2023-09-16, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är viktigt att unga kvinnor lär sig att de genast måste gå till en läkare och få bevis att våldtäkt inträffade. Det finns inga brott där offrets utsagor om vad som inträffade i sig är tillräckligt för att fälla den anklagade, jag kan inte säga att min rike vän x misshandlade mig för 10 år sedan och jag kräver nu skadestånd. Bildbevis, polisrapporter, läkarrapporter, fler vittnen, etc. kommer krävas.

Det är viktigare att män lär sig respektera kvinnor.
Och den metoden, kanske den viktigaste, som flockdjuret människan har för att se till att gruppens medlemmar sköter sig är social skam.

Citat:
Folk av båda könen har ofta hämndbegär emot partnern som var otrogen eller lämnade dem, det vore utopiskt att tro att alla är så hedersamma att de undviker att hämnas ifall de kan. Vi kan bara straffa mänskligt beteende när det går över lagens gränser, det är bara kontraproduktivt att leka med utopiska människokonstruktioner.

Jag pratar inte om hämndbegär, jag pratar om var den sociala skammen har legat och var den istället bör ligga.
Vi kommer från ett samhälle, där den sociala skammen fokuserat på kvinnlig sexualitet och det sitter djupt.
Vi bör ha ett samhälle där negativt, skadligt sexuellt beteende (oavsett kön) är det socialt skamliga, och det är dit vi är på väg.

Och negativt, skadligt sexuellt beteende är alltså våld, tvång, hot, trakasserande, utnyttjande etc etc.
och inte att någon har sex, eller blir utsatt för för något av ovan.

exemplen är oändliga av att våldtäktsmän går fria från social skam, fast! det är bevisat att de just våldtagit, medan offret måste flytta från samhället för all social skam läggs på offret.

Det är alltså socialt OK att bete sig som en skit sexuellt mot andra ( om man är man)
men inte OK, om man är kvinna, att vara sexuellt aktiv.

Det är därför män har kunnat och kan hämnas via nakenbilder eller hämndporr....medan motsatsen knappast är möjlig.

Citat:
Förutom att rättegången redan har kommit fram att hon ljög så finns det bildbevis och ljudbevis på hennes misshandel av Depp, medan hon går helt utan tecken på blåmärken till talkshows och modevisningar dagen efter att han ska ha slagit henne med en knytnäve fylld med ringar om och om igen.

Tvärtom så skriker ju Heard åt Johnny att ingen kommer tro honom för att han är en man och hon är kvinnan. I de flesta metoo fallen lutar jag emot att tro på kvinnornas utsagor tror jag, men jag kan sällan vara säker. Vår rättsprincip kräver faktiskt absolut säkerhet för att döma brottslingar.

Jag har inte följt denna rättegång, den typen av "underhållning" intresserar mig inte.
Bar för att det ev. finns bildbevis på X men inte på Y, så betyder ju inte det att Y inte hänt, eller hur?

Citat:
Vad för något orkar du inte besvara? Statistiken om svart överrepresentation i våld (främst mit andra svarta) jämfört med den mindre överrepresentationen i polisvåld emot dem?

Eller är det Marcuse och dina övriga marxistiska idoler du inte orkar försvara?

Du vägrar ta till dig faktan av att svarta diskrimineras i USA, du ältar om "marxism" i det oändliga...
Den typen av tramsnivå bara vägrar jag lägga tid på.
Senast redigerad av Merapi 2023-09-16 kl. 08:30.
Citera
2023-09-16, 10:04
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är viktigare att män lär sig respektera kvinnor.
Och den metoden, kanske den viktigaste, som flockdjuret människan har för att se till att gruppens medlemmar sköter sig är social skam.

