2023-09-13, 16:43
Medlem
IngenKlimatkriss avatar
Har inte den här politiska aktivisten fått sparken från polisen än?
Citera
2023-09-13, 16:44
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Tänker inte klicka på länken till den där bögsidan...

Men om det stämmer så bör poliserna som struntade i att beivra brott p.g.a. att det var en snut som begick brottet, AVSKEDAS OMGÅENDE.
Jag som trodde att bögar gillade bögsidor...men ack så fel jag tydligen hade.

OnT: Detta är tjänstefel så det skriker om det.
Citera
2023-09-13, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Har du källa på det? Låter ju helt sjukt.

-Han spöa skiten ur sin fru!
-Äsch det är min polare, hon var säkert uppkäftig. Vi åker och köper korv istället.
Det gäller inte för sådana brott. Om jag inte missminner mig går gränsen vid brott som har penningböter som straff.
Citera
2023-09-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenKlimatkris
Har inte den här politiska aktivisten fått sparken från polisen än?

Det förvånar nästan mer, att han fortfarande är polis.
Citera
2023-09-13, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Det har hänt mig massor av gånger att polisen sett mellan fingrarna, struntat i lagföra olika brott eller så har jag fått tillbaka droger efter visitation, gissningsvis för att de vill spara tid, i början gillade jag det som fan och såg det som "sjysta snutar".

Men ju äldre jag blivit så har jag insett att de poliser som tänjer på gränserna i vissa (enligt mig bra) situationer, gör det i andra (objektivt dåliga) situationer också, även när det gäller saker som att ljuga för att en brottsling ska få extra straff eller en kollega ska slippa straff... Och plötsligt är hela rättssystemet satt ur balans och det som från början handlade om att tänja på reglerna i "god medmänsklig anda", snarare övergår i ren korruption.

Då kände jag att jag hellre vill ha en 100% ärlig och laglydig polis som lagför mig, oavsett om jag förlorar på det personligen, om jag då även kan vara säker på att polisen är lika laglydig mot andra.
Förstår precis hur du menar, även om jag inte håller med helt.

Vad är polisens uppgift egentligen? Är det att till varje pris se till att alla brott bestraffas eller att skapa ett bättre samhälle? I många fall kan en varning vara det bästa.

Sen tror jag inte på att en snut antingen är en sådan som tänjer lite överallt på gränserna. De finns säkerligen, och jag kan absolut tänka mig att det finns viss korrelation. Men jag tror även att det finns snutar som klarar av balansgången på ett bra sätt.
Citera
2023-09-13, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Förjävligt men vanligt tyvvär.

I min stad fanns det en snut som körde runt påtänd och trakasserade & hotade cannabisbrukare som är så fredliga av sig. Jävla otäck typ att stöta på, framförallt då han använde bola, vägde 110kg och hade varit vaken i 2,5 dygn.

Jobbar i dagsläget inte kvar som polis tack gode gud.

Måste varit i Ronneby eller liknande urspårat ställe
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Förstår precis hur du menar, även om jag inte håller med helt.

Vad är polisens uppgift egentligen? Är det att till varje pris se till att alla brott bestraffas eller att skapa ett bättre samhälle? I många fall kan en varning vara det bästa.

Sen tror jag inte på att en snut antingen är en sådan som tänjer lite överallt på gränserna. De finns säkerligen, och jag kan absolut tänka mig att det finns viss korrelation. Men jag tror även att det finns snutar som klarar av balansgången på ett bra sätt.
I det fallet att de klarar av balansgången mellan moral och juridik håller jag med dig.
Moralen är självklart viktigare än juridisk exakthet.
Jag är dock väldigt skeptisk till hur stor andel det är som klarar det.

Sen ska jag medge att jag är lite partisk också, min bild av polisen som helhet är kanske inte jätteobjektiv...
Men jag hoppas att du har rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Den skiten.
I sin roll som polis, ibland i uniform har han spytt ut sitt hat mot SD, utan att fått sparken.
Alla polisslödder som sympatiserar med V skall naturligtvis tas ur tjänst på livstid.
Citera
2023-09-13, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
I det fallet att de klarar av balansgången mellan moral och juridik håller jag med dig.
Moralen är självklart viktigare än juridisk exakthet.
Jag är dock väldigt skeptisk till hur stor andel det är som klarar det.

Sen ska jag medge att jag är lite partisk också, min bild av polisen som helhet är kanske inte jätteobjektiv...
Men jag hoppas att du har rätt.
Bra att du inser att det är väldigt svårt att egenhändigt insamla vettig statistik

Men förstår som sagt hur du menar. Ska fundera lite på den. Men rent generellt så tror jag det kan vara väldigt bra för allmänhetens syn på poliser att bara få en tillsägelse och slippa en dom för någon skitgrej.
Citera
2023-09-13, 17:01
Medlem
Nadim är en synnerligen Narcisistisk person

Morgan Johansson med samma problematik

Älskar Nadim

Men när Sveriges lagar inte Gäller för Nadim eller Morgan med fru, uppkommer ett farligt läge

Vad är polisen utan förtroende?
Citera
2023-09-13, 17:02
Avslutad
Orka bry sig
En polis som kör för fort är utbildad i att köra för fort därav ska inte 30 regeln gälla dem även om ursäkten är klen.
Jag brukar också ha bråttom hem, till jobbet, till Ica, till dagis osv, blir oftast inte ens stoppad även om jag kör 10-15kmh över hastigheten men det är på 90-110 vägar.
Citera
2023-09-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Bra att du inser att det är väldigt svårt att egenhändigt insamla vettig statistik

Men förstår som sagt hur du menar. Ska fundera lite på den. Men rent generellt så tror jag det kan vara väldigt bra för allmänhetens syn på poliser att bara få en tillsägelse och slippa en dom för någon skitgrej.
Jo, man får väl hoppas att de inte är så genomonda som jag lärt mig att tycka!
Nej men skämt åsido, jag tror ditt omdöme är mer objektivt än mitt i denna frågan faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in