2023-10-09, 22:42
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Här har du exempel på dina goda judar i Israel.
https://www.haaretz.com/israel-news/...f-ffceb5ac0000

Jag har aldrig sagt att jag gillar Israel men att påstå att det är dem som vill Islamisera västvärlden är befängt.
Artikeln du länkar handlar om endast 16k flyktingar som väst ville ta emot. Knappast den muslimska massinvandringen överlag.
Citera
2023-10-09, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Alltså hur fan har Hamas attack ens gått till?
Israel har nog världens mest avancerade teknologi när det kommer till deras försvar och ser man på videoklipp på hur Hamas har nått israelisk mark så ser det närmast ut som ett skämt.

Det är motorcyklar, bilar, folk på fot och paragliders, det är närmast stenåldern-nivå om man jämför med israeliska försvaret.

Kolla själva, vad är detta ens:
https://www.youtube.com/watch?v=KF5vPfqtJBM

Nästan så man undrar o de har tittat på Mad Max filmerna. Speciellt det med paragliders och motorcycklar.
Citera
Medlem
Kan 2023 bli året då en stor del av Sverige kastade av sig det palestinska oket? Har i hela mitt liv tyckt att Israel betett sig illa i många fall men i o med den 7 oktober och alla rabiata hyllningar på slakten från personer med palestinsk bakgrund som jag trodde mig känna så är det över.

Det är slut med sympatin.
Citera
Avstängd
Socialdemokraterna verkar ha interna problem:

https://www.youtube.com/watch?v=nTuVHLQhND0
Citera
Medlem
Citat:
Israel är inte en demokrati, hela deras rättssystem har havererat och där politiker genom korruption har försvagat domstolens laga kraft.
Israel är en västerländsk demokrati, där människor kan njuta av mänskliga rättigheter.
Utom när muslimska odjur anfaller förstås.
Citera
2023-10-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Nästan så man undrar o de har tittat på Mad Max filmerna. Speciellt det med paragliders och motorcycklar.

Ja, alltså det ser helt bisarrt oteknologiskt och ineffektivt ut för att inte kunna stoppas av ett så avancerat försvar som Israel har.
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Nu tror jag inte de kommer tvångsförflytta 2 miljoner.

Det är väl inte jättetroligt. Men närheten till egyptiska gränsen gör det ungefär så genomförbart som en forcerad massförflyttning alls kan bli. Gaza är i princip en stad, och ytmässigt avsevärt mindre än exvis Göteborg. Att säga åt palestinierna att marschera söderut tills de kommer till egyptiska gränsen är ungefär som att säga åt alla hisingsbor förflytta sig till Mölndal.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Alltså hur fan har Hamas attack ens gått till?
Israel har nog världens mest avancerade teknologi när det kommer till deras försvar och ser man på videoklipp på hur Hamas har nått israelisk mark så ser det närmast ut som ett skämt.

Det är motorcyklar, bilar, folk på fot och paragliders, det är närmast stenåldern-nivå om man jämför med israeliska försvaret.

Kolla själva, vad är detta ens:
https://www.youtube.com/watch?v=KF5vPfqtJBM

Ja fullkomligt obegriplig. På Västbanken skyddar sig ockupanterna med höga murar. Vid Gaza med ett stängsel som relativt lätt kunde demoleras. Gaza-krigarna kunde åka över öppet fält från Gaza. Varför inga mineringar? Varför inga rörelsedetektorer som slog larm? Hade det funnits sådana hade samt kameror som går i realtid så hade ockupationsarmén kunnat rikta artillerield inom en mycket kort tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Till alla som försöker att diskutera med -DaRude- här inne.

Gör er inte besväret att ens försöka bemöta vad han säger. Han vågar inte stå öppet för att han är muslim när han "diskuterar". Men i varenda tråd så pratar han om sionism och hur bra islam är. Han är nog personligt ansvarig för att sprida mest desinformation utav alla i den här tråden.

+1 👍
Citera
2023-10-09, 22:45
Medlem
Kan detta göra så vi kan slippa palestinier i Sverige också? Kan vi hoppas på utrensning av dessa?
Citera
2023-10-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Israel har såklart ingen skyldighet att exportera elektricitet, vatten eller varor till ett grannland som militärt angriper dem. Vilket annat land i världen skulle förse ett attackerande grannland med elektricitet, vatten eller varor?

Israel dödar eller fängslar inte vem som helst i Gaza. Tror du på allvar att Israel i så fall skulle ha lätit Hamas ledare och soldater fritt röra sig i Gaza och förbereda anfall mot Israel?
Bristen på förnödenheter SKULLE ju kunna ha något samband med att palestinska ledare är kända för att stoppa biståndspengarna i egen ficka
Citera
2023-10-09, 22:46
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Det ser väldigt märkligt ut, jag är inget fan av konspirationsteorier och jag tror givetvis inte att Israel själva ligger bakom attacken men jag får inte ihop det hur det israeliska försvaret inte har lyckats försvara sig mot dessa stenålders-attacker.
Det ger dem chansen att jämna Gaza med marken och göra sig av med Hamas en gång för alla. Det är nog så enkelt. Om Hizbollah också kommer blir det två flugor i en smäll. Detta efter en orolig tid i Israel, där det ett tag verkade som den israeliska staten börjat knaka i fogarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in