Social skam är ju bra när självklara bevis existerar mot person x och rättegång har bevisat honom oskyldig, annars så är det bara pöbelstyre. Ta en sådan som Virtanen, hur snabbt gav aftonbladet inte honom sparken? Vilka bevis hade Cissi att Virtanen haft in en drog i hennes drink? Vad sägs att hon själv vill tro att hon blev rufiedrogad för att inte ta ansvar för hennes drickande? Samtidigt så har Virtanen själv en histofia av äckligt beteende. Att det är svårt att säga vem som har rätt är min poäng, det måste ske av professionella.

Men inga bevis verkar finnas att kvinnor utsätts mindre för sexuella övergrepp än tidigare. Möjligen att mindre sådant förekommer i typ hollywood. Så olikt Bukeles El Salvador där mord har minskat med 90% av Bukeles "straffa misstänkta utan rättegång" så har metoo inte ändrat mycket i årliga våldtäktsstatistiken. Så var det värt det?

Citat:
Jag pratar inte om hämndbegär, jag pratar om var den sociala skammen har legat och var den istället bör ligga.
Vi kommer från ett samhälle, där den sociala skammen fokuserat på kvinnlig sexualitet och det sitter djupt.
Vi bör ha ett samhälle där negativt, skadligt sexuellt beteende (oavsett kön) är det socialt skamliga, och det är dit vi är på väg.

Och negativt, skadligt sexuellt beteende är alltså våld, tvång, hot, trakasserande, utnyttjande etc etc.
och inte att någon har sex, eller blir utsatt för för något av ovan.

exemplen är oändliga av att våldtäktsmän går fria från social skam, fast! det är bevisat att de just våldtagit, medan offret måste flytta från samhället för all social skam läggs på offret.

Det är alltså socialt OK att bete sig som en skit sexuellt mot andra ( om man är man)
men inte OK, om man är kvinna, att vara sexuellt aktiv.

Det är därför män har kunnat och kan hämnas via nakenbilder eller hämndporr....medan motsatsen knappast är möjlig.
.
Du kan inte ändra på eviga biologiska regler, sorry.

Det är ungefär som om jag skulle klaga på hur mycket enklare det är för kvinnor att få pengar på sin sexualitet som modeller eller onlyfans-skapare. Eller dessa incels som klagar på att fula kvinnor har enklare att ha sex än dem.

Det kommer alltid vara mer status för män att ha sex med många kvinnor än motsatsen. Därför att det just...är svårt och oåtkomligt för de flesta män att vara en hingst.

Citat:
Jag har inte följt denna rättegång, den typen av "underhållning" intresserar mig inte.
Bar för att det ev. finns bildbevis på X men inte på Y, så betyder ju inte det att Y inte hänt, eller hur?
.
Finns det omgående bildbevis som aldrig visar minsta tecken på misshandel dagarna efter påstådda grova misshandeln så finns det absolut bevis på lögner, dessutom läkarbesök några dagar efter grov misshandel och grova våldtäkter där läkaren inte finner något anmärkningsvärt.

Du kan verkligen inte acceptera att en kvinna kan ljuga, eller hur?

Citat:
Du vägrar ta till dig faktan av att svarta diskrimineras i USA, du ältar om "marxism" i det oändliga...
Den typen av tramsnivå bara vägrar jag lägga tid på.

Jag kom med fakta, du kom med tomma påståenden.

Till och med fall av poliers sadism behöver inte handla om rasism. George Floyds 4 poliser var två vita, en mulatt och en asiat.

Ett fall av polisvåld i USA för inte så längesedan handlade om 6 svarta poliser som misshandlade en svart till döds. BLM var helt tysta om det fallet.

Statistik som bevisar att vita poliser tar till mer övervåld mot svarta saknas, men jag skulle inte tro att det finns någon större skillnad, tvärtom så är det möjligt att vita poliser har mer paranoia att anklagas för rasism.

