2023-09-12, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Får inte nämna namnen på leverantörerna.

Men de i "premiumsegmentet' ligger på minimumpriset 1400 kr för 12 månader.

Sänds något på svenska i UHD förutom V SPORT ULTRA? Brukar vara dansk fotboll där Har cmore (nu Tv4) eller Discovery något i UHD?
Citera
2023-09-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Sänds något på svenska i UHD förutom V SPORT ULTRA? Brukar vara dansk fotboll där Har cmore (nu Tv4) eller Discovery något i UHD?

Formel 1.

Cmore/TV4 Play har ibland UHD på större matcher.
Citera
2023-09-13, 10:08
Medlem
Jag var innan lite motståndare till att behöva betala för en premium app som tivimate.
Men skillnaden är enorm i upplevelse!
Även om en app direkt i tvn funkar rent tekniskt, dvs det flyter på och går att hitta det man söker är det så mycket man inte kan få.

Nu har jag i tivimate rensat i kategorierna, tagit bort länder jag inte vill ha. Även tagit bort svenska kanaler som jag aldrig kommer att titta på samt alla dubletter i olika kvalitetet. Bytt namn på kanaler. Lagt in att vissa prefix o suffix tas bort automatiskt tex VIP:, SE:, FHD, [Live During Events Only] etc. Och mer finns att göra! Någon annan som jag tips hur man tweakar tivimate på smart sätt?
Citera
2023-09-13, 13:27
Medlem
gadjomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Får inte nämna namnen på leverantörerna.

Men de i "premiumsegmentet' ligger på minimumpriset 1400 kr för 12 månader.

800 har jag köpt för.

Är aldrig något strul utöver de vanliga små "laggen" som alla leverantörer har.

Allt över 1000 är hutlöst
Citera
2023-09-13, 13:33
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Jag var innan lite motståndare till att behöva betala för en premium app som tivimate.
Men skillnaden är enorm i upplevelse!
Även om en app direkt i tvn funkar rent tekniskt, dvs det flyter på och går att hitta det man söker är det så mycket man inte kan få.

Nu har jag i tivimate rensat i kategorierna, tagit bort länder jag inte vill ha. Även tagit bort svenska kanaler som jag aldrig kommer att titta på samt alla dubletter i olika kvalitetet. Bytt namn på kanaler. Lagt in att vissa prefix o suffix tas bort automatiskt tex VIP:, SE:, FHD, [Live During Events Only] etc. Och mer finns att göra! Någon annan som jag tips hur man tweakar tivimate på smart sätt?

Lägg upp favoritlistor exempelvis för svenska kanaler du kollar på, sport, film, catchup, pörr etc
Programmera fjärrens knappar i appen så de gör precis det du önskar.
Backup och export på inställningarna så du slipper göra om det vid om- och nyinstallation.
Senast redigerad av Magnum 2023-09-13 kl. 13:39.
Citera
2023-09-13, 19:51
Medlem
PrinsenKommers avatar
Tänkt skaffa ett abonnemang, men vet inte vilken app som jag ska köra med. Ska köra på en LG tv. Laddade ner smart iptv. Testade bara några olika leverantörer, men tyckte appen va jobbig med alla mappar o länder. Vad rekommenderar ni som kört ett tag? Kan tänka mig köpa appen.
Citera
2023-09-13, 20:02
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinsenKommer
Tänkt skaffa ett abonnemang, men vet inte vilken app som jag ska köra med. Ska köra på en LG tv. Laddade ner smart iptv. Testade bara några olika leverantörer, men tyckte appen va jobbig med alla mappar o länder. Vad rekommenderar ni som kört ett tag? Kan tänka mig köpa appen.
Skaffa en box eller pinne istället och lägg in appen Tivimate. Du kommer inte att ångra dig.
Citera
2023-09-13, 20:33
Medlem
En sak förvånar mig får jag säga. Har en iptv app i mobil och en på tv. I mobilens kan jag se på filmer i filmkatalogen utan problem. I tv appen behöver jag teckna premium abonnemang mot kostnad för att kunna titta. Är det bara leta efter annan app där detta inte dyker upp. Hitta inte appen jag har i mobil på tv
Citera
2023-09-13, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purkenman63
En sak förvånar mig får jag säga. Har en iptv app i mobil och en på tv. I mobilens kan jag se på filmer i filmkatalogen utan problem. I tv appen behöver jag teckna premium abonnemang mot kostnad för att kunna titta. Är det bara leta efter annan app där detta inte dyker upp. Hitta inte appen jag har i mobil på tv

Det är väldigt få gratisappar för Samsung och LG, det finns mycket mer för android. Men IPTV Smarters Pro är en gratisapp på tvn
Citera
2023-09-13, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinsenKommer

Jag har en LG och en samsung tv. LG har helt usla appar. Det verkar knappt gå att programmera något vettigt i deras operativsystem. Något bättre på samsung men inte mycket. IPTV smarters pro tycker jag är bäst på både LG och samsung. Men överväg en hdmi-sticka, xiaomi, firestick eller google chromsecast. Sådär 500-700kr. Då öppnas möjligheter så många riktigt vassa appar som är stabila, rappa, smidiga, snygga och anpasningsbara.
Citera
2023-09-14, 00:11
Medlem
krommees avatar
Då jag har samsung tv tänkte jag skaffa en Google chromecast med smarttv och lägga in typ iptvextreme där i, eftersom den inte går o få ner i samsung tvn;o
Citera
2023-09-14, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Då jag har samsung tv tänkte jag skaffa en Google chromecast med smarttv och lägga in typ iptvextreme där i, eftersom den inte går o få ner i samsung tvn;o
Välj Tivimate till din kommande Chromecast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in