2023-10-07, 20:28
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guestt
Kan du vara vänlig beskriva vad filen innehåller? Tyvärr verkar filen försvinna till och från. Idag var det dock folk ute som tutatade från bilar och viftade med palestinska flaggan.

Ja det är precis detta. Har länkat igen i ett annat inlägg
Citera
2023-10-07, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acekorv
Jag talar generellt om människan. I detta innefattas väst.

Jag förstår det. Det gör jag med. Och vi i väst har mycket mer att säga till om än övriga världen. Vi bör leda med gott föredöme
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Bara den här videon gör mig äcklad! Hur kan man försvara det här? Hur kan folk inte förstå att Israels aggression skapar aggression.

Ahaaaa, den videon gör att man kan försvara tortering och våldtäkter av civila israeler.
Då är vi med på din logik 👍
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familjenhasselblad
Finns inga oskyldiga i Gaza! Hela samhället stöttar Hamas och är därmed indirekt medskyldiga till deras egna öden.

Hade de tagit hand om terroristorganisationen själva så hade inget ”ockuperat” område funnits.

Hade även varit bra om smutset kunde bete sig civiliserade. Men arab + civiliserad är två motpoler. Så det bästa är att utrota skiten.

Barn har sällan något ansvar men de flesta palestinska barnen kommer växa upp under en blodtörstig offerkofta iofs.

Skulle inte förvåna mig om Hamas bussar fram barn till deras avfyrningsplatser för att kunna visa upp dom som lik efter Israels mot-attacker.

Ja, så jävla skruvade är Hamas och de gnällande palestinierna som vill förgöra varenda jude. Synd om dom?
Vissa tycker det.
Citera
2023-10-07, 20:30
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Israel stoppar leveransen av el till Gazaremsan. Fullständigt mörker i Gaza nu.

Israel förbereder sig för den största händelsen någonsin ikväll🔥🔥. Bara Gud vet vad som kommer att hända ikväll.

Förhoppningsvis en vedergällning mot de ansvariga i bibliska proportioner.. Det enda araberna förstår.
Citera
Bannlyst
Har Israel slagit tillbaka än?
Citera
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Israel stoppar leveransen av el till Gazaremsan. Fullständigt mörker i Gaza nu.

Israel förbereder sig för den största händelsen någonsin ikväll🔥🔥. Bara Gud vet vad som kommer att hända ikväll.

Verkar fortfarande finnas ström. Är det typ dieselgeneratorer eller har Egypten öppnat griden? https://www.youtube.com/live/gFBRguEoWiQ?si=z36yLxTp3Ar1HyvT
Citera
2023-10-07, 20:31
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Ahaaaa, den videon gör att man kan försvara tortering och våldtäkter av civila israeler.
Då är vi med på din logik 👍

Har du kollat videon? De skjuter mot civila palestinier. Vad hade du gjort om jag sköt mot dig? Hade du inte försvarat dig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Ringde hon Jamal El-Haj för konsultation?

Vem är Jamal? Överläkare psykakuten eller plastikkirurg?
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Vad gäller i Europa är en sak, det har vi sedan Helsingforskonferensen där man kom överens om den territoriella integriteten. Därav motståndet mot Ryssen i Ukraina. Sen att Israel gör något annat, är inte vårt problem.

Det handlar inte om det är vårt problem eller inte, det handlar om att ha förståelse. Man kan liksom inte ha förståelse för ett folk men inte ett annat enbart baserat på deras etnicitet eller religion. Samma uppgivenhet och känslor gäller i båda fallen, så man måste kunna förstå de identiska perspektiven. Annars är man en hycklare. Så om man då har förståelse för att ett folkslag inte gillar att bli ockuperade och förtryckta, då måste man också ha förståelse för att ett helt annat folk inte heller gillar det.

Allt försvaras med att Israel är en "demokrati". Om vi bortser från att Israel etniskt fördriver palestinier och begår brott mot mänskligheten, så har Israel inte ens tryckfrihet, eftersom man sedan en tid tillbaka låtit införa en lag som gör att regeringen har rätt att släcka ner tidningar som inte stödjer raslagarna som staten vilar på (precis som apartheidregimen i Sydafrika gjorde) och detsamma gäller politisk inriktning, det går inte ens att komma in i politiken om man inte är judisk nationalist, lagen sätter stopp för det. Judar och araber har t.ex. olika ID-kort trots att de har samma nationalitet, hmm vart har vi sett detta förut? ID-korten måste även ange religiös tillhörighet, vilket annat land skulle komma undan med detta? Nu vet jag inte om de ändrat detta på senare år, men det tror jag inte. Hitler använde samma markör, skillnaden är att "jude" numera är en positiv markör i Israel, men principen är ju densamma. Inget annat land skulle få göra detta utan enorm kritik.
Senast redigerad av -DaRude- 2023-10-07 kl. 20:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Ja det är precis detta. Har länkat igen i ett annat inlägg

Tack så mycket. Om filen finns på Youtube så kanske det finns en chans att det kan få vara kvar...kan man ju hoppas på.
Citera
2023-10-07, 20:32
Medlem
Om det nu blir tal om byteshandel mellan gisslan och fångar, kunde inte Israel göra ett utbyte, men punktmarkera de fångar de släpper och senare vid tillfälle bomba dessa, en efter en, med hjälp av t.ex. drönare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in