Men marxistisk teori är ju mer intressant att gå igenom än statistik för min del, känner du någonslags obehag i att diskutera om kritisk teori?
Senast redigerad av Naknekejsaren 2023-09-16 kl. 10:22.
Citera
2023-09-16, 13:46
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
Konservatismen och marxismen har väl det gemensamt att de bygger på en kollektiv grund, på en idé att det finns en in-grupp, en kollektiv identitet, en kultur, en etnicitet, en nation, en religion, en arbetarklass, .. att individer har något gemensamt som fordrar samarbete, samordning och ett visst mått av uppoffring för inte in-gruppen skall hamna i ett sub-optimalt allas krig mot alla som konsekvens av individers "[gratisskjuts]" och utnyttjande av samarbete och samordning tillhandahållen som produkt av andras uppoffringar. Anarkoliberalisten skulle väl invända mot detta resonemang med att individuell nyttomaximering och frivilliga utbyten på den fria marknaden löser detta problem vilket det ju ligger mycket i, men den fria marknaden är inte immun mot den grundläggande intressekonflikten mellan individen och kollektivet (som detta ser ut i ett fler-personers fångens dilemma).
Marxismen förkastar dock gruppernas existens och handlar om hur de ska avskaffas. Den kan förstås som resultatet av kritik mot liberalismens antropologi, där man har backat lite och accepterar att de klasser, nationer, familjer m.m. som existerar här och nu gör det omöjligt att nå liberalismens mål. Men man predikar att detta är ett tillfälligt förhållande, att grupperna snart kommer att försvinna.

Därför är det vanskligt att ordna in alltihopa i en skala. Man kan säga att konservatism är höger och liberalism är vänster, och marxismen är i mitten eftersom den har godtagit delar av högerns omvärldsbeskrivning - en sorts moderatliberalism. Men man kan också säga att marxismen är längre åt vänster eftersom den trycker så hårt på drömmen om en ny människa som är "fri" från identitetspolitik.

Kronologin är också vansklig. Ordet liberalism syftade ursprungligen på dess mest auktoritära former, med Napoleons envälde i täten; Locke och upplysningstänkarna tillskrevs liberala övertygelser i efterhand. Marxister har alltid varit noga med att formulera sin lära som ett verktyg snarare än som en ideologi, och den används som sådan även av liberala kritiska teoretiker. Om man tittar på vänstern i dag är den ofta utpräglat liberal men kan slänga sig med marxistiska teorier och kalla sig för vad som helst, inklusive konservativ.
Senast redigerad av Nix-registret 2023-09-16 kl. 13:49.
Citera
2023-09-17, 09:27
Medlem
Citat:
Social skam är ju bra när självklara bevis existerar mot person x och rättegång har bevisat honom oskyldig, annars så är det bara pöbelstyre. Ta en sådan som Virtanen, hur snabbt gav aftonbladet inte honom sparken? Vilka bevis hade Cissi att Virtanen haft in en drog i hennes drink? Vad sägs att hon själv vill tro att hon blev rufiedrogad för att inte ta ansvar för hennes drickande? Samtidigt så har Virtanen själv en histofia av äckligt beteende. Att det är svårt att säga vem som har rätt är min poäng, det måste ske av professionella.

Social skam är mer än enkom gruppens straff efter att någon gjort något "fel". Det är också det som styr individen i en grupp, och skulle jag säga är kopplat till empati.

Sen jag kan inte olika mediahus villkor eller avtal med sina medarbetare eller ens i vilken form som just V. var anställd. Men låt mig gissa att de skiljer sig något från andra inte lika "publika" arbetsplatser, och att det säkert är hyfsat normalt att en medarbetare blir sparkad om den blir åtalad ex. eller involverat i något starkt kritikvärt som en tidning ex. inte vill bli indragen i. Ligger liksom i sakens natur då det kommer till journalism.

Citat:
Men inga bevis verkar finnas att kvinnor utsätts mindre för sexuella övergrepp än tidigare. Möjligen att mindre sådant förekommer i typ hollywood. Så olikt Bukeles El Salvador där mord har minskat med 90% av Bukeles "straffa misstänkta utan rättegång" så har metoo inte ändrat mycket i årliga våldtäktsstatistiken. Så var det värt det?

