2023-09-20, 15:51
Citat:
Ursprungligen postat av L3000
Imorgon ska hon tydligen avslöja allt enligt ”hennes egna sanningar”. det kommer kanske bli en stor portion jag är bäst, alla
Är emot mig för jag är bäst och alla är avundsjuka på mig som kan allt. Och lagom åsikter om allt hon varit utsatt för och fått gå igenom men hon minsann klarar allt och har dubbla utbildningar nu och även skriver en bok.
På Webbradio avegenkraft kl 14. Jag vet inte
Länk dit ännu
https://www.avegenkraft.com/arkiv-julia-andersson/
Senaste poddavsnittet där Julia är huvudperson och intervjuas i sitt egna program
Hon har verkligen inte en "radioröst"...
Hon berättar om sin medverkan i lyxfällan, bla
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-09-20 kl. 15:53.
Citera
2023-09-20, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getingfalc
Bara jag som blev fruktansvärt illa berörd av att se Philip Diabs bemötande mot Daniel i senaste avsnittet?

Jo, reagerade också. Nästan översitteri... Undrar vad riktiga traditionella psykologer har för tankar om hans arbetssätt.

Sen fattar jag att det måste bli tv av det.

Håller också med om att "tonläget" i årets produktion känns annorlunda, programledaren hade ochså en helt annan attackvinkel direkt hon klev innanför dörren. Nästan så jag funderade på om det var en annan programledare första sekunderna.

Inte säker på att det blir bättre tv, fast man ser ju att dom har omarbetat tonen helt.
Citera
2023-09-21, 08:32
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Bara jag som blev fruktansvärt illa berörd av att se Philip Diabs bemötande mot Daniel i senaste avsnittet?

Hans titel har även ändrats från kickass coach till endast coach men det kanske infördes redan i någon tidigare säsong. Ja, hans vanliga balans mellan att först vara förstående och mjuk och sedan ställa personen mot väggen och få denne att ifrågasätta sitt beteende verkar ha ändrats till att gå pang på rödbettan.
Citera
2023-09-21, 12:54
Medlem
mhns avatar
Citat:
Nej, inte ett dugg. Daniel är väl en vuxen människa som ska tåla att höra sanningen utan att den måste draperas i rosa fluff? Förmodligen gick Diabs ord in i genom ena örat och ut genom det andra då jag misstänker att Daniel är en psykopat - en ulv i fårakläder. Han utnyttjade sin bror ekonomiskt utan att blinka, och det var brorsan, inte Daniel själv, som till slut kände sig nödgad att koppla in Lyxfällan. Precis som Diab säger så kunde Daniel ha fixat sin situation själv utan att låna 100 000-tals kronor av Mikael.
Citera
2023-09-22, 15:27
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Nej, inte ett dugg. Daniel är väl en vuxen människa som ska tåla att höra sanningen utan att den måste draperas i rosa fluff? Förmodligen gick Diabs ord in i genom ena örat och ut genom det andra då jag misstänker att Daniel är en psykopat - en ulv i fårakläder. Han utnyttjade sin bror ekonomiskt utan att blinka, och det var brorsan, inte Daniel själv, som till slut kände sig nödgad att koppla in Lyxfällan. Precis som Diab säger så kunde Daniel ha fixat sin situation själv utan att låna 100 000-tals kronor av Mikael.

Att kalla honom för psykopat kanske är att ta i, men man måste nog vara åtminstone lite störd för att kunna utnyttja egna familjemedlemmar på det sättet. Sedan är det nog inte särskilt lätt att ta sig upp ur en sådan grop. Hade jag ens haft 500.000kr i skulder med dåliga räntesatser hade jag antagligen bara slutat jobba och skitit i allt. Har man en vanlig inkomst förlorar man många av sina bästa år på att jobba för ingenting. När man blir äldre känns det t.ex. inte lika skönt att knulla längre, maten man äter och drycken man dricker smakar inte lika gott, och nöjen är inte lika roliga längre.
Citera
2023-09-23, 15:08
Medlem
godboys avatar
Då har alltså Lyxfällan Säsong 33 börjat.

Kollade på avsnitt 1 med Daniel. Ett väldigt platt avsnitt. Känns som en "hen"-man. Kanske kan det bli ordning i slutänden här men det återstår att se. Det gamla vanliga flödet; budgettavla - Sparka röv coachen - skattegården - lite "demos" av han missat för att han inte skött sin ekonomi - ny budgettavla - allt är frid och fröjd. Dvs platt som fan.

Avsnitt 2. Ida, Som vanligt är det väl ADHD de-luxe. Sen så är det som vanligt en massa svordomar i var och varannan mening. Naturligtvis röker hon också, festar. Tydligen anställd som servitris. Ingen jätteskuld totalt 160K så den är ju rätt lätt fixad om hon bara vill. Hon verkar dock ha en bra vän (misstänker att han är bög) men kan inte de flytta ihop? Tveksam till att hon inte kommer återfalla i ohållbart ekonomiskt beteende.

