2023-10-09, 23:47
Medlem
Benmaergskylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Brutala videos man sett senaste dagarna. Fattar inte hur man kan mejja ned civilt folk bara sådär, sen bombningen av Gaza, massa småbarn som dött där med. Helt sjukt vad dom hatar varandra. Sett klipp på tillfångatagna Hamazkrigare också, folkmassor som försöker spöa dom och poliser som lite halvhjärtat försöker skydda dom samtidigt som dom flinar lite när folk får in en tjuvsmäll... Samma med dom kindnappade som togs in i Gaza, folk slår och spottar på liken, pissar på döda kroppar osv...

Såg en pappa i Gaza som bar runt sin döda dotter, han grät inte utan han var rosenrasande och skrek om hämd.

Fan skulle vilja förstå hur man får så mycket hat i sig, jag är helt förbluffad över allt hat jag ser. Är det så man blir av att leva under förtryck eller vad handlar det om? Är ju inte bara i Israel/Gaza utan hela mellanöstern och stora delar av afrika verkar vara jävligt hatiska (onda i mina ögon)

Tyvärr så har detta hänt förr under lång tid, men sociala medier har använts denna gång för att visa alla hemskheter som vi förr var befriade från när vi gick runt och trallade. Nya tider.

Expect more of it.
Citera
2023-10-09, 23:47
Bannlyst
Redan första dagen kunde man se filmer på flyende människor från ravefestivalen.
Man hörde skott i bakgrunden, men jag utgick ifrån att dom bara sköt över huvudet på dom flyende för att skrämma iväg dom.
Men att över 250 personer mördades och många våldtogs är ju helt sjukt.
Hur kan folk öppet supporta Hamas och hur tänkte Hamas att detta skulle uppfattas av omvärlden?
Hade dom tagit ”IS-droger” och blivit tokiga lr är det deras riktiga jag att mörda och våldta oskyldiga civila?
Citera
2023-10-09, 23:48
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Extremt enig.

Endgame är att Gaza uppgår i Israel. Endast de palestinier som är så pass öppna för samexistens att de går med på att leva som Israeli arabs med både skyldigheter och ansvar kommer vara kvar på egen mark i Gaza eller leva där.

Alla andra: Biblisk folkvandring till ett UNHCR läger som inte finns ännu.

En fråga, vart ska alla andra palestinier ta vägen? Mördas eller skickas vart? Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Vad säger Greta och MP eftersom olja är dåligt för miljön.
dom tror fortarande på det där gröna projektet som inte är grönt
Citera
Medlem
hetabengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hizbolla vill inte starta krig mot Israel. Hamas är så rökta.
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/...13871087009822

Jag tänkte just hur otroligt korkade muslimerna i tråden är. Inte konstigt att de förlorar alla krig mot Israel. Och noll konsekvenstänk, de tror uppriktigt att Hamas skall göra något mot Israel nu när deras terroroffensiv redan slagits tillbaka. De bombas helt utan att ha något att sätta emot och de skall på något sätt erövra Israel? Och ja de är faktiskt värre än rysstrollen.

Ja, det är sanslöst detta snack om att ockupera Israel.

Alla hängglidare är ju sönderskjutna nu.
Citera
2023-10-09, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Att de bidrar med vapen å annat.
Flottan är ju det rimligast.

Om du ska försöka trolla igång Nato-snack här i tråden får du kanske börja ha lite koll.
Om Turkiet använder sin flotta för att attacker Israel, gäller INTE artikel 5!
Citera
2023-10-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
En fråga, vart ska alla andra palestinier ta vägen? Mördas eller skickas vart? Sverige?

De får fly till västbanken.
Inget annat land vill ha dem..minst av alla några arabländer.
Palestinier är paria överallt,
Arabvärldens zigenare.
Citera
2023-10-09, 23:51
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsBanan
Jag åker tillbaka varje år, och vi är tusen gånger fler än er. Ni gråter och bugar till Turkiet hela tiden, du vet knappast vad du säger, du lvever i ett genusknullade HBTQ samhälle, gillar SD och tror dom kan lösa saker och ting, eller du kanske gillar drängarna i AFS

Vilka är ”er”?