Men antalet anmälningar har tydligen ökat...och medvetandet om denna typ av brott och det får ju ses som något positivt i sig. Människor stiger fram från mörkertalen med en ökad tro på att bli trodda och få sitt fall bedömt rättvist, inget dåligt resultat av en liten hashtag som likväl kunde hamnat i total glömska.

Citat:
Du kan inte ändra på eviga biologiska regler, sorry.

Det är ungefär som om jag skulle klaga på hur mycket enklare det är för kvinnor att få pengar på sin sexualitet som modeller eller onlyfans-skapare. Eller dessa incels som klagar på att fula kvinnor har enklare att ha sex än dem.

Det kommer alltid vara mer status för män att ha sex med många kvinnor än motsatsen. Därför att det just...är svårt och oåtkomligt för de flesta män att vara en hingst.

Att skambelägga kvinnlig sexualitet är ingen "evig biologisk regel" utan ett påhittat maktmedel.

Skulle det automatiskt vara skamligt av någon konstig biologisk faktor, att ha lätt att få sex som människa, så skulle alla män där ute med maxad sexuell attraktivitet vara mer "skamliga" om/ när de utnyttjade detta, kontra män som inte har lika lätt. Och det är ju precis tvärtom, eller hur.
Så sorry där föll den teorin pladask.

Skamläggandet av just kvinnors sexualitet hör ihop med patriarkala samhällsordningar och säkerligen även övergången mellan nomadliv till jordbruk. Det är inte biologi utan sociologi.
och något som också går att ändra på, om än mycket långsamt, vilket går att se i vår del av världen kontra mer konservativa delar.

Citat:
Finns det omgående bildbevis som aldrig visar minsta tecken på misshandel dagarna efter påstådda grova misshandeln så finns det absolut bevis på lögner, dessutom läkarbesök några dagar efter grov misshandel och grova våldtäkter där läkaren inte finner något anmärkningsvärt.

Du kan verkligen inte acceptera att en kvinna kan ljuga, eller hur?

Det går bruka fysiskt våld mot en människa utan att lämna synliga märken. Och brukar du strippa helt vid alla läkarbesök?

Vidare....det är hyfsat ointressant för helhetsbilden vad som hänt mellan dessa två amerikanska skådespelare, eller hur?

Fakta är fortsatt att problemen med sexuellt våld och sexuella brott av alla de slag är vansinnigt mycket större än någonsin problemet med att folk falskeligen anklagar eller anmäler andra människor för brott de inte begått.

Citat:
Jag kom med fakta, du kom med tomma påståenden.

Till och med fall av poliers sadism behöver inte handla om rasism. George Floyds 4 poliser var två vita, en mulatt och en asiat.

Ett fall av polisvåld i USA för inte så längesedan handlade om 6 svarta poliser som misshandlade en svart till döds. BLM var helt tysta om det fallet.

Statistik som bevisar att vita poliser tar till mer övervåld mot svarta saknas, men jag skulle inte tro att det finns någon större skillnad, tvärtom så är det möjligt att vita poliser har mer paranoia att anklagas för rasism.

Men marxistisk teori är ju mer intressant att gå igenom än statistik för min del, känner du någonslags obehag i att diskutera om kritisk teori?

Nej du kom med trams.

Problemet med rasism i ex. nu USA är väl belagt. Blir liksom totalt löjligt sitta och diskutera ens.

Men OK, här har du en seriös artikel/ studie som just tar upp vilken säkrad kunskap som finns i saken.

https://www.pewresearch.org/short-reads/2020/06/03/10-things-we-know-about-race-and-policing-in-the-u-s/

Nej jag har inget sådant "obehag", det jag inte pallar är att diskutera ett område där verklighetsynen totalt skiljer, så som det så ofta gör med dig ex.
Kan vara intressant bitvis, men det blir förödande tråkigt ständigt behöva gå till grunden med olika sakfrågor och tvingas debattera självklarheter, och inte det som egentligen är värt debattera.
Senast redigerad av Merapi 2023-09-17 kl. 09:33.
Citera
2023-09-18, 09:34
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Nej, rättsväsendet har problem, och fungerar möjligen sämre än vad det gjorde för X år sen, men "kollaps" är alltså inte rätt ord.

