Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-09, 19:48
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
https://www.fotbollskanalen.se/allsv...stamma-vad-so/

Ytterst sällan bajaren är den resonabla i rummet så får passa på att hylla honom

Stämmer helt in i allt han säger. Bland annat:

Man kan ha intensiv fotbollskultur, inkluderat såväl kärlek som hets och hat, utan bangers, MENA-beteende eller annat man kan förvänta sig från random förvirrat och påverkat psykbryt.

Det är klart det inte är ok att kasta in grejer på plan, varesig det är en plastmugg eller nåt annat fjuttigt. Men jag kan å andra sidan inte påstå att kalla in alla spelare och ledare till omklädningsrummet står i proportion till att en enda plastmugg kastades in. Men som sagt, givetvis måste folk sluta kasta in grejer
Citera
2023-10-09, 20:29
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast hur fan skall man kunna avgöra om en köttbit är fin om man inte handlar i bar överkropp? Vet inte hur du handlar mat men för oss normala är det ganska naturligt att ta av sig tröjan innan.

Du har en poäng. Jag handlar helst naken med en tysk midjeväska runt magen

Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Det är klart det inte är ok att kasta in grejer på plan, varesig det är en plastmugg eller nåt annat fjuttigt. Men jag kan å andra sidan inte påstå att kalla in alla spelare och ledare till omklädningsrummet står i proportion till att en enda plastmugg kastades in. Men som sagt, givetvis måste folk sluta kasta in grejer

Nu var det inte en enda plastmugg men det är inte det som är grejen.

Hade fattat fullt om den lokala ICA-butiken eller tunnelbanan stängde momentant i en halvtimme eller så för att få ut en idiot som härjade, vrålade hora och sulade plastmuggar med öl runt sig. Såväl för egen del som för personalens arbetsmiljö.

Varför ska man ha ett frikort att leka turk, finskt/ryskt parkbänksfyllo (på mellanöl) eller baglady på en fotbollsarena? ”Eey hoora” var inget man hörde för 30 år sedan på varken Östermalm, Södermalm, gamla Råsunda eller i Borås, Kalmar, Norrköping heller för den delen. Vi degraderar oss till en usel kultur.

Vi har ett kollektivt ansvar, återigen Rickmers ord som jag backar helt. Frihet under ansvar. Gäller såväl på Tele2 som utanför.
Citera
2023-10-09, 20:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Du har en poäng. Jag handlar helst naken med en tysk midjeväska runt magen

Nu var det inte en enda plastmugg men det är inte det som är grejen.

Hade fattat fullt om den lokala ICA-butiken eller tunnelbanan stängde momentant i en halvtimme eller så för att få ut en idiot som härjade, vrålade hora och sulade plastmuggar med öl runt sig. Såväl för egen del som för personalens arbetsmiljö.

Varför ska man ha ett frikort att leka turk, finskt/ryskt parkbänksfyllo (på mellanöl) eller baglady på en fotbollsarena? ”Eey hoora” var inget man hörde för 30 år sedan på varken Östermalm, Södermalm, gamla Råsunda eller i Borås, Kalmar, Norrköping heller för den delen. Vi degraderar oss till en usel kultur.

Vi har ett kollektivt ansvar, återigen Rickmers ord som jag backar helt. Frihet under ansvar. Gäller såväl på Tele2 som utanför.
Nu håller jag med dig i sak men just att folk vräker ur sig hora eller random glåpord tycker jag hör till spelet, så länge ingen kommer till skada rent fysiskt kan linjedomarna eller motståndare få höra hur många det är som legat med dennes morsa bara denna vecka eller vad fan dom nu skriker där å då.

-

För att skriva något om Mjällby i lördags så är det bara lättnad. Vi är absolut inte klara på något sätt men bara det nödvändiga andrummet är så jävla skönt för ens välmående, serieledande Elfsborg borta härnäst kommer bli jäkligt tufft.

