Citat:
Ursprungligen postat av
15grader
Som jag förstår dig så menar du att det kostar 50 kronor i månaden, även om man inte ringer ett enda samtal, eller använder telefonen för surf eller att sända SMS.
För mig låter detta som en fast avgift.
En tredubbling av den fasta avgiften!
Låter absurt
Har du svårt att läsa, det jag skriver eller avtalet i sig?
De 50 kr kan man ju använda genom att använda mobilen. Om man sätter in pengar varje månad slipper man fast avgift. Det är ju inget för storanvändaren utan tvärtom. Får man en massa i potten så låter man bli att stoppa in pengar någon månad, men då kostar det 15 kr/mån i avgift och högre när man använder mobilen. Man kan ju även välja ett högre belopp än 50 kr eller sätta in pengar oftare om man vill. Man får ju själv räkna ut vad som blir billigast för en.
Jag kör så med mobilen plus att jag tar med routern till min mobila dator (där jag har surf) om jag vet att jag behöver kunna surfa eller använda andra tjänster än att ringa/sms. Där kan jag använda både min bärbara dator och mobil. Vill man hellre ha surf direkt i mobilen så köper man till det så mycket man behöver på kontantkortet. Man får ett sms som påminner innan avtalet upphör eller pengarna tar slut.
Citat:
Används för samtal, sms, mms och surf
50 kr
• Gäller trafik inom Sverige och även inom EU/EES om du är registrerad
• Pris med Telia Kontantkort: 1,49 kr/sms/mms, 1,29 kr/min + 0,99 kr i öppningsavgift samt 10 kr/MB (max 19 kr/dygn) i 30 dagar. Ladda inom 30 dagar för att behålla ditt låga pris. Pris efter 30 dagar: 1,99 kr/sms/mms och 2,49 kr/min + 15 kr i månadsavgift
• Komplettera med en Surfladdning för att få ett bättre pris på surf
• Ditt laddningsvärde kan du använda för samtal och sms/mms till utlandet samt betaltjänster
• På telia.se/priser finns prislistor för alla våra prisplaner