2023-10-08, 14:37
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Minns jag inte fel är det hennes pojkvän som tas iväg bredvid till fots.
Föreställ dig hur han känner sig...

Fyfan, det där var tungt att se.. Förjävligt, hoppas karman slår tillbaka på svinen.. Sjuk värld vi lever i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
På vilket sätt har S i Sverige ett ansvar för det som sker ? Förstår inte.
Då de vurmar för Palestina och betalar ut bistånd till dem. Dessa pengar går till fängslade mördare som får betalt av den Palestinska staten och görs till martyrer för att de just dödar judar och då får familjen till mördarna/mördaren dessa pengar i kompensation för att deras man eller far gjort en heroisk insatts vilket är helt jävla sjukt.
Hade inte skett om man öronmärkte varenda biståndskrona.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotonreflex
Precis, man kan inte konvertera DNA eller historia. Men man kan konvertera Religion.

Om folk förstår det så blir det lättare för dem att tolka samtiden, konflikten och den politiska utvecklingen i ett av världens mest konfliktdrabbade och folktäta områden. Vilket är vad tråden handlar om.

Ja må vara men för mig verkar konflikten tydlig att tolka och för andra och omvärlden likaså.

Dessutom förändras ingenting om man väger in fler ingredienser

Kamp om trångt utrymme
Bråk om vem som har rätt till vad och vem som för 3,4t år sen var först
Bråk om att judarna föste undan palestinierna till Gasa o Västbanken som var flyktingläger o blev till permanent boende o städer
Israelisk ilska och hämnd när palestinierna gnäller o bråkar

DNA o religiös tillhörighet, hudfärg och favoritmat kan vi lägga åt sidan.

Fö anser jag att palestinierna har 100% rätt i sak, Palestina är deras, judiska ockupationen olaglig, men att araber är så pass primitiva, påträngande, icke kompatibla, kriminella och aggressiva att jag hoppas att judarna utrotar dom!
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Bla bla bla. Sverige borde aldrig ha släppt in islamister som du. Jag tycker du ska följa ditt eget råd och återvända till sitt ursprungsland, inte ockupera andras mark och sprida din antisemitiska propaganda.
Ja hujedamej för att Sverige släppte in Lillen Eklund, landet hade varit bättre utan "lillen" och hans medaljer..
Citera
2023-10-08, 14:38
Medlem
Ammunakis avatar
Över 600 döda israeler och över 2000 skadade
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Israel verkar ha förlorat nästan lika många under 1 dygn som de gjorde under hela 6 dagars kriget.

Enligt judiska källor dog 777 och 2586 skadades under 6 dagars kriget.

https://www.jewishvirtuallibrary.org/myths-and-facts-the-1967-six-day-war

Omkring hundra sionister har dött idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
900 är antalet hos aftonhoran.
Så nu tror du på allt som skrivs på aftonbladet, skönjs en kappvändare här i tråden, eller är det så att man tar upp det som just passar muslimen för stunden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ammunaki
Hamas har lyckats att få fram förnödenheter och ammunition och vapen till stridande Hamas soldater inne i Israel.

Det är en stor framgång att lyckas med det
Ja, det är en så professionellt utförd militär operation att man måste fråga sig om det här är ett proxykrig mellan Väst och Ryssland/Kina. Ett slag i tredje världskriget som startade med invasionen av Ukraina, eller kuppen några år tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Det fattas ju några nollor. Det ska vara six GORILLION! Oy vey.

OnT: Hoppas judarna är så korkade att de går in med marktrupper nu. Det är nog precis vad Hamas vill. De verkar ha förberett länge för något stort.
Dom kommer ju ha understöd från attackhelikoptrar och stridsflyg. Kan tänk mig att alla hus blir grushögar tillslut.
Gaza kommer aldrig bli sig likt.
Citera
2023-10-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ammunaki
Hamas har lyckats att få fram förnödenheter och ammunition och vapen till stridande Hamas soldater inne i Israel.

Det är en stor framgång att lyckas med det

All eventuell framgång för Hamas kommer vara ytterst tillfällig. Vi vet alla vem som i slutändan kommer asfaltera parkeringsplatsen tidigare känd som "Gaza" och vilka som kommer få flytta på sig. Förmodligen till Västbanken. Eftersom de inte kan uppföra sig som folk (förutom det antal skötsamma som drabbas av sina landsmäns dårskap) är det bättre att de allihop bor på ett mindre område så kan de hålla på med sin efterblivenhet där och så blir det lugnt bort mot havet.
Citera
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Mer än 600 döda Israeler bekräftade , and counting...
Det här kan Israel inte släppa det blir konsenvenser.
Arabernas eget fel , ett degenererat kusingift folk som låter mördare och terrorgrupper företräda dom, skyll er själva.
Och det finns alltså riktiga svenskar som lallar om stöd till dessa skitfolk?, hur hamna vi så snett?

Det blir ännu fler om Israel bestämmer sig för att gå in i Gaza.

Jag gillar absolut inte araber och jag anser att samtliga genast bör deporteras från Europa men jag ogillar kroknäsorna mer. Galna Allans snackbar-araber är bara ett irriterande symtom på ett större problem.
Senast redigerad av Zloth 2023-10-08 kl. 14:44.
Citera
Medlem
1150 döda enligt obekräftade uppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här