Förvänta mig verkligen inte mål när Saletros stega upp där vid frisparken men ibland är det riktigt skönt å ha fel
Citera
2023-10-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Tar ni 3p på resterande matcher så får ni vara nöjda. Kryss mot Peking, Mjällby och Malmö. Torsk mot BP.

Det blir vinst.

Även om Häcken bara skulle ta 3 pinnar till enligt dina drömmar så ska ni i så fall behöva ta 9 pinnar på sista 4 omgångarna för målskillnaden lär ni inte hota och ni har ett arenaderby och ett derby mot BP som slåss för överlevnad och Kalmar borta och vi alla vet hur ni brukar trivas på gräs, nej du lakers-pojken topp 3 är avgjord är bara guldet det slåss om bland dom 3.
Citera
2023-10-09, 21:14
Medlem
Citat:
Du har uppenbarligen sett alldeles för få avsnitt av världens minst utbildande barnprogram Räkna med Kukräven? 🤔

Utbildande? Nej det där programmet skulle inte ens tillåtas i Azerbajdzan tror till och med hans kära Musa räknar bättre, topp 3 är avgjord så enkelt är det, nu ska det bara avgöras vem som tar guldet.
Citera
2023-10-09, 21:54
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Även om Häcken bara skulle ta 3 pinnar till enligt dina drömmar så ska ni i så fall behöva ta 9 pinnar på sista 4 omgångarna för målskillnaden lär ni inte hota och ni har ett arenaderby och ett derby mot BP som slåss för överlevnad och Kalmar borta och vi alla vet hur ni brukar trivas på gräs, nej du lakers-pojken topp 3 är avgjord är bara guldet det slåss om bland dom 3.
Kommer Berg misslyckas att ta guld med seriens två största guldfavoriter samma säsong?
Citera
2023-10-09, 22:29
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Fast hur fan skall man kunna avgöra om en köttbit är fin om man inte handlar i bar överkropp? Vet inte hur du handlar mat men för oss normala är det ganska naturligt att ta av sig tröjan innan.

Visste att jag sett dig på Willys Wieselgrensplatsen.
Citera
2023-10-09, 22:33
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Kommer Berg misslyckas att ta guld med seriens två största guldfavoriter samma säsong?

Vill du att Elfsborg eller Häcken vinner?
Citera
2023-10-09, 23:10
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vill du att Elfsborg eller Häcken vinner?
Gulsvarta bröder håller varandra om ryggen.
Citera
2023-10-10, 00:02
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Gulsvarta bröder håller varandra om ryggen.
ALLA vill väl att Malmö missar guldet eller vad?
Citera
2023-10-10, 00:10
Medlem
Citat:

Sen när fan blev Djurgården en guldfavorit och enligt vilka experter? Och Malmö var väl knappast väntade efter deras förra säsong. Dom enda lagen man såg medias experter tippa inför säsongen var Häcken och någon enstaka Malmö. Tror för övrigt att alla spelare inklusive Berg förstår att chansen att vinna guld och få spela mer i Europa är cirka 3000 gånger större med Malmö än med Dif
Senast redigerad av fredrik29 2023-10-10 kl. 00:15.
Citera
2023-10-10, 00:42
Medlem
Livshacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
För att skriva något om Mjällby i lördags så är det bara lättnad. Vi är absolut inte klara på något sätt men bara det nödvändiga andrummet är så jävla skönt för ens välmående, serieledande Elfsborg borta härnäst kommer bli jäkligt tufft.

Förvänta mig verkligen inte mål när Saletros stega upp där vid frisparken men ibland är det riktigt skönt å ha fel

Salle alltså, vilken spelare. Säkrar vi kontraktet är det han som skall hyllas först och mest.

Elfsborg tror jag inte vi tar tyvärr, men det är hemmamatcherna vi skall vinna. Halmstad och värnamo borde vi klara utan några större problem om formen håller i sig, blåvitt borta är ett riktigt ångestmöte men är ändå optimistisk och tror att vi kan få iaf en poäng där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in