• 1
  • 2
2023-10-10, 11:53
Medlem
https://xn--vrnamo-bua.nu/nyheter/ov...de-en-soptipp/

Har hört om denna artikel av en bekant, tydligen är detta en uppfödare som har blivit utesluten ur SKK pga grova regelbrott om jag förstått ”snacket” rätt? Det verkar inte som att personen är så värst populär om man verkar bara packa sitt och dra?

Citat ur artikeln
Citat:
Huset ägs av en familj som runt årsskiftet flyttade från Dannäs. Innan flytten ställdes en sopcontainer på gården. Containern blev snabbt överfull men i stället för att materialet hamnade på en återvinningsstation dumpades det på gården och blev ett gigantiskt sopberg, som innehåller allt från madrasser och möbler till cyklar och gamla bildäck.

Citat från kommentarer
Citat:
T skriver:
Det blir snabba puckar när man får polis, länsstyrelsen och kronofogden efter sig ser jag
.”

Är det någon som vet mer om den här uppfödaren så man vet vem man ska passa sig för?
Citera
2023-10-10, 12:14
Bannlyst
Man kanske kan hitta huset på Google Maps? Och sedan ta reda på vem som tidigare bott på adressen?
Citera
2023-10-10, 12:33
Medlem
Så familjen skaffade en container och fyllde den med bråte. Varför hämtades den inte upp?
Citera
2023-10-10, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Så familjen skaffade en container och fyllde den med bråte. Varför hämtades den inte upp?

Det är det som är så konstigt? Varför har man så bråttom att dra? Är dom verkligen jagad som den kommentaren jag hittade säger?
Citera
2023-10-10, 13:18
Bannlyst
Har försökt få fram vilket hus det är via Google Maps, men har inte hittat rätt hus utefter bilderna i artikeln. Strax efter mitt idoga försök på Google Maps, så slog det mig att min bekantas dotter bor i Dannäs. Min bekanta kollade med sin dotter och fick fram att det tydligen ska röra sig om Mar*na Fy#r och N*clas Fy#r.

* = i
# = h
Citera
2023-10-10, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haggan19
Har försökt få fram vilket hus det är via Google Maps, men har inte hittat rätt hus utefter bilderna i artikeln. Strax efter mitt idoga försök på Google Maps, så slog det mig att min bekantas dotter bor i Dannäs. Min bekanta kollade med sin dotter och fick fram att det tydligen ska röra sig om Mar*na Fy#r och N*clas Fy#r.

* = i
# = h

Det här är varför jag älskar Flashback, 9 av 10 gånger kommer namn fort!
Citera
2023-10-10, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waterater
Det här är varför jag älskar Flashback, 9 av 10 gånger kommer namn fort!
Min bekanta berättade för hennes dotter om detta Flashback-inlägg. Tydligen hade dottern väldigt många sjuka ting att berätta om Mar*na Fy#r och N*clas Fy#r. Hon och många boende i Dannäs har länge ansett att allt behöver komma ut. Dottern skulle ringa upp mig när hon slutat jobbet och dela med sig av detaljerna. Återkommer.

* = i
# = h
Citera
2023-10-10, 13:40
Medlem
Citat:
Min bekanta berättade för hennes dotter om detta Flashback-inlägg. Tydligen hade dottern väldigt många sjuka ting att berätta om Mar*na Fy#r och N*clas Fy#r. Hon och många boende i Dannäs har länge ansett att allt behöver komma ut. Dottern skulle ringa upp mig när hon slutat jobbet och dela med sig av detaljerna. Återkommer.

* = i
# = h

Ok! Jag hoppas det är riktigt smaskigt
Citera
2023-10-10, 14:25
Medlem
Citat:

* = i
# = h

Ja, det stämmer. Dessa personer livnär sig numera på att sälja hö på Facebook mot förskottsbetalning. Som givetvis aldrig levereras.
Citera
2023-10-10, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekbok
Ja, det stämmer. Dessa personer livnär sig numera på att sälja hö på Facebook mot förskottsbetalning. Som givetvis aldrig levereras.

Ok! Känner du någon som blivit utsatt? Jag har bara hört om uteslutning från SKK men att det förekommer skojerier på Facebook visste jag inte? Vad är detta för familj? Har du någon koppling till dom???
Citera
2023-10-10, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waterater
Ok! Känner du någon som blivit utsatt? Jag har bara hört om uteslutning från SKK men att det förekommer skojerier på Facebook visste jag inte? Vad är detta för familj? Har du någon koppling till dom???

Sök på namnen på Facebook. Finns drösvis med trådar om dessa människor, skapade av folk som blivit lurade. Eller sök i denna grupp "Hästvärldens blacklist & forum".
Jag har ingen koppling till dem.
Citera
2023-10-10, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekbok
Sök på namnen på Facebook. Finns drösvis med trådar om dessa människor, skapade av folk som blivit lurade. Eller sök i denna grupp "Hästvärldens blacklist & forum".
Jag har ingen koppling till dem.

Jo jag har sett att den här familjen exploderat. Jag är en av personerna som blivit lurad på en valp. Såg att dom nu även håller på med annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in