Det bor 1.3 miljarder med muslimer på jorden, vi är 8 miljarder. Brinner det till ordentligt så skulle vi kunna klubba ihjäl er med era egna stenyxor.

Ni har en jävla tur att vi haft det så jävla bra under så många år att folk blivit mjuka. Ni gör dock allt för att få det att vända så fort som möjligt.

Vad händer om Europa tar samma ställning som USA?
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Brutala videos man sett senaste dagarna. Fattar inte hur man kan mejja ned civilt folk bara sådär, sen bombningen av Gaza, massa småbarn som dött där med. Helt sjukt vad dom hatar varandra. Sett klipp på tillfångatagna Hamazkrigare också, folkmassor som försöker spöa dom och poliser som lite halvhjärtat försöker skydda dom samtidigt som dom flinar lite när folk får in en tjuvsmäll... Samma med dom kindnappade som togs in i Gaza, folk slår och spottar på liken, pissar på döda kroppar osv...

Såg en pappa i Gaza som bar runt sin döda dotter, han grät inte utan han var rosenrasande och skrek om hämd.

Fan skulle vilja förstå hur man får så mycket hat i sig, jag är helt förbluffad över allt hat jag ser. Är det så man blir av att leva under förtryck eller vad handlar det om? Är ju inte bara i Israel/Gaza utan hela mellanöstern och stora delar av afrika verkar vara jävligt hatiska (onda i mina ögon)

Många av dem på båda sidorna är gravt troende = fanatiker. Fanatiker är ofta fyllda av hat.

Utöver det är muslimer överlag inte de smartaste på jorden. De är kända för att vara aggressiva och hatiska. Svåra att ha att göra med helt enkelt. Judar är också jobbiga på sitt sätt. Självgoda och lögnaktiga.

Och de här två folken tål inte varandra sedan hundratals år tillbaka. Det är som upplagt för hat och krig när de båda gör anspråk på samma mark.
Citera
Medlem
JoeTempests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Ja det är verkligen David mot Goliath. Kan historien upprepa sig?
Ja det är tydligt att de inte är vana att möta riktigt motstånd.
Skillnad på att skjuta stenkastande barn i huvudet från avstånd en att möta vuxna soldater.
Filmerna ja snackar om är från IDF, där de hamnar i eldöverfall, det finns ingen kohesion, allting fallerar! De blir som småbarn, levande måltavlor, det är därför guerillataktik är så viktigt, små element, erfarna stridspar som går att lita på in till döden! Tillskillnad från stora zionistgrupper. Min önskan och förhoppning är suicide-drones som kan slå ut stationerad artilleri - saken är klar!

Mot Libaneserna kommer de få som tuffast, mycket besvärlig terräng och man är tingad till att ta terräng! Gaza får stå ut, många civila tyvärr - med det är så väst och zionisterna vill ha det. Totalförnedring av araber - man måste vara dynamisk och se till att man dikterar villkoren som underlägsen part!
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Var på jobb ikväll och lyssnade på radion där detta dryftades, i studion satt någon norsk politiker (bor i norge) som fick frågan : "-Vad kan/skall Norge göra ?"

Svaret var : "-Norge skall lägga press på bägge parter att..(sen tröttnade jag att lyssna) !"

Saken är ju att ingen utav parterna Hamas/Israel är intresserade just nu för någon dialog/deal eller olivkvistar. Bägge parter vill ha en "showdown"..sedan hur många civila liv som kommer att stryka med, eller att Gaza blir till grus..är närmast en parentes i detta.

Parterna vill detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrapmanniskor
hade blivut jävla massa mindre problem om den politikern dog. som mccain

Han är inte skarpaste kniven i lådan,men tanken på att bomba skiten ur vanvettsmullorna i Teheran är lockande..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in