2023-09-17, 11:20
Medlem
Helvete vad bisarrt att Nadim Ghazale får fortsätta jobbet som polis i Borås trots att det visar sig att han är en charlatan med dold agenda. Att ens ha mage att muta poliskollegorna med tårta. Man blir mållös.

#motverkakorruptioninompolisen
#avgåNadimGhazale
Citera
2023-09-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Såvitt jag vet kan rapporteftergift bara ges för bötesbrott och därmed inte för indraget körkort.

Ser att han skaffat sig skyddad identitet helt plötsligt. Är det bara för att han fortsatt vill ducka undan frågor?

Så en vanlig Svensson hade inte kunnat ducka undan, men då Nadim Ghazale är polis så är det fritt fram och muta kollegor och sedan gå under jord?
Citera
2023-09-17, 11:24
Medlem
Kunde inte undvika att höra på Medierna igår. Så nu vet man hur det ligger till.
Egentligen. Fake news från början till slut.

Däremot sade han sig inte veta exakt hur fort han kört eftersom han inte tittade
på hastighetsmätaren. Hmmm.
Citera
2023-09-17, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JensHulten
Ser att han skaffat sig skyddad identitet helt plötsligt. Är det bara för att han fortsatt vill ducka undan frågor?

Aldrig hört talas om Hemliga Polisen ?
Citera
2023-09-17, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Igår sände public service/P1 programmet ”Medierna” åtskilliga gånger i o m alla reprissändningar på olika tider. Progrsmmet ägnade sig i stort åt att okritiskt och utan följdfrågor att återge Ghazales version av att inte begått något fel, inte kört för fort ”så vitt han vet”, inte stoppats i egentlig bemärkelse o s v, däremot anklager och förklenar ”Medierna” Samnytt, Borås Tidning, P4 Halland och indirekt även de visselblåsande poliskollegorna till Gahzale som ville få detta prövat. Man gör även som med Mona Sahlins bedrägerier att cherrypicka ut ”tårtsekvensen” i sammanhanget för att förminska den ev korruptionen precis som Sahlins stora ekonomiska bedrägeri aktivt förminskades till en Toblerone…

P1 borde skämmas, har ni ingen heder? Om korruption förekommit skall det utredas och visselblåsare samt granskande medier hyllas, inte kväsas, förringas eller tystas bara för att det är en invadrarpolis på vänstersidan med publik. Tvärtom, det är då ni på P1 skall granska och syna.

Om han är helt oskyldigt och grundlöst anklagad så kommer det att komma fram i så fall. Bra för alla.

Nu agerar P1 domare, eller snarare försvarare av den misstänkte och ställer grunda och lättbesvarade frågor samt helt okritiskt köper den misstänktes slirande svar utan motfrågor.

Nästan så man börjar tro att även P1 kommer att få en tårta eller två… som tack.
Instämmer till fullo i ditt inlägg. Nu när jag läste ditt inlägg har jag reflekterat än mer över deras reportage. Behöver nog lyssna på det igen för att förstå vad Medierna egentligen vill förmedla med detta.

Onekligen en skrämmande utveckling i gänsge media.

@Caimen Visst kan väl en polis (läs trafikpolisen) med kunskap inom lagstiftningen i fråga ta en fortkörare (bötfälla) även om denne kör i en polisbil utan alla dessa system? Efterföljande och därefter kontrollmäta hastigheten på sin egna bil och då använda sig av sin polisman utsago (vittnesmål)? Det blir ett mer meck, och därmed kanske inte görs, men möjligt väl?

Vi får väl se om detta ärende är avgjort och slutbehandlat eller om ytterligare anmälningar om det inkommer och de måste utreda det vidare.
Citera
2023-09-17, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Kunde inte undvika att höra på Medierna igår. Så nu vet man hur det ligger till.
Egentligen. Fake news från början till slut.

Däremot sade han sig inte veta exakt hur fort han kört eftersom han inte tittade
på hastighetsmätaren. Hmmm.

Varje bild på Instagram ger skeende av en posör och narcissist. Tror fan i mig att han skiter i polisyrket. Allt han vill är att bara synas synas och åter synas. Det är för mig beklämmande om SVT och TV4 och liknande bjuder in någon med så genomskinligt dold agenda som Nadim. Här har vi prakttypen på en människa som går över lik för att få synas. Bjuda på tårta är bara lightversionen, han har säkert en hel del i garderoben som inte kommit fram ännu. Denna typ har gett Boråspolisen ett jävligt dåligt rykte-en sak som är säker.
Citera
2023-09-17, 11:35
Medlem
Citat:

Det förstås, men det ironiska i det hela är att han verkade få skyddad identitet först efter att denna händelse uppdagades. Är inte det genomskinligt?
Citera
2023-09-17, 11:47
Avslutad
Den poliskälla Samnytt pratar med tycker det är ”osmakligt” att Nadim slipper undan. I synnerhet då fyra andra bilister samtidigt fick sina körkort indragna:

– Om Nadim varit en korrekt kollega så hade han sagt: ”Du är skyldig att rapportera mig. Nu får du göra det.” Det är inget att diskutera, han skulle ha tagit smällen att han kört för fort. Men som det är nu glider han på att han heter Nadim Ghazale. Nu utnyttjar han sin ställning fullt ut, säger källan.

Från TS länk.

Han skall även ha erbjudit att köpa tårta till kollegorna, mutbrott?

Hur fan kan han komma undan!
Citera
2023-09-17, 11:48
Avslutad
Citat:

Han är knappast en hemlig polis när han syns i media..
Citera
2023-09-17, 11:51
Avslutad
Citat:
Såvitt jag vet kan rapporteftergift bara ges för bötesbrott och därmed inte för indraget körkort.
Såvitt jag vet har du fel. Igen.
Citera
2023-09-17, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Den poliskälla Samnytt pratar med tycker det är ”osmakligt” att Nadim slipper undan. I synnerhet då fyra andra bilister samtidigt fick sina körkort indragna:

– Om Nadim varit en korrekt kollega så hade han sagt: ”Du är skyldig att rapportera mig. Nu får du göra det.” Det är inget att diskutera, han skulle ha tagit smällen att han kört för fort. Men som det är nu glider han på att han heter Nadim Ghazale. Nu utnyttjar han sin ställning fullt ut, säger källan.

Från TS länk.

Han skall även ha erbjudit att köpa tårta till kollegorna, mutbrott?

Hur fan kan han komma undan!

Har du provat och nå honom på Instagram DM?

Han har ju gått under jord sedan detta kom fram. Hörde du inte? Journalisterna hörde av sig och han ville bestämt svara via mail. Detta för att han inte ville tappa ansiktet via telefon. Efterhandskonstruktion. Bara det, att återkomma via mail låter väl hyfsat skyldigt eller?
Citera
2023-09-17, 12:29
Medlem
Citat:
Det har inte gjorts någon utredning eftersom ärendet omedelbart las ner med motiveringen att det ”inte går att utreda”.

Korrekt.
En anmälan upprättades, avseende tjänstefel för de två som lät honom gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in