2023-10-02, 20:32
Medlem
Scrattys avatar
Var det bara vild spekulation om att 40 åringen som blev skadad var Bandidos?
Citera
2023-10-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashmaxad
Du var den första som hade någorlunda rätt svar.
Tror inte servitrisen vart skjuten rakt igenom knät. Kanske en rickorschett. Hon vart utskriven från sjukhuset på söndagen.
Och hon hade även försökt ge hjärt-lungräddning till 70-åringen.
Svårt med ett skott i knät.

Det var en fin manifestation i Sandviken idag.
Mot våld och till minne av de döda.
Jag tänkte mest på 70-åringen som uppenbarligen var helt oskyldig.
Runt tusen deltagare.

Har bild på skadan. Ser ut som projektilen gått in mitt på knäskålen och gått ut på knäts högra sida. Alltså inte igenom hela knät som du säger.
Citera
2023-10-04, 22:05
Medlem
Ett ihärdigt rykte säger att 70 åringens son är Bandidos medlem. Någon som vet om de stämmer?
Citera
2023-10-05, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solar17
Ett ihärdigt rykte säger att 70 åringens son är Bandidos medlem. Någon som vet om de stämmer?
Styv sonen är Bandidos (han blev skjuten men överlevde) iaf så det är väl inte orimligt att sonen är också medlem! Känns ändå som att Bandidos kopplingen inte följts upp så mycket. Det är väl knappast långsökt att en Bandidos medlem och hans familj är en måltavla ändå.
Citera
2023-10-06, 06:39
Medlem
Prokrastineras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bannad4now
Styv sonen är Bandidos (han blev skjuten men överlevde) iaf så det är väl inte orimligt att sonen är också medlem! Känns ändå som att Bandidos kopplingen inte följts upp så mycket. Det är väl knappast långsökt att en Bandidos medlem och hans familj är en måltavla ändå.

Det fanns ett påstående tidigare i tråden, men kan inte leta på det nu, som gjorde gällande att H.V också hade en Bandidos-koppling, men vet inte om det bara var för att det skett en förväxling mellan biologiske sonen och styvsonen, eller om även den riktige sonen har anknytning dit. Men som du säger är det ju inte helt otroligt att de båda skulle kunna ha det, men har ingen aning om vem Henrik är eller bor i Sandviken. Nån som bor där bör ju iaf veta hur det ligger till.

Men tror ändå inte K.L var nån måltavla. Även om det är lustigt att en fullvärdig Bandidos-medlem med en påstådd knarkskuld skottskadas samtidigt som en egentlig måltavla dödas, men konstigare saker har ju hänt. För det var för övrigt han det syftades på när det skrevs att en bartender hade en knarkskuld, och inte den mörka tjejen. För det stod ju i tidningen att bägge skottskadade jobbade på puben. Men det hade inte ännu klarlagts i tråden att K.L jobbade där, om det nu stämmer. Men det stod båda jobbade där iaf.

Den som skrev att måltavlan hade en knarkskuld och var bartender menade alltså K.L, men fick antagligen för sig måltavlan var K.L bara för att han också var skottskadad. Tror jag. Den ihjälskjutne verkar ju inte ha varit gängkriminell om jag förstått det rätt? Ringa narkotikabrott och stöld kan ju vem som helst nästan åka på.
Citera
2023-10-06, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prokrastinera
Det fanns ett påstående tidigare i tråden, men kan inte leta på det nu, som gjorde gällande att H.V också hade en Bandidos-koppling, men vet inte om det bara var för att det skett en förväxling mellan biologiske sonen och styvsonen, eller om även den riktige sonen har anknytning dit. Men som du säger är det ju inte helt otroligt att de båda skulle kunna ha det, men har ingen aning om vem Henrik är eller bor i Sandviken. Nån som bor där bör ju iaf veta hur det ligger till.

Men tror ändå inte K.L var nån måltavla. Även om det är lustigt att en fullvärdig Bandidos-medlem med en påstådd knarkskuld skottskadas samtidigt som en egentlig måltavla dödas, men konstigare saker har ju hänt. För det var för övrigt han det syftades på när det skrevs att en bartender hade en knarkskuld, och inte den mörka tjejen. För det stod ju i tidningen att bägge skottskadade jobbade på puben. Men det hade inte ännu klarlagts i tråden att K.L jobbade där, om det nu stämmer. Men det stod båda jobbade där iaf.

Den som skrev att måltavlan hade en knarkskuld och var bartender menade alltså K.L, men fick antagligen för sig måltavlan var K.L bara för att han också var skottskadad. Tror jag. Den ihjälskjutne verkar ju inte ha varit gängkriminell om jag förstått det rätt? Ringa narkotikabrott och stöld kan ju vem som helst nästan åka på.
Ja att han sajjad skulle vara måltavlan känns lite skumt ändå, nån random nyinflyttad invandrare ensam på en bar med några skit brott i bagaget, ingen verkar ju veta vem han är eller varför han skulle mördas? Eller om det finns kopplingar till gängkriminalitet?

Och om det finns kopplingar till lokala gängkonflikter vad gör han på en bar i Sandviken om han har folk efter sig?
Och det finns liksom inga spår efter skytten och ingen direkt koppling till lokala gängkonflikter vad jag vet?