Som vi sagt hundra gånger om tidigare i denna tråd så tycker jag inte att konceptet håller lägre.
Citera
2023-09-23, 19:57
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Då har alltså Lyxfällan Säsong 33 börjat.

Kollade på avsnitt 1 med Daniel. Ett väldigt platt avsnitt. Känns som en "hen"-man. Kanske kan det bli ordning i slutänden här men det återstår att se. Det gamla vanliga flödet; budgettavla - Sparka röv coachen - skattegården - lite "demos" av han missat för att han inte skött sin ekonomi - ny budgettavla - allt är frid och fröjd. Dvs platt som fan.

Avsnitt 2. Ida, Som vanligt är det väl ADHD de-luxe. Sen så är det som vanligt en massa svordomar i var och varannan mening. Naturligtvis röker hon också, festar. Tydligen anställd som servitris. Ingen jätteskuld totalt 160K så den är ju rätt lätt fixad om hon bara vill. Hon verkar dock ha en bra vän (misstänker att han är bög) men kan inte de flytta ihop? Tveksam till att hon inte kommer återfalla i ohållbart ekonomiskt beteende.

Som vi sagt hundra gånger om tidigare i denna tråd så tycker jag inte att konceptet håller lägre

Då du tydligen saknar något i programmet så kan du ju förklara vad det skulle vara. Lyxfällan är ett bra program som visar vad som händer när oöbeln idag blir för pengakåta. Ett programkoncept som ger mer mening än all kändisdynga anal5 och tv4 sänder tillsammans.
Citera
2023-09-23, 20:56
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upplaenningen
Då du tydligen saknar något i programmet så kan du ju förklara vad det skulle vara. Lyxfällan är ett bra program som visar vad som händer när oöbeln idag blir för pengakåta. Ett programkoncept som ger mer mening än all kändisdynga anal5 och tv4 sänder tillsammans.

Tänker att de ska ha in mer undervisning i programmet, hur det fungerar med ränta för det verkar ju uppenbarligen behövas. Dessutom tjatigt med den där kick-ass idioten - han är uttjatad sen länge. Vidare skulle jag önska mer långtidsuppföljning, typ tre månader, ett halvår och ett år på de avsnitt som gått. Idag är det ju bara uppföljning en månad efter vilket är helt meningslöst, en mer omfattande uppföljning hade varit bra.

Men visst, Lyxfällans huvudsyfte är ju inte att hjälpa folk utan snarare att locka tittare till TV3 eller Viaplay. Programmet görs ju inte för sin godhets skull om nu någon skulle tro det.

Vad det gäller kanal 5 och TV4 så har jag ingen aning om vad de sänder för skit nu för tiden.
Citera
2023-09-25, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://www.avegenkraft.com/arkiv-julia-andersson/
Senaste poddavsnittet där Julia är huvudperson och intervjuas i sitt egna program
Hon har verkligen inte en "radioröst"...
Hon berättar om sin medverkan i lyxfällan, bla

Det var ett konstigt ”radioprogram”.
Citera
2023-09-26, 14:09
Medlem
Jag ids inte lyssna på programmet, men Julia är en udda typ. Det har skurit sig både med skolor och förskolor så hon nu har de yngsta barnen på förskola i grannkommunen. Dessutom är hon inte längre med i skridskoklubben utan åker tydligen till Västerås.
Citera
2023-09-26, 20:04
Medlem
VoktorDodkas avatar
Intrycket efter en minut; jesus vilken osympatisk person, blir svårt att känna något medlidande med henne. edit; en light-Julia? Killen verkar vettig iaf.

mer edit; Jag tror jag har kommit på en ny sak med den här säsongen, dom ska provocera fram våld hos de knäckta deltagarna, inte bara tårar, och det är dyngmuppcoachen som står för provokationerna.
Senast redigerad av VoktorDodka 2023-09-26 kl. 20:39.
Citera
2023-09-26, 20:41
Citat:
Ursprungligen postat av resmannen
Jag ids inte lyssna på programmet, men Julia är en udda typ. Det har skurit sig både med skolor och förskolor så hon nu har de yngsta barnen på förskola i grannkommunen. Dessutom är hon inte längre med i skridskoklubben utan åker tydligen till Västerås.
Herrejösses, ingenting verkar gå hennes väg.
Hur bekostar hon allt?
Att göra sig ovän med allt och alla, säger enheldel om vad hon är för person.
Mammas lilla flicka...

"Radioprogrammet" är ingen hit, det är hjärndött, monotont och offerkofta på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in