2023-10-02, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Vilka vårdcentraler? Eller det kanske gäller alla!?
Jävligt rimlig fråga!
Dom går ut med varningar... Men hur är det, vågar jag ringa Min vårdcentral och boka tid?

I nuläget kommer jag att kräva endast svensk el nordisk läkare till både namn och utseende.
Citera
2023-10-02, 22:19
Medlem
GruppboendetFiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilsdeck
Tack för fint inlägg. Jag är benägen att hålla med dig. Och om jag ska vara ärlig så skiter jag i om sossarna tar något ansvar eller erkänner någon skuld för va de ställt till med - bara allt blir bra, och att jag aldrig mer får läsa en tidningsartikel om en våldtäkt eller annan kriminell babbelurings vidlyftiga kriminalitet. Slutdestinationen skall inte vara "alla ska med" utan "ALLA SKA UT".

Gör gärna ett studiebesök på Migrationsverket en vanlig vardag fram till 15:00. Detta är intressant för vem som helst. Migrationsverket är numera som en fabrik där lycksökare trycks in i ena änden och kriminalitet trycks ut i andra änden. Jag var lite förvånad att de asylsökande var så få. Jag har besökt både Ukrainamottagningen och den övriga.

Ukrainaavdelningen i Solna var överbelamrad av asylsökande, och den övriga i Sundbyberg var det mest andra ärenden. Detta går att utröna av anslagstavlan. Såg bara en handfull nya asylansökningar. De kommer inte hit längre för att den ekonomiska ersättning på 70kr om dagen inte lockar samt att släktingar inte längre får de 400kr/dygn de tidigare fick för att ta hem asylanter. Detta ekonomiska träsk håller på att städas upp. Tyskarna betalar ut mkt bättre. Där kan det dock ta 5-6 år på ett asylboende innan de kan få uppehållstillstånd där. Väntan i Sverige har jag ingen större aning om.

Alla ska UT!

Får bli studiebesök på migrationsverket. Har faktiskt aldrig varit där!

Däremot har vi besökt våra ghetton och till och med lärt känna folk där. Det är också värt. Men lite läskigt faktiskt. Som svensk står man ut, och folk kan glo otrevligt på en..
Citera
2023-10-02, 22:41
Medlem
Mär räven är borta kommer det knappast vara fred.
Citera
2023-10-02, 23:05
Medlem
Politiker: ”-Tack o lov! Nu kan vi glömma detta och fortsätta tjafsa med varandra och inte uträtta ngt alls som vanligt, vi blev nästan oroliga att vi skulle bli tvungna att göra något!”
Senast redigerad av Acekorv 2023-10-02 kl. 23:12.
Citera
2023-10-03, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jag är varken vänster eller höger men anser mig vara humanist och med få undantag en som inte låter sig styras av rädsla.

Så hur ska vi då med dessa personer som har "invandrarbakgrund" men är födda i Sverige? Skicka tillbaka föräldrarna men lämna kvar deras barn som begått själva brottet, eftersom hen är född i Sverige? Eller ska vi "skicka hem" ungen också, till ett land som endast genom gener är dess hem men kanske inte ens besökt? Hur långt tillbaka räknas "invandrarbakgrund"? Ska Richard Jomshof också skickas ut om han begår brott då han har invandrarbakgrund, eller gäller det bara mörkhyade eller dom med arabiska föräldrar?

Ditt tankesätt har prövats genom historien ett antal gånger i olika konstellationer men har sällan lyckats särskilt bra. För övrigt föreslår jag att du ansluter dig till NMR om du inte redan är det. Där hittar du många likasinnade.

Lösningen är att inte släppa in alla världens skitfolk. Sätt krav vid ankomst till Sverige innan man får bli medborgare, och ge inte permanent uppehållstillstånd så snabbt.

Det skulle lösa stor del av detta. Dom som är födda i Sverige kan vi inte göra mycket åt.

Sen är en stor del av problematiken klasskyftor och dålig integration.
Citera
2023-10-03, 00:07
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Lösningen är att inte släppa in alla världens skitfolk. Sätt krav vid ankomst till Sverige innan man får bli medborgare, och ge inte permanent uppehållstillstånd så snabbt.

Det skulle lösa stor del av detta. Dom som är födda i Sverige kan vi inte göra mycket åt.

Sen är en stor del av problematiken klasskyftor och dålig integration.

Den kurdiske röven har inte varit fattig och han har inga dåliga betyg.

En stor del av problematiken är inte klassklyftor integration eller brist på fritidsgårdar.
Problemet är att svenskar är dumma naiva idioter som släpper in kriminella klaner och låter dem tjäna enorma summor med pengar som sedan omsätts i politisk och ekonomisk makt.
Citera
2023-10-03, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Den kurdiske röven har inte varit fattig och han har inga dåliga betyg.

En stor del av problematiken är inte klassklyftor integration eller brist på fritidsgårdar.
Problemet är att svenskar är dumma naiva idioter som släpper in kriminella klaner och låter dem tjäna enorma summor med pengar som sedan omsätts i politisk och ekonomisk makt.

Jo, vi har ett problem som består i ekonomiska klasskyftor (finns åtskilliga studier som bevisar att klasskyftor och gängkriminalitet går hand i hand) dålig integration (finns studier även där) en allt för stor invandring (där vet jag inte om det finns studier då det är ett tabubelagt ämne men det bör det förhoppningsvis göra).

Vi behöver få dagens ungdomar att värdesätta andra saker än Pengar och status samtidigt som vi ser till att folk återvänder till sina hemländer, samt stänger gränserna.
Citera
2023-10-03, 00:17
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Jo, vi har ett problem som består i ekonomiska klasskyftor (finns åtskilliga studier som bevisar att klasskyftor och gängkriminalitet går hand i hand) dålig integration (finns studier även där) en allt för stor invandring (där vet jag inte om det finns studier då det är ett tabubelagt ämne men det bör det förhoppningsvis göra).

Vi behöver få dagens ungdomar att värdesätta andra saker än Pengar och status samtidigt som vi ser till att folk återvänder till sina hemländer, samt stänger gränserna.

Socionomer gillar att producera värdelösa studier visste du något om studier skulle du inte använda ordet "bevisar".
Personerna i dessa nätverk försätter vara kriminella trots att de har arbeten och betydligt mer ekonomiska tillgångar än vad du har.
Det enda lösningen är att se till att de återvänder till sina hemländer.
Vita goda människor är rasister som tror att alla invandrare bara vill en sak nämligen att bli som dem via "integration" men surprise surprise det vill de inte bli.
Citera
2023-10-03, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo
Låter som totalt tjurskit ifrån gammelmedia med syfte att lugna ner folk då oron börjat spridas även bland de mest pk-skadade.

Kan bara instämma
Citera
2023-10-03, 05:56
Medlem
Det har varit lugnt i natt.
Citera
2023-10-03, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Polisen gick väl ut med att det fanns 34000 gängkriminella i Sverige. Alla är väl inte till vardags beväpnade som milis men vapen till alla lär de kunna fixa på ganska kort tid.

Nej vapen till alla kan inte fixas på kort tid.
Du antar ju bara massa saker för att du tror att det är så..
Citera
2023-10-03, 12:48
Medlem
Många hånskrattade åt mig men faktum är att vi inte haft en döddskjutning än sedan blattarna hade sitt möte. Gått snart en vecka.

Det är inte många "skottfria" veckor vi haft hittills i år så uppenbarligen har någonting hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in