2023-10-12, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Ja, det brukar låta så. Vi skall vara neutrala i frågor som potentiellt berör oss, våra allierade eller vänligt inställda länder till oss.. eller hur?!

Och speciellt neutral skall man vara om det handlar om en konflikt mellan ett land som vill ha välfärd och fred och ett annat land som har som enda egentliga mål att utrota den andras befolkning och destabilisera sin omgivning. Och tillika så gör det så gott det för förmår.

Israels framtid ligger i vårt intresse att försvara. Det ligger även i vårt intresse att USA fortgår vara den dominerande maktfaktorn i världen.. och det ligger i vårt intresse att länder som drivs av religiösa fanatiska dårar / diktatorer hålls nere och inte kan utvecklas som ett hot mot oss eller våra vänner som delar samma värderingar.

Där kommer vi behöva bli mycket mer aktiva.

Israel drivs av "fantatiska dårar" och de delar inte dina värderingar. De styrande i Israel har mycket mer gemensamt mentalt med Hamas än de har gemensamt med en svensk sekulär sillmjölks-humanist.
Citera
2023-10-12, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Är vi du ett troll eller? Människor i Gaza är inte fienden. Att de skulle vilja fängsla de från Gaza som utfört attacken är jag helt med på, men inte fan stänger man in och mördar (genom svält, humanitär katastrof och bomber) hela befolkningen de tillhör pga det?!? Jag finner det extremt konstigt också med tanke på att judarnas historia med att vara instängda i getton, utrotas av nazister, diskrimineras, förföljas osv. Varför gör de nu detta mot civilbefolkningen i Gaza?!? De om några vet väl hur fruktansvärt det är.
Dom är fiender. Jag skulle alla fall bomba sjukhuset nu och sedan säga att det är krig och misstag sker. Många hamas krigare där nu kan man ta dom i en smäll
Citera
2023-10-12, 13:30
Medlem
Drozds avatar
Tony Scarface (Blinken) "kom ut" som jude nyss på en pressbriefing i Jerusalem och sa att han och USA givetvis alltid står på Israels sida forever. Väldigt ovanlig uppriktighet, USA:s neocons brukar ju annars inte öppet skylta med att hela deras MÖ-politik är totalt infiltrerad av sionistjudarna och givetvis 100 procent partisk.

Tail wagging the dog...
Citera
2023-10-12, 13:30
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hamas har sagt att det skall ske attentat och demonstrationer i hela världen imorgon fredag.

Det Hamas ändå lyckas med är att samla vänstern, LGBTQ-rörelsen, nazister och konspirationsteoretiker under samma tak där alla mer eller minder skanderar "Free Palestine" och viftar med palestinska flaggor så armarna blir trötta. Det får man ändå ge dem ett grattis för.
Citera
2023-10-12, 13:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Det Hamas ändå lyckas med är att samla vänstern, LGBTQ-rörelsen, nazister och konspirationsteoretiker under samma tak där alla mer eller minder skanderar "Free Palestine" och viftar med palestinska flaggor så armarna blir trötta. Det får man ändå ge dem ett grattis för.

Roligast är HBTQ-aktivister och andra liberalt sinnade, för en palestinsk stat kommer alltid bli islamistisk och hata allt liberalt, HBTQ, feminism etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Israel drivs av "fantatiska dårar" och de delar inte dina värderingar. De styrande i Israel har mycket mer gemensamt mentalt med Hamas än de har gemensamt med en svensk sekulär sillmjölks-humanist.

Du har övertygat mig helt klart att Israel är av ondo och bara en ren terrorstat och då indirekt att Palestina och speciellt Hamas är rättmätiga frihetshjältar som verkligen delar våra åsikter om hur ett land skall skötas och hur man skall förhålla sig till sina grannar..

Dagens skratt på "svensk sekulär sillmjölks-humanist", däremot.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nu gör du ett eget påstående och så svarar du på det egna påståendet. Varför blandar du in mig i din inre dialog?

Om du inte förstår vad andra skriver, eller ens vill se på det som skribenten diskuterar utifrån, så svara inte. Jag kommer inte skriva mer till dig för du förstår ingenting man skriver ändå så det blir en meningslös envägskommunikation.
Ja jag förstår inte varför du skrev till mig från första början, blev bara en massa nonsens och onödigt så vi avslutar här.
-----------------------

Dagens video av raketskjutning: https://www.youtube.com/watch?v=DvPHqtUd-2g

Det här tar ju för fan aldrig slut, raket på raket på raket.. rakt över husen. Och ljusspåren..trots dagsljus. Mycket obehagligt och sedan alla krigssirener på det plus vad som redan hänt. Stackars Israeliter.
Citera
2023-10-12, 13:38
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Fattar inte hur vissa kan vara på muslimernas sida haha
Detta är ju inte ett krog mellan goda och onda. Utan mellan onda och lite mindre onda.

Der finns många palestinier i sverige. Så helt konstigt är det inte att en del är på Hamas sida. Inte heller konstigt med alla som inte stödjer Israel 100%.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
I24News intervjuar dem Yossi Landau IDF militär och det han sett och vittnar om ÄR inget någon borde få se, Det är inget jag ens ORKAR prata om med det han förklara med det är ISIS sätt och hur dem sprider skräck och hur man mördat barn & familjer...
Kommer säkerligen läggas upp ett klipp om detta håll koll på siten hos denna Israeliska kanal!
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Den totala blockad av Gaza kommer inte brytas förrän den gisslan som Hamas tagit har släppts. Det skriver Israels energiminister Israel Katz på X. Det ska handla om omkring 150 personer.
"Ingen el kommer att slås på, ingen vattenpost kommer att öppnas och ingen bränslebil kommer in förrän kidnappade israeler har återvänt hem. ", skriver han på X under torsdagsmorgonen.
Citera
2023-10-12, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Ja men det beror ju på manipulationer, att vara manipulativ är extremt fult och ett tecken på psykisk ohälsa. Finns ingen frisk människa som är stolt över något sådant, det var ju samma skäl bakom hur de lyckades med attacken; de manipulerade Israel att tro vapenvila gällde och sedan SMASK! Right in ya face. Så agerar inga friska människor, jag tror HAMAS är en samling psykfall. Bara sjuka människor kan vara så grymma.
Citera
2023-10-12, 13:41
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
du överanalyserar. araber är väldigt primitiva varelser. låg intelligens och obefintligt konsekvenstänkande. de tror att de kan förhandla för att de har gisslan, trots att denna gisslan anskaffades i samband med brutalt, dödligt våld. detta kanske hade funkat om de bara tagit gisslan. men med 1200 redan döda är förhandlingar helt uteslutet.
Ja alla raketer visar ju på att det inte bara gick planerarna ur händerna denna operation. Nu har inte jag läst de senaste nyheterna men Israel har väl ännu inte fört in trupper i Gaza och det lär ju finnas även internationell gisslan så kanhända att de ändå tack vare gisslan lyckas stoppa en markinvasion. Ja så, eller så får vi en förintelse 2.0. Kommer resten av den muslimska arabvärlden att se på då när deras bröder utplånas i Gaza?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in