2023-09-16, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Vad skulle enligt dig hända om någon började tvivla på Jesus på sin dödsbädd?
Jag menar, lille satan är den främste bland de som gjort bort sig. Därefter kvalar Judas Iskariot in som nummer 2. Skicka Jesus till döden lixom! Tredje plats är inte dåligt av Mr Doggo!
Citera
2023-09-16, 14:09
Medlem
Ballooonies avatar
Varför får man ena benet kort?
Varför börjar folk halta, tex?

Jag har tänkt på pirater.
Ofta har de ju lapp för ena ögat och träben..

Varför har pirater ett öga och träben annat än att de skadat sig under fäktning..

Jag tänker att det är nåt andligt som föranlett det här..

Nån bristsjukdom i barndomen som gör att man inte utvecklas normalt eller nån direkt fysiskt ärftlig defekt bara.

Varför blir man sned, får sned näsa tex?

Tuggytan är åt helsicke pga frustration. Fattigdom..

Havet är djupt.

Kan det vara "syndens frukt" nåt som man självförvållat.

Kan det vara för man suttit mest "på passagerarsidan så man blivit " "halvdan" som en krympling på ena sidan.

Av fruktan och förmörkelse. Ena sidan dör..

Jag förutspår att min ena sida kommer göra så jag börjar ruttna och dö bort om jag inte får hjälp.

Jag har klivit väldigt ensidig konsument. Och de tycker det är konstigt att jag inte kan jobba haha.

Ja de är självförvållat. Visste jag vad jag gjorde? Jag vill inte ha det så här.. förlåt mig..

Jag har sökt dig Jesus.
Kan du hela en halv. Gör han hel. Eller tre. Ist för 1,5..
Frid. Jag är lugn. Encellig organism med ett halvt öga.

Vi visste ju inte vad vi gjorde.
Mycket har ju med fruktan, synd och otro att göra.

jag är rätt så twisted. Men jag kan bjuda på det. Får lära att copa med det.

Orkar inte bråka mer.

Det här är en bön. I Guds namn. Allt som är gott..

Räta till mig Gud.
Senast redigerad av Ballooonie 2023-09-16 kl. 14:23. Anledning: Passagerarsidan
Citera
2023-09-17, 07:47
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Varför får man ena benet kort?
Varför börjar folk halta, tex?

Jag har tänkt på pirater.
Ofta har de ju lapp för ena ögat och träben..

Varför har pirater ett öga och träben annat än att de skadat sig under fäktning..

Jag tänker att det är nåt andligt som föranlett det här..

Nån bristsjukdom i barndomen som gör att man inte utvecklas normalt eller nån direkt fysiskt ärftlig defekt bara.

Varför blir man sned, får sned näsa tex?

Tuggytan är åt helsicke pga frustration. Fattigdom..

Havet är djupt.

Kan det vara "syndens frukt" nåt som man självförvållat.

Kan det vara för man suttit mest "på passagerarsidan så man blivit " "halvdan" som en krympling på ena sidan.

Av fruktan och förmörkelse. Ena sidan dör..

Jag förutspår att min ena sida kommer göra så jag börjar ruttna och dö bort om jag inte får hjälp.

Jag har klivit väldigt ensidig konsument. Och de tycker det är konstigt att jag inte kan jobba haha.

Ja de är självförvållat. Visste jag vad jag gjorde? Jag vill inte ha det så här.. förlåt mig..

Jag har sökt dig Jesus.
Kan du hela en halv. Gör han hel. Eller tre. Ist för 1,5..
Frid. Jag är lugn. Encellig organism med ett halvt öga.

Vi visste ju inte vad vi gjorde.
Mycket har ju med fruktan, synd och otro att göra.

jag är rätt så twisted. Men jag kan bjuda på det. Får lära att copa med det.

Orkar inte bråka mer.

Det här är en bön. I Guds namn. Allt som är gott..

Räta till mig Gud.
Jag har en glad nyhet till dig: klamra dig inte fast vid det förvridna som djävulen ger! Släpp det och var fri!

Härefter talar jag icke mycket med eder, ty denna världens furste kommer. I mig finnes intet som hör honom till; — Johannes 14:30

Tagen på eder mitt ok och lären av mig, ty jag är saktmodig och ödmjuk i hjärtat; 'så skolen I finna ro för edra själar'. Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt.» — Matteus 11:29-30
Citera
2023-09-17, 08:05
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Jag har en glad nyhet till dig: klamra dig inte fast vid det förvridna som djävulen ger! Släpp det och var fri!

Härefter talar jag icke mycket med eder, ty denna världens furste kommer. I mig finnes intet som hör honom till; — Johannes 14:30

Tagen på eder mitt ok och lären av mig, ty jag är saktmodig och ödmjuk i hjärtat; 'så skolen I finna ro för edra själar'. Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt.» — Matteus 11:29-30
Ja. Tack vännen. Jesus är mitt allt.
Om jag bara visste.

Det kommer stunder då jag klagar på sakernas tillstånd.

Vissa (andra) stunder är jag nästan fri till fri.
Citera
2023-09-20, 12:17
Medlem
https://www.youtube.com/live/GYH9631aew0?si=dl_scqfH-DO2C_UN

Här är ett bra och utdraget vittnesmål ifrån en man som blev visad helvetet i 23 min. Människor som dog utan Kristus torteras just i detta nu i Sheol.

