2023-10-05, 15:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag fick ett PM med hans TikTok som är i bruk. Den finns även ett annat konto länkat i tråden sedan tidigare.

För ungefär en vecka sedan postar han ett klipp som väcker frågor, https://vm.tiktok.com/ZGJcVgTHg/
Hur många konton har han?
Den där finns inte på de två jag varit inne på.
Den väcker onekligen många frågor.

Edit
Vad betyder de två handtecknen han visar upp?
Citera
2023-10-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Skulle säga att det är en ganska normal TikTok för killar i den åldern, absolut inte representativ för någon som sysslar med kriminalitet.

Kolla den som jennekvist länkade
Citera
2023-10-05, 15:35
Medlem
Expressen skriver om fallet nu:

https://www.expressen.se/nyheter/pojke-forsvunnen-misstankt-manniskorov/

Hoppas det förar fram! J
Citera
2023-10-05, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Kolla den som jennekvist länkade
Det var självklart det jag gjorde. Antar att du inte har många tonåringar omkring dig?
Citera
2023-10-05, 15:45
Medlem
Jeg har sett hans to kontoer på Tiktok.
Tror jeg fant en tredje?

Henrik123456700
Henrikmyllykoski2
Henrikmyllykoskio - privat

Den andre er jo sjuk. Blir rädd för våra killar.
Senast redigerad av Polpa79 2023-10-05 kl. 15:49.
Citera
Avslutad
Av hans TikTok att döma har han börjat med lite wannabe-gangster grejer de senaste veckorna med balaklava och ”gang-signs”

Inte bra
Citera
Medlem
Det verkar som han blev hotad med kniv se denna kommentar https://imageupload.io/zOSqaRC8GF6vb9Q
Citera
2023-10-05, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det var självklart det jag gjorde. Antar att du inte har många tonåringar omkring dig?

Fortsätt du att anta…
Citera
2023-10-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Av hans TikTok att döma har han börjat med lite wannabe-gangster grejer de senaste veckorna med balaklava och ”gang-signs”

Inte bra

Enig.

Lovar inte gott för killen.
Citera
2023-10-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/oktober/5/05-oktober-1316-olaga-frihetsberovandemanniskorov-alingsas/
Tyvärr brukar denna rubricering sluta med att de frihetsberövade misstänks för mord då en kropp hittas.
Jag kan inte minnas ett enda fall där man senare hittat personen vid liv.
Citera
2023-10-05, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck

Inte bra

Exakt det jag menar och är det så att han inte bär upp den ”kostymen” så kommer de andra killarna som verkligen är kriminella att testa honom…

Att klä sig så där och köra den stilen är tyvärr som att be om problem
Citera
2023-10-05, 15:53
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinSkummaGranne
Ännu en svenne som efterapat dom "coola" blattarna? Då hittas han väl död snart i ett skogsområde som dom andra ungarna.

Tittar du på sociala medier ser du tusentals svenska barn, tonåringar glorifiera musiken och livsstilen.

Det dansas och produceras klipp till musik av svensk gangster rap. Ibland deltar även föräldrarna i klippen. Ett ex kan vara att det nynnas och dansas till någon text i stil med klick klack du är raderad. Varken barn eller föräldrar förstår riktigt innebörden av texterna. Vissa av texterna handlar om mord på antagonister, och detta dansar svenska barn och föräldrar till på sociala medier.

Bli inte förvånad när du besöker en högstadieskola eller gymnasium i dagens Sverige. Svenska barn anammar blattarnas tal. Jag kan försäkra dig att du inte ens förstår hälften av vad som sägs.

Jag har ingen aning om den här killen har fingrarna i syltburken. Det råder inga tvivel om att han som många andra svenska ungdomar lyssnar på musiken, och tycker klädstilen bland ortenterrorister är cool.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur många konton har han?
Den där finns inte på de två jag varit inne på.
Den väcker onekligen många frågor.

Jag vet inte, men det är inte ovanligt att ungdomar idag har flera konton. Ett som föräldrar har tillgång till, och ett konto för vänner, eller öppet konto som föräldrarna inte känner till. Föräldrar behöver bli bättre uppdaterade på sina barns förehavanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in