Den svenska skolkollapsen uppmärksammas internationellt. Det är ingen tvekan om att det finns ett stort politiskt ansvar för detta, som borde utkrävas.
https://www.svd.se/a/mQ4XB4/pisachef-svenska-elever-saknar-excellence

Som en aspekt av detta återfinns naturligen frågan om böcker i skolbiblioteken. Ja, först och främst skall det naturligtvis finnas riktiga böcker, och därefter skall det vara god barn- och ungdomslitteratur. Exempelvis bör det finnas både klassiker, skönlitteratur och facklitteratur av allehanda slag. Det skall så klart främst vara litteratur avpassade och lämpliga för barn och ungdomar. Här finns både pedagogiska, moraliska och sakmässiga aspekter att beakta vid urvalet.
Citera
2023-09-18, 13:49
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Social skam är mer än enkom gruppens straff efter att någon gjort något "fel". Det är också det som styr individen i en grupp, och skulle jag säga är kopplat till empati.

Sen jag kan inte olika mediahus villkor eller avtal med sina medarbetare eller ens i vilken form som just V. var anställd. Men låt mig gissa att de skiljer sig något från andra inte lika "publika" arbetsplatser, och att det säkert är hyfsat normalt att en medarbetare blir sparkad om den blir åtalad ex. eller involverat i något starkt kritikvärt som en tidning ex. inte vill bli indragen i. Ligger liksom i sakens natur då det kommer till journalism.

Virtanen blev inte åtalad förutom genom sociala medier.

Citat:
Men antalet anmälningar har tydligen ökat...och medvetandet om denna typ av brott och det får ju ses som något positivt i sig. Människor stiger fram från mörkertalen med en ökad tro på att bli trodda och få sitt fall bedömt rättvist, inget dåligt resultat av en liten hashtag som likväl kunde hamnat i total glömska.

https://svenska.yle.fi/a/7-1358763

Vi ser en kontinuerlig ökning av anmälda våldtäkter, ingen revolution i ökningstakten pga metoo. Inget pekar mot att våldtäkter minskat.

Citat:
Att skambelägga kvinnlig sexualitet är ingen "evig biologisk regel" utan ett påhittat maktmedel.

Skulle det automatiskt vara skamligt av någon konstig biologisk faktor, att ha lätt att få sex som människa, så skulle alla män där ute med maxad sexuell attraktivitet vara mer "skamliga" om/ när de utnyttjade detta, kontra män som inte har lika lätt. Och det är ju precis tvärtom, eller hur.
Så sorry där föll den teorin pladask.

Skamläggandet av just kvinnors sexualitet hör ihop med patriarkala samhällsordningar och säkerligen även övergången mellan nomadliv till jordbruk. Det är inte biologi utan sociologi.
och något som också går att ändra på, om än mycket långsamt, vilket går att se i vår del av världen kontra mer konservativa delar.

Social ingenjörskap kommer aldrig få kvinnor att vara ok med att få nakenbilder eller sexvideos offentliggjorda online, inte heller få några män att inte vara skitstövlar med deras ex.

Eftersom hälften av jägare- och samlare har föräldrar som gifter bort sina döttrar och andra hälften så får flickan välja men inte välja bort giftemål i sig skulle jag inte säga att kvinnlig sexualitet kan sägas vara fri bland våra förfäder. Hur skammen ser ut ifall kvinnan ligger runt bakom makens rygg har jag inte läst om, men kan inte tänka mig något annat än att någon nivå av social skam existerar även där, även från andra kvinnor.

Citat:
Det går bruka fysiskt våld mot en människa utan att lämna synliga märken. Och brukar du strippa helt vid alla läkarbesök?