De kommer kastas i eldsjön på Domedagen men torteras redan nu omkring den.

Det är i ande/astral versionen utav Jordens brinnande kärna de befinner sig.

Omvänd er och acceptera Jesus offer innan det är försent. Missar man chansen finns tyvärr ingen räddning. Klockan ticker, vi har fått den här enda chansen att undslippa domen vi egentligen alla har på oss för att ha syndat emot Gud.

Jesus dog och återuppstod för att betala för dina och mina synder.
Citera
2023-09-20, 14:11
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusHeligaBlod
https://www.youtube.com/live/GYH9631aew0?si=dl_scqfH-DO2C_UN

Här är ett bra och utdraget vittnesmål ifrån en man som blev visad helvetet i 23 min. Människor som dog utan Kristus torteras just i detta nu i Sheol.

De kommer kastas i eldsjön på Domedagen men torteras redan nu omkring den.

Det är i ande/astral versionen utav Jordens brinnande kärna de befinner sig.

Omvänd er och acceptera Jesus offer innan det är försent. Missar man chansen finns tyvärr ingen räddning. Klockan ticker, vi har fått den här enda chansen att undslippa domen vi egentligen alla har på oss för att ha syndat emot Gud.

Jesus dog och återuppstod för att betala för dina och mina synder.
Därefter skall han ock säga till dem som stå på hans vänstra sida: 'Gån bort ifrån mig, I förbannade, till den eviga elden, som är tillredd åt djävulen och hans änglar. Ty jag var hungrig, och I gåven mig icke att äta; jag var törstig, och I gåven mig icke att dricka; jag var husvill, och I gåven mig icke härbärge, naken, och I klädden mig icke, sjuk och i fängelse, och I besökten mig icke.' Då skola också de svara och säga: 'Herre, när sågo vi dig hungrig eller törstig eller husvill eller naken eller sjuk eller i fängelse och tjänade dig icke?' Då skall han svara dem och säga: 'Sannerligen säger jag eder: Vadhelst I icke haven gjort mot en av dessa minsta, det haven I ej heller gjort mot mig.' Och dessa skola då då bort till evigt straff, men de rättfärdiga till evigt liv.» — Matteus 25:41-48
Citera
2023-09-21, 09:53
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ja, hur kan kristna tro att Gud torterar någon i evighet?
Ser ut som att det efter 28 sidor fortfarande saknas ett svar på TS fråga. Hur kan en gud som är allsmäktig, allvetande och alltigenom god välja att i evighet låta tortera folk som inte gjort någonting ont utan bara låtit bli att tro på guden.

Antar att det beror på att frågan är alldeles för smärtsam att ta ställning till. Gud förefaller ju vara en egoistisk sadist.

Uppföljningsfrågan är naturligtvis hur den här tron på evig tortyr som ett rättvist straff påverkar den troendes människosyn. Hur ser man på sina medmänniskor när man är övertygad om att det är moraliskt rätt att de skall torteras i evighet utan att de gjort någon någonting ont?
Citera
2023-09-21, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Ser ut som att det efter 28 sidor fortfarande saknas ett svar på TS fråga. Hur kan en gud som är allsmäktig, allvetande och alltigenom god välja att i evighet låta tortera folk som inte gjort någonting ont utan bara låtit bli att tro på guden.

Antar att det beror på att frågan är alldeles för smärtsam att ta ställning till. Gud förefaller ju vara en egoistisk sadist.

Uppföljningsfrågan är naturligtvis hur den här tron på evig tortyr som ett rättvist straff påverkar den troendes människosyn. Hur ser man på sina medmänniskor när man är övertygad om att det är moraliskt rätt att de skall torteras i evighet utan att de gjort någon någonting ont?
Problemet är att du dör i eldsjön. Du kommer inte att torteras I all evighet.

Detta, det vill säga eldsjön, är den andra döden. Upp 20:14

Den andra döden! Oavsett hur många gånger du dör och varför: den som kastas i eldsjön DÖR! Bara rättfärdiga kan leva för evigt, syndare DÖR!
Citera
2023-09-21, 10:28
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:

Två viktiga frågor! Och jag som troende ställer mig också frågan hur Gud ser på människor, kristna eller inte, som tror att Gud låter detta ske.
Citera
2023-09-21, 10:34
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Två viktiga frågor! Och jag som troende ställer mig också frågan hur Gud ser på människor, kristna eller inte, som tror att Gud låter detta ske.
Du menar att det skulle vara en synd att tro att Gud tänker tortera folk i evighet? Det är en påtagligt intressant vändning av frågan!
Citera
2023-09-21, 10:37
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Du menar att det skulle vara en synd att tro att Gud tänker tortera folk i evighet? Det är en påtagligt intressant vändning av frågan!
Det är en brist på förtroende för en god makt för vilken allt är möjligt.
Citera
2023-09-21, 10:38
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Problemet är att du dör i eldsjön. Du kommer inte att torteras I all evighet.

Detta, det vill säga eldsjön, är den andra döden. Upp 20:14

Den andra döden! Oavsett hur många gånger du dör och varför: den som kastas i eldsjön DÖR! Bara rättfärdiga kan leva för evigt, syndare DÖR!
Nu trodde jag förstås att själen har evigt liv? Men det verkar inte du tro. Du får förstås tro vad du vill men är inte själens odödlighet allmänt accepterad inom kristendomen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in