Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Jag tror inte någon förväntat sig att kriminaliteten skulle minska mellan 2022-2023. Jag skrev till och med inlägg från 2022 där jag förutspådde att det kommer bli värre. Alla poliser osv säger ju det. Förutom undantagstillstånd finns inget som något parti kan göra åt saken.
I övrigt så är SD det parti jag vet står på min sida, om jag och mina barn blir förnedringsrånade, våldtagna, osv. Det är enda partiet som inte pratar om socioekonomiska faktorer och att bekämpa rasismen oavsett vad problemet än är.
Sen finns också en annan faktor, som jag vet eftersom jag undersökt hur det gått till i både Frankrike och USAs ghetton. I Frankrike hade man en "soft" approach i slutet av 1980-talet under Mitterand. Det funkade inte. Sedan blev det hårdare tag och så blev det kritiserat av vänstern, sedan mjukare tag osv. Och hur bra går det?
Samma i USA. Vänstern klagar på rasism och minskar straffen, sen ökar brottslighet och högern tar över med mer fängelse, sedan klagar vänstern på att det är rasistiskt eftersom mest svarta drabbas och så minskar de straffen igen, brottsligheten ökar, osv.
Ännu känner jag inte att jag tycker så synd om brottslingar som får hårda straff att jag känner mig manad rösta på vänsterblocket. Det finns många hål att täppa, både vad gäller kriminalpolitik och invandring.
Om du och dina barn blir utsatta för våld så har du ditt parti SD att tacka för det. Deras hatretorik har polariserat samhället i tio års tid. Invandrarna som krigar mot varandra nu var inte kriminella när de kom hit. Utanförskapet har skapat gängen, som en debattör förklarade i
#9.
Det handlar inte om att tycka synd om brottslingar, utan om att inse vad som skapade problemen och hur de ska lösas på lång sikt.