Vidare....det är hyfsat ointressant för helhetsbilden vad som hänt mellan dessa två amerikanska skådespelare, eller hur?

Eftersom hon i hennes absurda vittnesmål påstår att hon blev slagen med knytnävar fylld med tunga ringar omgående mot hennes ansikte så fungerar inte din invändning.

Citat:
Fakta är fortsatt att problemen med sexuellt våld och sexuella brott av alla de slag är vansinnigt mycket större än någonsin problemet med att folk falskeligen anklagar eller anmäler andra människor för brott de inte begått.

Ifall det är sant (vilket är svårt att säga säkert) så kan man säga samma sak om de oskyldiga männen som offrades när Bukele slängde 60 tusen misstänkta kriminella utan rättegång. Problemet med oskyldiga offer för gängkriminalitet är säkert värre än de oskyldiga som ansågs vara skyldiga utan att få en rättegång.

Citat:

Nej du kom med trams.

Problemet med rasism i ex. nu USA är väl belagt. Blir liksom totalt löjligt sitta och diskutera ens.

Men OK, här har du en seriös artikel/ studie som just tar upp vilken säkrad kunskap som finns i saken.

https://www.pewresearch.org/short-reads/2020/06/03/10-things-we-know-about-race-and-policing-in-the-u-s/

Nej jag har inget sådant "obehag", det jag inte pallar är att diskutera ett område där verklighetsynen totalt skiljer, så som det så ofta gör med dig ex.
Kan vara intressant bitvis, men det blir förödande tråkigt ständigt behöva gå till grunden med olika sakfrågor och tvingas debattera självklarheter, och inte det som egentligen är värt debattera.

Upplevt rasism är inte rasism. En enkät om olika polisers upplevelse är inte motbevis för statistik om hur det ser ut i verkligheten. Dessutom finns säkert fler latino och vita poliser än svarta, och en klar majoritet utav dem tycks inte se någon diskriminering. Deras åsikt i frågan är antagligen dock lika subjektiv som de svarta polisernas, vi får ingen objektivitet av att läsa subjektiva åsikter om sådana frågor.

Dina självklarheter är inte heller mina självklarheter, så låt oss undvika att tro att några gemensamma självklarheter existerar mellan oss.
Citera
2023-09-18, 14:32
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Alltså för helvete. Orkar inte läsa tråden.
Men ni som skriver att män måste lära sig att respektera kvinnor. Ja, det är väl klart som fan. 9 av 10 håller med om det.
Problemet är väl när män blir anklagade för saker de inte gjort!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har en bekant som blev anklagad för diffusa saker men i alla fall anklagad och kickad. Han hade aldrig gjort något fel. Det fanns inget offer och han hade inte ens kramat någon på den arbetsplatsen. Han hade varit ett jävla helgon. Det fanns bokstavligen inget!
Det finns människor som menar att någon är skyldig för att någon annan tycker det även om den personen inte gjort något alls. Det finns idioter som menar att om någon "känner" något så har någon annan gjort något, även om den inte gjort något.
Dessa jävla galningar använder det här för att få som de vill. Vill man få någon kickad så ljuger man ihop något. Självklart borde detta straffas med livstids fängelse då man begår ett karaktärsmord mot en oskyldig, men nä sådär kan man bete sig helt ostraffat om man saknar samvete.

Sedan att det finns män som begår riktiga övergrepp är en annan sak. Alla med ett samvete är starkt emot det.
Det idioterna här i tråden inte fattar är att det finns BÅDE riktiga gärningsmän och demoner som använder "reputation destruction" som ett vapen. Läs gärna på om socialt våld i form av manipulation, lögner och sociala attacker.

