2023-10-07, 20:10
Medlem
Dan88s avatar
Jerusalem Post konfirmerar nu minst 200 döda israeliska bosättare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsrebell
Det jag ser är apor! Dem kan ALDRIG leva i ett civiliserat värld. Herregud!

Otroligt korkat att sprida såna filmer. Där försvann nog en stor del av deras sympatier. Är alla araber helt efterblivna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShonoZ
Jag står inte för attack mot civila oavsett vilken sida det handlar om och är kritisk till information oavsett vem som rapporterar.
Dock är det jävligt klart för mig att det är israeliska styrkor som förtrycker, slåss och krigar med palestinska civilbefolkningen.
De har de gjort i decennier och brutaliteten orättfärdigas.
Det är ingen propaganda, israelerna försöker inte ens dölja det.

Eftersom du "inte står för attack mot civila", så är du nu arg på hamas som attackerna mängder av civila israeler, helt medvetet?
Och du vet även att Palestina rapporterar såväl deras terrorister som civila i en enda klump.
Gäller även när de råkar skjuta raketer själva som landar i Gaza....

Men skönt veta att du står upp för att de civila ska skonas 👍
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Vi måste ta tag i Muslimproblemet i Sverige.Se till att dom flyttar eller eleminera dom.Annars får vi samma problem som Israel har med Smutset.
Absolut. Vi måste ta risken på allvar.
Vi ska inte vara naiva och nära en orm vid vår barm.
Citera
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Länken funkar ej.

Hr du tips på stabil filsida så ska jag ladda upp
Citera
2023-10-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familjenhasselblad
Finns inga oskyldiga i Gaza! Hela samhället stöttar Hamas och är därmed indirekt medskyldiga till deras egna öden.

Hade de tagit hand om terroristorganisationen själva så hade inget ”ockuperat” område funnits.

Hade även varit bra om smutset kunde bete sig civiliserade. Men arab + civiliserad är två motpoler. Så det bästa är att utrota skiten.

Men om de inte varit inlåsta i Gaza och under ständig ockupation och förtryck hade detta kanske aldrig hänt. Hade du inte velat ge tillbaka om jag gett mig på din familj/stad/land? Hade du bara tagit det som en god pojke och förespråkat dialog och fred? Jag vet att jag hade velat hämnas och ge tillbaka..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Vad skrev Vindunken?

Vindunken alias Arga Andersson (AA och en hänvisning till anonyma alkoholister) eller bättre Magdalena Andersson, fd finans- o statsminister…

Hon väcktes yrvaken med blå läppar o svullet grisansikte o skriv lite att hon fördömde o så gick vindunken o la sig igen.

Nu är det upp till vår nye karismatiske, ståtlige, bredaxlade, internationelle, hyperintellektuelle statsman till världspolitiker att (statsministern alltså) att komma med ett utslagsgivande uttalande som hela världen väntar på
Citera
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
https://www.expressen.se/nyheter/raketattack-mot-israel-/

"Tusentals raketer har under lördagsmorgonen avfyrats mot Israel, rapporterar*Sky News.

En person har dött och flera är skadade, enligt CNN.*

Den terroriststämplade gruppen Hamas har tagit på sig attacken.

Israel har gått in i ”krigstillstånd” och har svarat på attackerna genom bombningar av *Gaza-remsan, skriver Al Jaazera.*"

Största organiserade anfallet jag varit med om ifrån Hamas, kanske kan hoppas detta är vad som får IDF att ta av sig handskarna och ta hand om dessa terrorister en gång för alla
Andra sidan tycker jag vi i väst ska ignorera deras efterfrågningar om vapen och peng stöd. Dem får liksom fixa det här själva. Vi har ett krig om energi pågående
Citera
2023-10-07, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ungefär som ukrainarna vill krossa Ryssland menar du? Ingen rök utan eld, serru! Israel har brutit sina löften flera gånger om och än idag fördöms de till och med av sin närmsta allierade (USA) för sin oförsvarliga expansionspolitik som inte är något annat än systematisk, etnisk rensning. Sådan är verkligheten, och ingen annan i värden skulle acceptera att bli behandlad som palestinierna blir behandlade. Men du kanske bara skulle låta israelerna ta över ditt hem och bestämma över ditt öde för att de påstår sig har rätt till marken ditt hus står på, för att de hittat någon diffus ägorätt i någon jävla bok? Du kanske är så undergiven, i och för sig, vem vet. Poängen är att Israel är provokatören i den här konflikten och har alltid varit. Det är ett omöjligt projekt att ge bort ett redan bebott landområde till en militär ockupationsmakt som sedan konstant bryter mot de överenskomna resolutionerna och expanderar sitt landanspråk till nackdel för alla andra som bor där.

Ryssarna försökte sig på det i Donbas, och då stod ni där och hyllade ukrainarna som krigade mot ryssen. Är det verkligen så svårt att då förstå varför palestinierna inte är överlyckliga?

Vad gäller i Europa är en sak, det har vi sedan Helsingforskonferensen där man kom överens om den territoriella integriteten. Därav motståndet mot Ryssen i Ukraina. Sen att Israel gör något annat, är inte vårt problem.
Citera
2023-10-07, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Eftersom du "inte står för attack mot civila", så är du nu arg på hamas som attackerna mängder av civila israeler, helt medvetet?
Och du vet även att Palestina rapporterar såväl deras terrorister som civila i en enda klump.
Gäller även när de råkar skjuta raketer själva som landar i Gaza....

Men skönt veta att du står upp för att de civila ska skonas 👍

Du verkar inte medveten om hur civila palestinier behandlas dagligen av israeliska styrkor.. bättre du kryper ner under din Sten igen.

Jag brukar kalla det öga för öga tand för tand.
Citera
2023-10-07, 20:13
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gojiira
Antar att det är 300 totalt som menas.

Siffrorna verkar säga 200 palestinier, 100-150 israeler. Stor nypa salt, tror Israel står inför minst 500
Citera
2023-10-07, 20:13
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuklop
Hamas kanske överraskade Israel idag,
Det viktigaste är inte att påbörja något utan att avsluta det vilket Israel kommer göra.
Såg att en Hamas ledare satt på intervju från Istanbul vilket är underligt att Turken låter terrorister härja fritt.

Synd att man inte lyssnade på Churchill som ville sätta turken på plats. Sjukdom skall utrotas vid ett tidigt stadium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in