Så med den infon får man anta att skytten inte är från Sandviken området för då hade polisen haft någon hum om vem dom skulle behöva plocka in och varför han mördades.

Så den stora fråga är, skulle nått gäng (icke lokalt alltså) skicka en shooter efter han på de här sättet? Isf har han gjort något allvarligt. Men eftersom ingen verkar veta varför man skulle vilja mörda han så tror jag nästan att HAN träffades av misstag.
Citera
2023-10-06, 09:02
Medlem
Prokrastineras avatar
Citat:
Men eftersom ingen verkar veta varför man skulle vilja mörda han så tror jag nästan att HAN träffades av misstag.

Fast man träffas inte av misstag tre gånger i huvet.

Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstugan
Polisen har ju pratat om att en ”lokal personlig konflikt” kan vara motivet.
Hedersrelaterat?
Killen hade ju uppenbarligen problem med gränser eller att ta ett nej enligt den senaste domen:

https://delafil.se/1731f065682737ad/B2976-21.PDF

Brott som Sa**ad dömdes för
*=j

1. Misshandel, 3 kap 5 § brottsbalken 2020-11-01 -- 2021-02-12 (3 tillfällen)
2. Misshandel, ringa brott, 3 kap 5 § brottsbalken 2021-02-11
3. Ofredande, 4 kap 7 § brottsbalken 2021-02-19 -- 2021-03-04 (2 tillfällen)
4. Skadegörelse, 12 kap 1 § brottsbalken 2021-05-23
5. Överträdelse av kontaktförbud, 24 § 1 st 2 men lagen (1988:688) om kontaktförbud 2021-03-13 -- 2021-03-14

Åtal som den tilltalade frikändes från
1. Olaga hot, 4 kap 5 § 1 st brottsbalken 2021-05-23
2. Misshandel, 3 kap 5 § brottsbalken 2021-05-23
3. Övergrepp i rättssak, 17 kap 10 § 1 st 2 men brottsbalken 2021-03-04

Tidigare domar består av stölder
1 Stöld av ett par handskar på Clas Ohlsson för 149 kr
https://delafil.se/346bbcd35f432762/B3682-19.PDF

2 Stöld på Jula, diverse saker för 1 246,90
https://delafil.se/8a33902fe3a0148e/B5160-19.PDF

3 Ett strafföreläggande för Ringa Narkotikabrott 2021-01-14

Försökt öppnat denna fetade fil, men lyckas inte. Jag tolkar det som att han trakasserat ett ex eller nån tjej? Eller vad? Kontaktförbud mot?
Citera
2023-10-06, 09:35
Medlem
Citat:
Nej det vet jag, men säger bara att hade han gjort bort sig så pass att gäng skickar shooters efter han hade vi vetat om det redan och hade det varit lokal gängkonflikt hade tidningen gått ut med det. För ingen kan säga något annat än att en sån här skjutning skriker gängkonflikt och inhyrd 15 åring påverkad av tramadol.

Citat:
Försökt öppnat denna fetade fil, men lyckas inte. Jag tolkar det som att han trakasserat ett ex eller nån tjej? Eller vad? Kontaktförbud mot?
Målsägande
Tabarek Al-Saedi
Salah albanawi
Sanaa majeed
Senast redigerad av Bannad4now 2023-10-06 kl. 09:40.
Citera
2023-10-06, 09:38
Medlem
Citat:

Åtalad för misshandel och skadegörelse hos föräldrarna och misshandel, ofredande, överträdelse mot kontaktförbud och övergrepp i rättssak mot en tjej
Dock inte fälld för allt

Länken funkar för mig, men jag provar att länka domen på easyupload också så kan du läsa själv

https://easyupload.io/w07b3j
Citera
2023-10-06, 10:23
Medlem
Prokrastineras avatar
Citat:
Nej det vet jag, men säger bara att hade han gjort bort sig så pass att gäng skickar shooters efter han hade vi vetat om det redan och hade det varit lokal gängkonflikt hade tidningen gått ut med det. För ingen kan säga något annat än att en sån här skjutning skriker gängkonflikt och inhyrd 15 åring påverkad av tramadol.

Målsägande
Tabarek Al-Saedi
Salah albanawi
Sanaa majeed
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstugan
Åtalad för misshandel och skadegörelse hos föräldrarna och misshandel, ofredande, överträdelse mot kontaktförbud och övergrepp i rättssak mot en tjej
Dock inte fälld för allt

Länken funkar för mig, men jag provar att länka domen på easyupload också så kan du läsa själv

https://easyupload.io/w07b3j

Efter att ha läst det där känner jag mig iaf glad att han är död. Tyvärr finns det fler likadana som fortfarande lever.

Känns ju som ett rimligt motiv. Men om det var hämnd, heder, relationskonflikt så är det märkligt att den som sköt hade pistol.... "Vanliga" invandrare med skjutvapen.... På en bar där man verkar tvätta pengar, och en Bandidos-medlem jobbar?

Dom som tycker att det här var en osannolik plats då det var så familjevänligt håller jag inte med.
Citera
2023-10-06, 10:24
Medlem
Citat:

Vart kan man se att han är medlem i Bandidos?
Citera
2023-10-06, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Vart kan man se att han är medlem i Bandidos?
På hans instagram bland annat @bandido_stoffe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in