Kan inte folk hålla två tankar i huvudet samtidigt?!
Ja, det är fel med övergrepp. Det är vidrigt när det rör sig om verkliga övergrepp. Vidrigt.
Ja, det förekommer falska anklagelser från personer med bristande moral. Det är vidrigt.
Senast redigerad av NewInGothenburg 2023-09-18 kl. 14:53.
Citera
2023-09-18, 14:47
Medlem
Ja det finns ju en massa konservativa som står upp för yttrandefrihet. Men i själva verket så är de ju bara för att de själva skall få säga vad de vill och uttala sina åsikter utan att bli motsagda. Konservatismen i sig har inget med yttrandefrihet att göra.

Även muslimer säger ibland att de vill ha mer frihet i Sverige. Det kan till exempel handla om rätten att bära religiös klädsel i alla sammanhang. Alltså frihet att utöva sin religion, trots att religionen i sig är raka motsatsen till frihet.

Den ideologi som står för yttrandefrihet oavsett åsikter är väl liberalismen, eller den mer extrema formen anarkismen. Men inte ens liberaler tycker allt skall vara tillåtet.
Citera
2023-09-18, 14:55
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det finns ju en massa konservativa som står upp för yttrandefrihet. Men i själva verket så är de ju bara för att de själva skall få säga vad de vill och uttala sina åsikter utan att bli motsagda. Konservatismen i sig har inget med yttrandefrihet att göra.

Även muslimer säger ibland att de vill ha mer frihet i Sverige. Det kan till exempel handla om rätten att bära religiös klädsel i alla sammanhang. Alltså frihet att utöva sin religion, trots att religionen i sig är raka motsatsen till frihet.

Den ideologi som står för yttrandefrihet oavsett åsikter är väl liberalismen, eller den mer extrema formen anarkismen. Men inte ens liberaler tycker allt skall vara tillåtet.

Fast är inte problemet med liberalismen att den är helt spårad nu? De som kallar sig liberaler är i själva verket tokwoke och håller på med cancel culture, obskyra teorier från gamla franska filosofer, konstiga maktanalyser på gruppnivå etc.
Citera
2023-09-18, 18:19
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Virtanen, ännu en manlig feminist som gör bort sig rejält. Men visst, Cissi ljög, och i en rättsstat måste man ändå stödja Virtanen här.

Citat:

Finns även exempel på svarta poliser som dödat vita obeväpnade i USA:
https://dailystormer.in/unarmed-white-teen-gunned-down-by-black-cop-yet-no-riots-or-un-appearances-for-his-family/
Citera
2023-09-18, 19:42
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Virtanen, ännu en manlig feminist som gör bort sig rejält. Men visst, Cissi ljög, och i en rättsstat måste man ändå stödja Virtanen här.

Poängen var att det var svårt att säga säkert vem som ljög, vill inte anklaga från distans Cissi för en direkt lögn (olikt exempelvis Amber som är bevisad lögnerska) men mycket verkar vara vild fantiserande från en emotionell labil kvinna. Fyllosex konverterades till att Virtanen minsann drogad henne.

Citat:
Finns även exempel på svarta poliser som dödat vita obeväpnade i USA:
https://dailystormer.in/unarmed-white-teen-gunned-down-by-black-cop-yet-no-riots-or-un-appearances-for-his-family/

Vilket minst sagt bevisar att åtminstone mainstreammedia är rasistisk lagt mot vita.
Citera
2023-09-18, 19:56
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Vilket minst sagt bevisar att åtminstone mainstreammedia är rasistisk lagt mot vita.

Jag har även sett en video från USA där en hispanic-polis trakasserar en vit man han stoppar på vägen.
När svarta och hispanics blir poliser får de ett övertag mot vita som de kan utnyttja.
Jag är glad att det än så länge inte finns särskilt många icke-vita poliser i Sverige. En och annan ordningsvakt från MENA ja, men inte poliser, utom tokstollen Ghazale och den mer baserade mångkulturkritiske afghanske polisen och författaren Mustafa Panshiri.

En rapport från Holland för några år sedan visade att en del muslimska holländska poliser kända sig tvingande att hjälpa brottslingar med samma landbakgrund på grund av den där klanmentaliteten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in