2023-10-05, 15:53
Medlem
Den försvunna pojken:
- Henrik Myllykoski
- 15 år
- Cirka 170 cm lång.
- Väger cirka 75 kg
- Bor i Alingsås
- Tränar ishockey flera gånger i veckan (Frölunda)
- Hans mor avled av sjukdom för ca 10 år sedan
- Hans far har haft/ har ett alkoholmissbruk (obekräftat)
- Intresserad av MMA
- Använder ej alkohol eller narkotika (Surtant01)
- Har bekanta även i Vårgårda och Herrljunga.

- "Jag har träffat Henrik sporadiskt till och från och har inte fått uppfattningen av att han umgås med krimininella" (ghettojesus)
TikTok:
https://vm.tiktok.com/ZGJcVgTHg/
https://www.tiktok.com/@henrik123456700
https://www.tiktok.com/@henrikmyllykoski2

Henrik123456700
Henrikmyllykoski2
Henrikmyllykoskio - privat

Diverse bilder:
1. https://imageupload.io/X6Bj0hdChCpV03C
2. Henrik tycks ha blivit hotad med kniv vid något tillfälle tidigare: https://imageupload.io/zOSqaRC8GF6vb9Q
Försvinnandet:
- Försvunnen sedan söndag 1 oktober då han senast sågs i Alingsås.
- Vid försvinnandet klädd i röd munkjacka med FHC tryckt på bröstet, mörkblå dun-väst, svarta träningsbyxor och svarta skor.
- "Det sista vi vet är att han skulle träffa några tvivelaktiga vänner" (Surtant01)

Polisarbete och sökinsatser:
- En anmälan om försvunnen person upprättades under tisdagen
- Pappan och vänner är ute och söker (Surtant01)
- Polisen har fått uppgifter som gör gällande att det kan handla om ett människorov
- Polisen har under torsdagen inlett en regional särskild händelse för att säkra polisresurser
- Man har idag letat längs ån o inte hittat något (surtant01)

De anhållna:
- 3 män
- I olika åldrar
- Frihetsberövade misstänkta för människorov.

Teorier om tänkbara GM och andra intressanta personer:
- "Vi vet bara smeknamnet på en utav kompisarna, Fabbe. Finns vissa misstankar om att ”polarna” höll på med något olagligt. Troligtvis droger. Detta är inget som Henke håller på med, men kan ju blivit medlurad eller sett något han inte ska se." (surtant01)
- "Enligt obekräftade uppgifter ska Fabbe ha golat Henrik till någon som kallas MD. MD ska sedan ha tagit Fabbe och Henrik.

MD = Moh*mad al b*red. Ett problembarn utan spärrar tyvärr. Ungdomarna är rädd för MD. (Jahre30)

- "Enligt uppgifter ska Fabbe ha varit borta och okontaktbar sedan samma tidpunkt som Henrik."
- "Hört att där varit någon pågående konflikt mellan Fabbe och Henrik och att Fabbe ska ha hotat Henrik med md". (Knytet1996)
- Om det är "den" Fabbe så har han befunnit sig inom SiS minst en vända, har bott i trakterna runt omkring V-gårda. Nåt år äldre än H. (byttan)

Kom med förslag på saker att lägga till, korrigera eller annat. Här i tråden eller i PM.
Senast redigerad av GrevenFB 2023-10-05 kl. 16:11.
Citera
2023-10-05, 15:55
Medlem
Någon som sitter inne på info på vilka som är gripna?
Citera
2023-10-05, 15:58
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Exakt det jag menar och är det så att han inte bär upp den ”kostymen” så kommer de andra killarna som verkligen är kriminella att testa honom…

Att klä sig så där och köra den stilen är tyvärr som att be om problem

Tittar du på övriga klipp är det uppenbart att det är en osäker tonåring som inte mår bra. Kontot glorifierar inte enbart svensk gangsterkultur.

Han är tydligt påverkad av mammans bortgång, och saknaden efter en hennes trygga famn med allt det innebär är för tittaren tydlig.
Citera
2023-10-05, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Tittar du på övriga klipp är det uppenbart att det är en osäker tonåring som inte mår bra. Kontot glorifierar inte enbart svensk gangsterkultur.

Han är tydligt påverkad av mammans bortgång, och saknaden efter en hennes trygga famn med allt det innebär är för tittaren tydlig.

Jag ser också igenom det men frågan är om övriga ungdomar (de med problem gör det…)
Citera
2023-10-05, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Tittar du på sociala medier ser du tusentals svenska barn, tonåringar glorifiera musiken och livsstilen.

Det dansas och produceras klipp till musik av svensk gangster rap. Ibland deltar även föräldrarna i klippen. Ett ex kan vara att det nynnas och dansas till någon text i stil med klick klack du är raderad. Varken barn eller föräldrar förstår riktigt innebörden av texterna. Vissa av texterna handlar om mord på antagonister, och detta dansar svenska barn och föräldrar till på sociala medier.

Bli inte förvånad när du besöker en högstadieskola eller gymnasium i dagens Sverige. Svenska barn anammar blattarnas tal. Jag kan försäkra dig att du inte ens förstår hälften av vad som sägs.

Jag har ingen aning om den här killen har fingrarna i syltburken. Det råder inga tvivel om att han som många andra svenska ungdomar lyssnar på musiken, och tycker klädstilen bland ortenterrorister är cool.

Visste inte att det var så illa.

Visst kan man se det som en "fas" som vi alla hade i den åldern men det verkar vara extremt lätt att bli indragen i kriminalitet idag, speciellt när gängen siktar på att värva folk i den åldern hela tiden. Kan räcka med någon liten skitsak som slutar med att du blir ihjälskjuten. Att förvara droger i skåpet på skolan är det säkert många som kan tänkas göra för lite extra pengar och vips så är du indragen i skiten för evigt.

Jag hoppas att föräldrar pratar med sina barn om det här innan det är för sent.
Citera
2023-10-05, 16:07
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinSkummaGranne
Visste inte att det var så illa.

Visst kan man se det som en "fas" som vi alla hade i den åldern men det verkar vara extremt lätt att bli indragen i kriminalitet idag, speciellt när gängen siktar på att värva folk i den åldern hela tiden. Kan räcka med någon liten skitsak som slutar med att du blir ihjälskjuten. Att förvara droger i skåpet på skolan är det säkert många som kan tänkas göra för lite extra pengar och vips så är du indragen i skiten för evigt.

Jag hoppas att föräldrar pratar med sina barn om det här innan det är för sent.

Inget varar för evigt i tider som dessa. Jag avundas inte dagens ungdom. Det räcker att du trampat snett, eller att de inte har någon nytta av dig längre. Ett liv är inte mycket värt bland dagens empatistörda ortenterrorister.
Citera
2023-10-05, 16:08
Medlem
De här anhållna monstren har nog lurat Henrik på något sätt, de kommer få sina straff av Gud.
Citera
2023-10-05, 16:08
Medlem
Någon skrev nyss en kommentar på en tiktok som var 1,5 år gammal - "rip"

Finns ett fjärde privat konto också.
Citera
2023-10-05, 16:09
Avstängd
Mördad enligt mina källor, sänkt i en brunn
Citera
2023-10-05, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Och du tror att samma visa gäller idag? Hur kan du ens jämföra det samhället vi hade förr med idag?
Jag talade specifikt om musiken och äldres reaktion, det upplevda hotet var precis lika reellt som ditt idag.

Hoppas kommentarerna här om att han hittats död inte stämmer.
Citera
2023-10-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

Vart då?
Citera
2023-10-05, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

Hur trovärdiga är dina källor enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in