Citat:
Ånä! Jag har tillhandahållit länkar. Grovjobbet får Du allt göra själv.
Citat:
"om en skala"?
Hur får du faktan att det mest är kvinnor som initierar skilsmässa, ( dvs INTE vill vara gifta) medan fler män vill stanna i äktenskapet med ditt påstående att "män önskar äktenskap mindre än vad kvinnor önskar."
Samt faktan att efter en skilsmässa så är det mannen som så snabbt som möjligt gifter sig igen, medan kvinnan avstår.
Hur får du faktan att det mest är kvinnor som initierar skilsmässa, ( dvs INTE vill vara gifta) medan fler män vill stanna i äktenskapet med ditt påstående att "män önskar äktenskap mindre än vad kvinnor önskar."
Samt faktan att efter en skilsmässa så är det mannen som så snabbt som möjligt gifter sig igen, medan kvinnan avstår.
Detta förefaller inte undersökt, men jag kan så klart tillhandahålla en hypotes som kan prövas mot verkligheten. Det kan tänkas att kvinnor i högre grad än män drivs av romantiska föreställningar och sociala drivkrafter. Det skulle förklara varför kvinnor i högre grad och tidigare vill gifta sig än män. När äktenskapet väl är ingånget så klingar ofta det romantiska av och om det samtidigt uppstår ett socialt sammanhang bland kvinnor att man skall skilja sig om man inte är lika lycklig efter några år. Män däremot får ofta bearbetas litet mera för att ingå äktenskap, och när de väl bestämt sig så håller de sig hellre
Citat:
Jag tycker jag ser poliser ltrippandes lite överallt, men jag bor iofs i en storstad.
Det är inte bara en fråga om synlighet på centrala platser i större städer. På många håll på landsbygden finns det inga poliser alls, eller ofta få poliser under korta tider och sällan.
Citat:
Skjutningar och sprängning utgör en ytterst liten minoritet av alla brott i Sverige.
De är inte något som orsakar "kaputt" för svenskt rättsväsende.
De är inte något som orsakar "kaputt" för svenskt rättsväsende.
Detta är brott som kräver stora utredningsresurser och som ofta "korkar igen" rättsväsendet genom att det är svårt med bevis, ännu svårare med vittnen och det kräver stora mängder resurser. Exempelvis har Nationellt Forensiskt Centrum långa köer, så långa att det får förfärliga konsekvenser.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/trots-aratal-av-atgarder-polisens-flaskhals-fortsatter-forsena-utredningar
Rättsväsendet är verkligen i kollaps, och har varit under en längre tid. För något decennium räddas systemet av att så många av de kriminella var lågbegåvade, men med den nya brottsligheten, ofta klanbaserad, så har fler kriminella med högre intellektuell förmåga kommit in i bilden, och de är svårare att komma åt. Vi är i ett läge där vissa områden i Sverige i praktiken är övergivna av statsmakten och där är de gängen som bestämmer.
Citat:
Jag anser att ALLA behöver lära sig hur graviditeter går till och att de är ansvariga för att skydda sig från att bli oönskade förälder mot sin vilja. Liksom ingen skillnad om man är kvinna eller man, hetero eller homo, man är exakt lika ansvarig över sin egen reproduktionsförmåga.
Ja, så klart. Om inte annat är det biologisk allmänbildning. Men, Du borde inse att vissa aspekter av sexualitet och reproduktiv hälsa är viktigare för flickor än för pojkar, och vissa aspekter är viktigare för homosexuella än för heterosexuella, och eftersom de senare är den stora majoriteten så bör av flera skäl huvudkraften sättas in där.
Citat:
Nej Uven, dina resonemang är satans så förvirrade, osakliga och inkonsekventa.
Av oss två är jag den ende som för ett rakt och konsekvent resonemang, och som belägger ställningstaganden.