Citat:
Ursprungligen postat av
Gustav2adolf
Tack för ett sansat inlägg.
Antar att det är civila med i dessa 450 000.
Oavsett är det helt åt helvete.
Att det sker vidriga saker i krig är ju ingen nyhet.
Och tror man att ryssen i detta krig är värre än någon annan i andra krig så bör man i mitt tycke omvärdera var man får sin info ifrån.
Efter som ändå ryssen är en stormakt och ukraina absolut inte är det utan ligger helt i händerna på tokiga bankirer som sickar mycket av USA "skräp" så kan man inte förvänta sig någon annan utgång på nästa offensiv.
Det är dax att fredsförhandlare och sluta upp med detta jävla vansinne
Kriget kan vara slut direkt ifall Putin drar tillbaka sina trupper, Ukraina har inte direkt den lyxen att kunna avsluta kriget då deras fiende befinner sig på deras mark
Jag ser tyvärr fredsavtal som svårt idagsläget, då du har två parter som har helt skilda premisser för hur utvecklingen av detta krig har gått. Och kan man inte samsas om historien och grunden så är det nog svårt om inte omöjligt att komma till en lösning om nuet och framtiden. Allafall ifall man vill ha en stabil grund som håller över tid och inte rasar ihop vid minsta motstånd.
Ryssland har nog svårt att direkt avbryta detta krig och dra sig tillbaka. Man har satsat och man vill ha något för det. Ukraina försvarar sin suveränitet och lär så fortsätta med det. Vilket gör att det som krävs är att någon av parterna når en punkt där de känner att det inte finns någon annan utväg än total förlust. Detta är förstås det absolut sämsta som kan hända för någon av parterna ( och omvärlden som stort då ingen tjänar på att någon av länderna kollapsar). Jag hoppas förstås jag har helt fel, och att något sker som kan få dessa parter att komma till en lösning. Då skulle vi slippa se unga soldater dödas .