Citat:
Det är viktigt att unga kvinnor lär sig att de genast måste gå till en läkare och få bevis att våldtäkt inträffade. Det finns inga brott där offrets utsagor om vad som inträffade i sig är tillräckligt för att fälla den anklagade, jag kan inte säga att min rike vän x misshandlade mig för 10 år sedan och jag kräver nu skadestånd. Bildbevis, polisrapporter, läkarrapporter, fler vittnen, etc. kommer krävas.
Det är viktigare att män lär sig respektera kvinnor.
Och den metoden, kanske den viktigaste, som flockdjuret människan har för att se till att gruppens medlemmar sköter sig är social skam.
Citat:
Folk av båda könen har ofta hämndbegär emot partnern som var otrogen eller lämnade dem, det vore utopiskt att tro att alla är så hedersamma att de undviker att hämnas ifall de kan. Vi kan bara straffa mänskligt beteende när det går över lagens gränser, det är bara kontraproduktivt att leka med utopiska människokonstruktioner.
Jag pratar inte om hämndbegär, jag pratar om var den sociala skammen har legat och var den istället bör ligga.
Vi kommer från ett samhälle, där den sociala skammen fokuserat på kvinnlig sexualitet och det sitter djupt.
Vi bör ha ett samhälle där negativt, skadligt sexuellt beteende (oavsett kön) är det socialt skamliga, och det är dit vi är på väg.
Och negativt, skadligt sexuellt beteende är alltså våld, tvång, hot, trakasserande, utnyttjande etc etc.
och inte att någon har sex, eller blir utsatt för för något av ovan.
exemplen är oändliga av att våldtäktsmän går fria från social skam, fast! det är bevisat att de just våldtagit, medan offret måste flytta från samhället för all social skam läggs på offret.
Det är alltså socialt OK att bete sig som en skit sexuellt mot andra ( om man är man)
men inte OK, om man är kvinna, att vara sexuellt aktiv.
Det är därför män har kunnat och kan hämnas via nakenbilder eller hämndporr....medan motsatsen knappast är möjlig.
Citat:
Förutom att rättegången redan har kommit fram att hon ljög så finns det bildbevis och ljudbevis på hennes misshandel av Depp, medan hon går helt utan tecken på blåmärken till talkshows och modevisningar dagen efter att han ska ha slagit henne med en knytnäve fylld med ringar om och om igen.
Tvärtom så skriker ju Heard åt Johnny att ingen kommer tro honom för att han är en man och hon är kvinnan. I de flesta metoo fallen lutar jag emot att tro på kvinnornas utsagor tror jag, men jag kan sällan vara säker. Vår rättsprincip kräver faktiskt absolut säkerhet för att döma brottslingar.
Tvärtom så skriker ju Heard åt Johnny att ingen kommer tro honom för att han är en man och hon är kvinnan. I de flesta metoo fallen lutar jag emot att tro på kvinnornas utsagor tror jag, men jag kan sällan vara säker. Vår rättsprincip kräver faktiskt absolut säkerhet för att döma brottslingar.
Jag har inte följt denna rättegång, den typen av "underhållning" intresserar mig inte.
Bar för att det ev. finns bildbevis på X men inte på Y, så betyder ju inte det att Y inte hänt, eller hur?
Citat:
Vad för något orkar du inte besvara? Statistiken om svart överrepresentation i våld (främst mit andra svarta) jämfört med den mindre överrepresentationen i polisvåld emot dem?
Eller är det Marcuse och dina övriga marxistiska idoler du inte orkar försvara?
Eller är det Marcuse och dina övriga marxistiska idoler du inte orkar försvara?
Du vägrar ta till dig faktan av att svarta diskrimineras i USA, du ältar om "marxism" i det oändliga...
Den typen av tramsnivå bara vägrar jag lägga tid på.
Senast redigerad av Merapi 2023-09-16 kl. 08:30.
Senast redigerad av Merapi 2023-09-16 kl. 08:30.