.
Citera
2023-10-14, 11:45
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Byt rubrik till ”Israel anfaller Gaza”. Skulden är Israels redan från start. Det här har alltid varit det slutgiltiga målet. Den slutgiltiga lösningen för vargarna i knesset.

Absolut inte. Du vill bara sopa igen spåren för vad Hamas gjorde.
Citera
2023-10-14, 11:46
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Staten Israel lär snarare svälta araberna i Gaza än bomba ihjäl dem. Samtidigt kommer detta att skyllas på Hamas som använt bistånd till vapen istället för vatten och mat mm, man flyttar således debatten från att handla om blockaden till att handla om Hamas terror.
Följden blir att araberna i massor antingen svälter ihjäl eller tas emot i enorma läger med destination Europa, mark my words.
Man skiftar alltid fokus, och det framgångsrikt. Om det är minnet som är kort/selektivt i västvärlden eller om det är nåt annat som spökar, det ska jag låta vara osagt i den här tråden. Jag ger dig i alla fall rätt i allt du skriver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Till de på festen där 260 mördades eller kibbutzen där föräldrarna och små barn mördades av Hamas.

Fick de information från Hamas att om 24 timmar ska ni vara borta från området?
Nej givetvis inte för så gör inte terrorister.
Inse det fruktansvärda skiten de gjorde mot civila.

Hamas har uppmanat israelerna att lämna i många års tid.
Citera
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Absolut inte. Du vill bara sopa igen spåren för vad Hamas gjorde.

Det vill jag inte alls.
Citera
2023-10-14, 11:47
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jo, spridda protester och sånt i all ära — det är trots det uppenbart att opinionen svängt till Israels favör efter attackerna i helgen. Det ger Israel större svängrum eftersom "allt bleknar" i jämförelse med morden. Ur israelisk propagandasynpunkt är såna händelser tyvärr viktiga. Dessutom har folk i allmänhet en tendens att snabbt glömma, att ha överseende, o.s.v. Men vi får se.

Jag fördömer starkt Hamas mord på civila, men jag ser dem som del i en oerhört snårig och infekterad konflikt med ändlösa upprepningar. Hamas själva ser dem sannolikt som motståndshandlingar.

Hur som helst: det enda stöd Israel faktiskt behöver är det militära från USA, och det stödet är orubbligt.
Det stödet finns i fysisk form strax utanför Israels kust nu i form av USA:s sjätte flotta.
Troligen en markering till övriga länder att låt bli det här.
De gick från Italien tidigare i veckan.

Israel kommer troligen gå in och röja bort hotet i norra Gaza för att sedan placera visst skydd där innan de släpper tillbaka folk till norra delen.
Skulle inte bli förvånad om man sedan gör samma med södra delen.
De misstag Israel gjorde kommer man aldrig glömma och därför säkra upp Gaza mot nya hot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Det är ockupation oavsett hur mycket de försöker legitimera det/måla läppstift på grisen.

Det är samma som om skräplandet USA hade gett bort en del av Sverige till någon. Och sedan sagt att man följer ”internationella överenskommelser” ”lagar” och ”regler”. Och sedan säga att svenskar inte har rätt till det området. Det är ju helt befängt. Diktatorn pruttin försöker också måla läppstift på grisen med att han ”skyddar oskyldiga”. Ockupation är ockupation. Oavsett om det är palestina eller ukraina. De kan försöka legitimera det hur mycket de vill.

Nej, Det är som att Sverige ger bort skåne till araberna.
Palestina var aldrig en egen stat. Det har aldrig någonsin varit en egen stat.
Citera
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Så länge bosättningarna fortsätter så kommer det bemötas med samma mynt. Eller tycker du Palestinierna bara ska se på när deras landareal blir tagen ifrån dem?

De hade för fan hela Gaza men valde ändå att anfalla sitt grannland. Ingen vill väl ha det jävla skithålet Hamas har skapat för Palestinierna?

Resultatet blir nu att deras "land" blir tagit ifrån dem men konsekvenstänk är varken din eller Hamas starka sida.
Citera
Medlem
Ja Ulf Kristerssons barn eller våra fd statsminstrars barn hade som vana att våldta sin egen befolkning???

Eller så hette han Uday Hussein, minns du??
Du är inte nordbor....du är muslim som lovsjöng diktatorer som Assad och Hussein

Så du försvarar Husseins cyanid attack ser jag

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är vi nordbor som är barbarer, inte Hussein eller Assad.
Någon jäkla ordning får det faktiskt vara på faktafelen.

I övrigt är det ändå självklart så som du säger att om judarna hade önskat bomba ihjäl så många som möjligt, så hade fler strukit med.
Citera
2023-10-14, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om terroristerna verkligen härstammade från byar i Israel, är det sensationella uppgifter. Men in IRL är härkomst bara en kuriositet, typ släktforskning.

Vi har folk i Sverige som kom från de baltiska staterna när Tyskland och Ryssland invaderade deras länder. Finland har hanterat förlusten av Karelen. Tyskar har också fått flytta på sig efter andra världskriget.

Europas gränser har flyttats många gånger genom historien. Det är så det är. Min fråga till dig är varför du just vurmar för terroristers rätt till ett land de vill förstöra?

Att bedriva terror överallt för att få en stat är inte så man vinner det territorium som sedan kommer definieras som en stat. Man blir inte den rättmätige ägaren till en jacka eller Rolex genom våld mot privatpersoner/civila. Fattar du?

Just därför jag ej stödjer Israel. Israel är ej rättmätiga ägare till landet bara för de lyckats terrorisera palestinierna.
Citera
2023-10-14, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Israel har redan visat upp hur de kört fram med stridsvagnar, pansarbandvagnar och andra fordon. Även att de med tankbilar fyllt upp dessa. På andra delar ser man hur de gjort klart med att kunna skjuta projektiler in i Gaza.

De kommer troligen rätt snart gå in i Gaza.

De lär ju aldrig lämna Gaza heller
Nu får man säga att terrorismen övergått i rent krig. Hamas fortsätter ju att raketbeskjuta Israel
Jag gissar att Israel kommer att behålla Gaza eller delar av Gaza. Arabernas betonglådor har inget värde för israelerna och de ser nog chansen att riva och bygga nytt. På sätt och vis pågår världens största rivningsprojekt. Gaza blir väl krigsbyte.
Lika bra det. Man kan inte ha en regering bestående av gerillakrigare/islamister.
Citera
2023-10-14, 11:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Ja Ulf Kristerssons barn eller våra fd statsminstrars barn hade som vana att våldta sin egen befolkning???

Eller så hette han Uday Hussein, minns du??
Du är inte nordbor....du är muslim som lovsjöng diktatorer som Assad och Hussein

Så du försvarar Husseins cyanid attack ser jag
Barbarerna var ett folk vilka vi i norra Europa bland andra folk härstammar från. Att sedan romarna använde ordet som skällsord betyder inte att man kan applicera det på araber.

Jag lämnar i övrigt ditt inlägg till allmän eftertanke och beskådan. Du var i varje fall inte svensk och intresserad av en M-ledd regering sist det begav, sig, så mycket står klart
Senast redigerad av LadySweden 2023-10-14 kl. 11:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in