2023-10-12, 21:16
Medlem
Vi måste få bort Islam. Problemet är ordet islamofobi.
Citera
2023-10-12, 21:16
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Jag har

Låt Gaza tillhöra Egypten, men som en autonom region. Stoppa nya judiska bosättningar där helt.

Låt Västbanken bryta sig helt loss från Israel, stoppa nya judiska bosättningar där också.

Skulle Israelerna kunna gå med på det tror du?

Jag tror inte Egypten skulle kunna gå med på det, för nästa gång Palestinska terrorister mördar småbarn så faller Israels vrede då på Egypten, och då blir det ett större krig.
Citera
2023-10-12, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vajana
Dom visste vad dom gjorde. Dom vill at värden skal se Israel’s angrepp. Hamas offrar med vetande och vilja sina civila.

Men endå vill Hamas inte ge från seg gisslan.

Dom vet absolut vad dom håller på med.
Dom försöker rättfärdiga motangrepp i framtiden.
Just nu har Israel den mest extrema regeringen någonsin, och Hamas visste att denna regering skulle gå inn i Gaza, utan nåd. Ren kalkyl.

De misslyckades. Hela världen håller på Israel.

Bomba Gaza, helst med Napalm.
Citera
Medlem
Citat:
Jag har

Låt Gaza tillhöra Egypten, men som en autonom region. Stoppa nya judiska bosättningar där helt.

Låt Västbanken bryta sig helt loss från Israel, stoppa nya judiska bosättningar där också.

Skulle Israelerna kunna gå med på det tror du?

Jag tror nåt liknande föreslogs för inte så länge sen, men Netanyahu och hans nya regering ville inte det.

Jag tror helt innerligt att det inte borde vara några konstigheter..även om jag misstänker att Palestina kommer känna sig lurade, då de hade hela området för sig själva innan Judarna kom.

Men det är nog den enklaste lösningen
gaza skulle aldrig gå med på det. gaza slåss får en egen stat hamas skulle tycka det var exakt lika illa som nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EBITDADDY
Om Palestinierna är så underlägsna då var de ju dumt av dem att angripa Israel. Nu får de skylla sig själva.

Det Hamas gjorde var ju att begår kollektivt självmord och samtidigt spela Netanyahu i händerna. Under en längre tid har många israeler demonstrerat mot den korruptions misstänkte ultrahöger populisten N. för hans politiska förslag. Även många i väst har kritiserat N. Det som nu hänt kom som en skänk från ovan och nu är Netanyahu plötsligt populär. Frågan är hur långt han vågar gå innan han går för långt. För en gräns måste det finnas. Även palestinierna är människor.
Citera
2023-10-12, 21:18
Medlem
Är Sverige ett utvalt folk ???

Jag har lika mkt koppling till Israel/judendom som du antar jag

Dock väldigt pro israelisk

Vadå tror du bara hamas kramare finns i riket?

Citat:
Så talar en riktig man av det "utvalda folket".

Vem fan är du ens att bestämma över andra? Du är ju inte bättre än isis själva, samma skit från Mellanöstern
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incel-pelle90
Ja, det kan man inte beskylla israelerna för. Förhoppningsvis ett effektivt sätt att få tillbaka gisslan men Hamas verkar vara så extrema att de är beredda att offra sin egen befolkning för att plåga någon annans, särskilt om de tror att det ger dem fördelar när omvärlden ser att palestinierna lider.

Om de nu blockerar Gaza helt, utan mat vatten etc. Vad ska gisslan äta? Finns det mat kvar i Gaza så lär inte gisslan vara de första i matkön precis..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
I det tätbebyggda området så hade 10 000 tals palestinier redan varit döda och du hade sätt eldstormar om Israelerna hade dragit på ordentligt.

Vet inte om man ska vara besviken på Israels vidriga brott mot mänskligheten motiverade med "hämd" mot en redan fattig och förtrykt civil befolkning, eller bara konstatera att både Judarna och Hamas är avskum?
Citera
2023-10-12, 21:19
Medlem
Denna konflikt är nog olösbar utan ett folkmord. Må nog vänta till nästa stora världskrig för att saker ska ändra sig i denna region. Skrämmande och spännande tider väntar. Ser inte framför mig satt nån fredsfigur ska kunna ändra på detta. Trump kanske😛 😂
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Gazaborna är precis som kackerlackor, ett helvete att ha och göra med. Jag tycker att man borde använda VX gas för att snabba på utrotningen av dessa skadeinsekter.

Desutom skulle man änvända mycket kraftigare bomber i storleksordningen 15-20 ton styck, då blir man av med hela kvarter med varje bomb.

Det hela avslutas givetvis med att hela skiten skyfflas ner i medelhavet.

Ungefär som när dina farföräldrar fick andas in? Najs. Då borde hitler va din mentor

Ont, önsketänkande av många judar ser jag, men ska vi vara helt realistiska så är denna situation inte bra för någon. Risken är extrem att det ballar ur till regionskrig. Israel räknar med att så länge de håller sig till gaza kommer det inte eskalera. Men räcker med ett litet snedsteg så har de flera länder emot sig på en gång och då blir det stora förluster på hemmafronten, vilket kommer göra att lander bryts itu politiskt och imploderar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Vet inte om man ska vara besviken på Israels vidriga brott mot mänskligheten motiverade med "hämd" mot en redan fattig och förtrykt civil befolkning, eller bara konstatera att både Judarna och Hamas är avskum?

Hamas är avskum. Tyvärr är Israel inte mycket bättre
Citera
2023-10-12, 21:21
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wasabi007
Om de nu blockerar Gaza helt, utan mat vatten etc. Vad ska gisslan äta? Finns det mat kvar i Gaza så lär inte gisslan vara de första i matkön precis..

Gisslan står nog före Palestinska civila i matkön. De är av större värde för Hamas. Eller åtminstone inbillar sig Hamas det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in