2023-09-22, 20:55
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
"Admiral von Schneider"?....

Även om Amiral Victor Sokolov var på lunch och därigenom överlevde så tror jag också att när flera officerare dödades och dödas varje dag, att det blir som en sten som kastas i vattnet. Det blir ringar och
officerarna är från riktiga Ryssland. Till slut börjar man undra av vilken anledning man är i krig, hur togs beslutet att invadera och varför måste man fortsätta in i kaklet när allt blir bara värre och värre.

Nu börjar jag tro att detta skadar Putin himself. Något kommer att hända.
Givetvis vet eller visste denna amiral att det gått åt helvete för länge sen och speciellt för Svarta Havsflottan.
Frågan är vad andra tunga militärer som ser nu hur deras material bara skjuts bort och deras elitförband förvandlas till gödsel kommer att agera?

Punkten för när militärens förmåga att stå emot ett angrepp från exvis Polen är ju sen länge passerad.

Bara att nu se gamla stridsvagnar från sextitalet pulvriseras på slagfältet visar ju att det ser jävligt illa ut för ryssen.

När säger rysk militär stopp?
Citera
2023-09-22, 20:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Ja dödandet och lemlästandet av Ukrainska civila är fruktansvärt.

Det enda ryssen är duktig på.

Ser fram emot när det börjar hängas i Haag.

Symboliskt. ICC har inte dödsstraff på menyn
Citera
2023-09-22, 21:07
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
"Admiral von Schneider"?....

Även om Amiral Victor Sokolov var på lunch och därigenom överlevde så tror jag också att när flera officerare dödades och dödas varje dag, att det blir som en sten som kastas i vattnet. Det blir ringar och
officerarna är från riktiga Ryssland. Till slut börjar man undra av vilken anledning man är i krig, hur togs beslutet att invadera och varför måste man fortsätta in i kaklet när allt blir bara värre och värre.

Nu börjar jag tro att detta skadar Putin himself. Något kommer att hända.
Absolut!

Att Ukraina nu verkar kunna attackera Krim mitt på dagen och dels slå ut flera flygplan på Saki-basen och sen spränga svarta havsflottans HQ utan att möta nåt luftvärn är ju anmärkningsvärt!

Givetvis kommer detta att slå tillbaka på en envåldshärskare som Putin!

Han ska ju ha koll? Troligtvis kommer dvärgen att skylla ifrån sig och några höga militärer kommer att få sparken eller dö..
Citera
2023-09-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Denna här träffen med missilen är ju ruskigt misstänkt en Taurus alltså. Kan Scalp attackera såhär ens?? Hela huset åt helsike direkt!!

https://x.com/bayraktar_1love/status/1705272881876287571

Ser ut som en attackvinkel på ca 75 grader.

man har en bunkerbuster warhead på storm shadow, dvs 2 stegs.

https://en.wikipedia.org/wiki/BROACH_warhead
Citera
2023-09-22, 21:12
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag hånade tidigt Orbandrönarnas fabrik för att de använde PET-flaskor som bränsletankar, det var för att producenten av Orbandrönarna tog extremt bra betalt för drönarna (den ryska fabriksägaren blev väldigt rik på att använda billiga detaljer) och skodde sig på den ryska försvarsbudgeten.

Att man i det här fallet är innovativt kostnadseffektiv gör en stor skillnad.
Det blir inte lägenheter i Londongrad eller lyxvillor vid medelhavet.
Ja dessa drönare var väl värda runt 10000 dollar, men hade sålts för 150000 dollar till ryska militären.

Ett typexempel på rysk korruption!
Citera
2023-09-22, 21:16
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag hånade tidigt Orbandrönarnas fabrik för att de använde PET-flaskor som bränsletankar, det var för att producenten av Orbandrönarna tog extremt bra betalt för drönarna (den ryska fabriksägaren blev väldigt rik på att använda billiga detaljer) och skodde sig på den ryska försvarsbudgeten.

Att man i det här fallet är innovativt kostnadseffektiv gör en stor skillnad.
Det blir inte lägenheter i Londongrad eller lyxvillor vid medelhavet.

Jag antar att du menar Orlan och dess olika varianter? Jag vill minnas att bensintankarna av PET-flaskor inte monterades i själva fabriken utan det var operatörerna som ville förlänga räckvidden.
Citera
2023-09-22, 21:19
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Ukraina har lyckats ta det här kriget tillbaks till Desert Storm nivå, när väst började att träffa det man siktade på. Det är lite underligt att man inte fått några Tomahawk, det är trots allt inte ny teknik.

Svartahavsflottan måste nog krypa ut ur Sevastopol nu. Det är helt uppenbart att luftvärnet inte längre existerar i någon verklig mening.
Ja Tomahawk och Pershing III vore ju nu lämpligt att leverera för att sätta P för detta krig.

Ryssen och deras flotta vet att det är kört om Ukraina får dessa vapen nu.

Nu verkar det som att Ukraina ska först få tillverka dessa själv?

Oavsett så kommer Ivan att få storstryk innan nåt annat av vikt kommer att hända...
Citera
2023-09-22, 21:21
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag antar att du menar Orlan och dess olika varianter? Jag vill minnas att bensintankarna av PET-flaskor inte monterades i själva fabriken utan det var operatörerna som ville förlänga räckvidden.
Nu var det väl inte att tanken var en PET-flaska, utan att tanklocket var en PET-kork?
Citera
2023-09-22, 21:28
Medlem
GustavAnders avatar
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/putin-storsatsar-pa-kriget

Ryzzen satsar tydligen 1/3 del av statsbudgeten på försvar och 1/3 del på
" hemliga poster" vilket sannolikt också har med kriget att göra!
Citera
2023-09-22, 21:28
Medlem
raskenss avatar
Atacm verkar vara på g nu. Nu blir det 300km cirklar vi kan rita på kartan. Den kanske finns på plats redan

https://www.nbcnews.com/news/world/russia-ukraine-war-atacms-biden-zelenskyy-long-range-missile-rcna116876
Citera
2023-09-22, 21:30
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/putin-storsatsar-pa-kriget

Ryzzen satsar tydligen 1/3 del av statsbudgeten på försvar och 1/3 del på
" hemliga poster" vilket sannolikt också har med kriget att göra!

Helt sinnessjuka siffror. Putin vrider tillbaka Rysslands utveckling 40 år på 1 1/2 år . Grattis!
Vilket djävla stolpskott Putin är.
Citera
2023-09-22, 21:31
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
man har en bunkerbuster warhead på storm shadow, dvs 2 stegs.

https://en.wikipedia.org/wiki/BROACH_warhead
Ja jag kollar på Scalp nu och den kan klättra innan den slår till mot målet i brant vinkel. Så den är mer avancerad än jag trodde faktiskt. Har ju nån form av aktiv målsökning med IR också.

Citat:
Close to the target, the missile climbs to increase its field of view and improve penetration, matches the target stored image with its IR camera and then dives into the target.

Så förmodligen är det en Scalp man ser på bilden här, strax innan det smäller.

https://x.com/bayraktar_1love/status/1705283054065905737
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in