Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-18, 19:20
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Verkar som halva släkten Siwak hamnat i klammeri med rättvisan, åtminstone när man söker på namnet i tex lexbase, fin släkt detta, dom verkar inte syssla med vanligt hederligt arbete iallafall, vilket jävla patrask

det är samma med kwiek, demeter och andra zigenarnamn
Citera
2023-09-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaegerCouture
Jag vet inte hur ingående jag kan eller borde vara här med tanke på att mitt namn är "out in the open". Jag är inte bäst på detta, vart går gränsen till att jag säger för mycket? Om någon kan ge lite klarhet i det så kan jag berätta det jag vet.

En enkel tumregel är att inte prata om andras eventuella brottslighet. Det är inte menat som en åthutning, utan i all välmening.

Jag har inte hunnit igenom tråden än, så jag vet inte om S*wak är bekräftat BO eller ej, men om det är så beklagar jag verkligen. Att förlora en vän är alltid plågsamt, oavsett hur eller vilket liv de levt.
Citera
2023-09-18, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Skarprattare
Har tidigare bott i området. En gång såg jag ett tattarläger som byggts i gångtunneln under Bergslagsvägen precis vid Råcksta tunnbelbanestation. De hade hängt kläder längs med väggarna och slängt upp tält. Flyttade från STHLM strax därefter. Så ja, nog fan finns det mycket patrask i Vällingby/Hässelby/Råcksta-området.

Du såg en gång några "tattare" som hade hängt tvätt i en gångtunnel (de försvann ganska snabbt kan tilläggas) och det fick dig att flytta från Stockholm?
Citera
2023-09-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Han rekryterade barn mm till kurdiska räven.

Detta gjorde honom till mål.

Snacka inte skit, drick din champagne och dra linan som du förberett. Folk dör och du skämtar.
Citera
2023-09-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klivaren
Rävens mamma är kurd inte zigenare.

Hon har ziganarblod jo, hon heter Pari lindblom saleh.. def, finsk zigge, åtminstone halv.
Citera
2023-09-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsfinest
Stämmer det verkligen att EN enda skjutning kostar totalt 75 miljoner..? Låter helt absurt. Då är ju givetvis allt inräknat, men det låter fortfarande extremt mycket. Mer än 20 miljarder hittills i år då..

Det beror säkert på hur man räknar. Total samhällskostnad för alla följder, med anhörigas framtida psykiska problem etc? En "generell" skjutning, eller en skjutning som förvärrar den pågående konflikten, leder till framtida brottsfall och gör att snuten måste jobba ännu mer övertid med mer komplicerade utredningar? En genomsnittlig mordutredning samt KVs kostnader för en fängelseplats?

Det finns så många sätt att räkna på att man säkert kan tuta fram vilken summa man vill om man anstränger sig lite.
Citera
2023-09-18, 22:31
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeseR
Hon har ziganarblod jo, hon heter Pari lindblom saleh.. def, finsk zigge, åtminstone halv.

glöm det. född i irakiska kurdistan på 1960-talet. har sannolikt gift om sig med en lindblom. som för den delen inte behöver vara zigenare.
Citera
2023-09-18, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
varför har dom inte helikoptern uppe hela tiden under några veckor
kostar JA men större chans att haffa någon oxå

Skulle de cirkulera över stans alla ytterförorter då, eller hur menar du? Ska de spara någon tid på att hålla helikoptern i luften jämfört med att lyfta vid behov måste de ju åtminstone befinna sig på rätt sida om stan när de behövs för sök.

Jag blir tokig bara de knattrar runt en timme här ovanför, jag skulle nog gå ut och skjuta någon själv bara för att slippa oljudet om de var här ens ett dygn.
Citera
2023-09-18, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
glöm det. född i irakiska kurdistan på 1960-talet. har sannolikt gift om sig med en lindblom. som för den delen inte behöver vara zigenare.

Finns det bevisat för folk från uppsala säga någog helt annat… bla att Saleh är typ en av de största Palestiniesläkterna i Uppsala, och att hon gift in sig i de mm..

Har du bevis på ditt påstående så släpper jag det såklart👍🏼
Citera
2023-09-18, 22:39
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Finns det bevisat för folk från uppsala säga någog helt annat… bla att Saleh är typ en av de största Palestiniesläkterna i Uppsala, och att hon gift in sig i de mm..

tänker inte googla åt dig men hennes historia är välkänd, finns intervjuer om hur de tog sig till sverige etc. hon berättar själv att hon är från kurdistan. tror du verkligen att det fanns finska zigenare i irak 1964? tror du att det fanns finskzigensk-kurdiska kärleksrelationer någonstans på jorden 1964?
Citera
2023-09-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

Jag visste inte ens att det finns en zigenarsläkt som heter Lindblom. Jag känner ett par Lilja, men någon Lindblom har jag aldrig träffat.

Jag har suttit med en Lindbom, men de är en svensk resandesläkt och inte zigenare.

🤔
Citera
2023-09-18, 22:54
Medlem
Citat:

Prime Crime har lagt ut några klipp från någon rättegång där modern berättar om Rawa, deras flykt från Kurdistan (scrolla ner) m.m. Låter långsökt att hon skulle vara annat än kurd. Hela fixeringen kring etnicitet är lite skev dock, kan jag tycka. 🤷‍♀️
https://primecrime.se/2023/09/16/kur...indblom-saleh/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in