2023-09-28, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Motoffensiven blev inte den framgång ni ville den skulle bli så jävla enkelt är det....

Du som matematik professor har rätt att motoffensiven inte blev den framgång som många trodde.
Ryzzarna har givit hårdnackat motstånd helt i onödan.
Det hade varit bättre om dom kastat vapnen åkt hem till frugan och skaffat barn för demografins skull.
Nu dör dom i drivor och dödar dessvärre alldeles för många Ukrainare.

Resultatet blir att väst avrustat ryzzfan för småpengar, Ukraina blir Nato och EU medlem och Ryzzland kanske kan överleva men federationen är bortblåst.

Dessförinnan måste Ukraina driva ut ryzzfan från sitt territorium.

Hur kan det komma sig att det är en majoritet av de som oroar sig över Ukrainas förmåga är proryzzar?

Jag tycker Ukraina tuggar på strategiskt och bryter ner artilleri, infrastruktur i god fart.
Snart kommer även territorium att plockas tillbaka i större utsträckning.
2023-09-28, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Hoppsan, kolla här då?
Robotyne:
https://deepstatemap.live/en#12/47.4135/35.9577
Bakhmut:
https://deepstatemap.live/en#12/48.5409/37.9202

Blå område = intaget senaste 2 veckorna. Uralmongol.

Skuttade tillbaka i båda områdena och det jag påstod verifierades.

Omöjligt att blå färg betyder två senaste veckor - det måste betyda något annat: Typ September eller senaste månaden.

Fronten har legat still sista tiden. Jag hade rätt i mitt påstående.

Det är faktiskt förbluffande hur väl ryska och den här "Deepstate" stämmer överens. Finns skillnader i den egna sidans favör men det är försumbara sådana. Däremot är det väl ingen som bryr sig om de mer officiella ukrainska kartorna eftersom alla vet de är så pass lögnaktiga.

Egentligen ganska konstigt. Alla Nato-troll tror inte på officiella påståenden i Ukraina angående vilka områden Ukraina behärskar militärt utan tror på Deepstate som faktiskt försöker vara hyggligt sanningsenlig. Hur kan det komma sig att ni blint tror på andra officiella ukrainska påståenden? Inte riktigt logiskt tänk där va?
Senast redigerad av Vattendealaren 2023-09-28 kl. 14:10.
2023-09-28, 13:57
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Omöjligt att blå färg betyder två senaste veckor - det måste betyda något annat: Typ September eller senaste månaden.

Klicka på (i). På blått står som förklaring "- liberated less than 2 weeks ago;". Sanningen svider ibland.
2023-09-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nu svarade du på fel inlägg. Detta är intressantare:

Stämmer det? Eller är det ukrainsk desinformation?

(HeadsOn är ett ryskt/proryskt desinformationstroll som återkommande postar falsk påhittad information. Jag brukar korrigera honom och hans trollkollegor då och då på ren rutin.)

Jag känner inte alls för att fördjupa mig i ISW tolkningar av Putins tal och vad någon anonym rysk källa meddelat dem och artiklar om dem i aftonbladet.

Om du vill veta vad jag tror så är det att ryssland känner sig så pass säkra på att ukrainarnas offensiva resurser som finns kvar tillåter dem att återta initiativet i kriget. Påbörja egna större operationer. Jag gissar så men det är egentligen helt ointressant.
2023-09-28, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Klicka på (i). På blått står som förklaring "- liberated less than 2 weeks ago;". Sanningen svider ibland.

Eftersom jag kollade en vecka bakåt och detta blå område inte rörde sig nämvärt så drog jag den felaktiga slutsatsen.

Jag hade fel och det svider inte det minsta att erkänna det. Varför skulle det?
Senast redigerad av Vattendealaren 2023-09-28 kl. 14:07.
2023-09-28, 14:07
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:

Det är faktiskt förbluffande hur väl ryska och den här "Deepstate" stämmer överens. Finns skillnader i den egna sidans favör men det är försumbara sådana. Däremot är det väl ingen som bryr sig om de mer officiella ukrainska kartorna eftersom alla vet de är så pass lögnaktiga.

Egentligen ganska konstigt. Alla Nato-troll tror inte på officiella påståenden i Ukraina angående vilka områden Ukraina behärskar militärt utan tror på Deepstate som faktiskt försöker vara hyggligt sanningsenlig. Hur kan det komma sig att ni blint tror på andra officiella ukrainska påståenden? Rnte riktigt logiskt tänk där va?
Omöjligt i en vatniks ögon kanske?

Citat:
"...blue to mark the areas regained by Ukrainian forces less than two weeks previously, green to mark the areas regained by Ukrainian forces more than two weeks previously"
https://en.wikipedia.org/wiki/DeepStateMap.Live
2023-09-28, 14:09
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Eftersom jag kollade en vecka bakåt och detta blå område inte rörde sig nämvärt så drog jag den felaktiga slutsatsen.

Vad bra. Då konstaterar vi att dina påståenden om hur det gått den senaste tiden var falska. Därtill har du fått lära dig att det händer en hel del kring Robotyne och Bakhmut. Varsågod.
2023-09-28, 14:12
Medlem
Citat:

Egentligen ganska konstigt. Alla Nato-troll tror inte på officiella påståenden i Ukraina angående vilka områden Ukraina behärskar militärt utan tror på Deepstate som faktiskt försöker vara hyggligt sanningsenlig. Hur kan det komma sig att ni blint tror på andra officiella ukrainska påståenden? Rnte riktigt logiskt tänk där va?

Det är nog ingen som tror blint på allt som sägs från det officiella Ukraina, men alla vet att det ljugs otroligt mycket mer från ryskt håll. Peskov är som Goebbels 2.0. Och Putin, ja, han är ju Peskovs chef då.
Senast redigerad av Sidlinjen18 2023-09-28 kl. 14:56.
2023-09-28, 14:25
Medlem
fluke12s avatar
Citat:

Kanske för att du varit så kategoriskt i dina påståenden om att fronten stått stil?

Varför sitter du och sprider falska uppgifter?
2023-09-28, 15:27
Medlem
Yays avatar
Enligt ryska källor som the russian dude tog fram så vill ryssen ge tokmak till ukraina i goodwill. Verkar som offensiven går bra för ukraina
2023-09-28, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12
Kanske för att du varit så kategoriskt i dina påståenden om att fronten stått stil?

Varför sitter du och sprider falska uppgifter?

Vad ni håller på! :-)

Jag påstod att fronterna vid Robotyne och söder om Artemovsk/Bakhmut senaste veckan.

Trollnågonting lade in en frontkarta som visade att de gjort det som jag påstod, Ja, de hade legats still.

Sedan gjorde jag ett felaktigt antagande om när färgen ändras på en karta. I mina ögon betydelselöst.

Ukrainska motoffensiven har avstannat. Mycket möjligt för gott för nu tror jag ryssarna håller på att sätta riktig press på Ukrainarna på flera håll.
2023-09-28, 16:25
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Vad ni håller på! :-)

Jag påstod att fronterna vid Robotyne och söder om Artemovsk/Bakhmut senaste veckan.

Trollnågonting lade in en frontkarta som visade att de gjort det som jag påstod, Ja, de hade legats still.

Sedan gjorde jag ett felaktigt antagande om när färgen ändras på en karta. I mina ögon betydelselöst.

Ukrainska motoffensiven har avstannat. Mycket möjligt för gott för nu tror jag ryssarna håller på att sätta riktig press på Ukrainarna på flera håll.
Vafan snackar du om? Det blåa är ju fräscha intagna områden, fattade du inte det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in