2023-09-12, 21:00
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag tror du missförstått. Ryssland har invaderat Ukraina, Inte USA:

Vem provocerade Ryssland till invasion och vem betalar för kriget?
Citera
2023-09-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava

Putin!!
Citera
2023-09-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Nato/USA vill expandera för att kunna kontrollera naturresurserna. Vad hände med logiskt tänkande.
Räcker ju att betala mest för att kontrollera naturresurserna, Ryssland lär ju knappast kunna konkurrera
Citera
2023-09-12, 21:09
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
säger bara - säck potatis på det?
Loool! Begrep inte vad referensen handlade om tills en bekant visade mig det här:
https://twitter.com/cossackgundi/status/1701516047830950271?s=20
Citat:
"I am your son's commander. He was a good guy, he was killed" *video*
The commander ceremoniously presented the family of the fallen Russian soldier with a bag of potatoes
Jag blir inte direkt mindre övertygad om att rena stridigheter kommer vara över och kriget avgjort inom 6-12 månader...
Citat:
To be fair, it’s a large bag of potatoes, and on that basis, worth a lot more than any Russian soldier.
Citera
2023-09-12, 21:19
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Jag vet att Sergei är den amerikanska stavningen, men i Sverige skriver vi Sergej. Så sluta spela viktig. Jag är för Sverige, du är för USA/NATO så jag förstår dina pekpinnar. Ska du prata skitsnack om vanära så lär dig kyrilliska din jävla tönt.

Min poäng är att en gång kunde vi ha ett utbyte med Ryssland som gav glädje åt båda länder. Nu är det på väg mot nytt kallt krig. Jag tycker det är dåligt, du tycker det är bra. Fine.
Många länder hade ett utbyte med dazzlandet innan dom invaderade Ukraina, rätt jävla korkat agerat av blöjdvärgen med facit i hand. Förstår att orcherna i dag önskar samarbete med andra länder men det är dessvärre inte ömsesidigt.
Citera
2023-09-12, 21:20
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Så liknelsen med Kuba-krisen är alltså bara snömos? Tack historie-professorn!!!!

Äntligen något som du säger som är korrekt.
Citera
2023-09-12, 21:22
Medlem
Citat:
Så liknelsen med Kuba-krisen är alltså bara snömos? Tack historie-professorn!!!!
Du fattar att när inte ens andra ryssbögar försvarar dig så är du rätt mycket ute o cyklar va?

Du kanske borde fråga dig själv varför du håller på som du gör?

Absolut ingen läser dina inlägg o tänker.. ja jag borde kanske omvärdera min syn på konflikten.
Snarare tvärtom, allt du gör är att visa hur mongo du och andra Ryssbögar är i sina resonemang.
Inte produktivt för moderlandet om man säger så...
Citat:
Du får nog läsa inlägget lååångsaamt en gång till.

Jag som är praktiskt lagd anser att man inte kan bestämma vem som var ens fiende för 60 år sen och alltid hålla fast vid detta. Det ändras från dag till dag. Den som är dåligt uppdaterad dör med en kniv i ryggen.

Ja självklart jag läser dina inlägg om igen.... den här gången lååååångsamt.
Du som är så praktiskt lagd anser alltså att fienden som var för 60 år sen och senaste decennierna startat oprovocerade krig till höger o vänster nu senast i Ukraina inte är ett hot?
Numera är hotet ett annat?

Berätta mera!!!
Senast redigerad av EnIde 2023-09-12 kl. 21:25.
Citera
2023-09-12, 21:23
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Jag vet att Sergei är den amerikanska stavningen, men i Sverige skriver vi Sergej. Så sluta spela viktig. Jag är för Sverige, du är för USA/NATO så jag förstår dina pekpinnar. Ska du prata skitsnack om vanära så lär dig kyrilliska din jävla tönt.

Min poäng är att en gång kunde vi ha ett utbyte med Ryssland som gav glädje åt båda länder. Nu är det på väg mot nytt kallt krig. Jag tycker det är dåligt, du tycker det är bra. Fine.

"...en gång kunde vi ha ett utbyte med Ryssland som gav glädje åt båda länder. Nu är det på väg mot nytt kallt krig. Jag tycker det är dåligt.."

Det enda sanna från din "penna"...

Du verkar inte fatta.. MÅNGA blev SJUKT besvikna på att Putin med bihang valde denna väg.
Efter år av gemensamma satsningar. En spirande fin typ av hoppfullhet om "vänskap".

Vilket DUNDERmisstag!!!

Till allas folks besvikelse.
Till allas folks sorg.

Men skyll fan det INTE på någon annan.

Så länge ni skyller ifrån er så kommer INGET förändras till det bättre!

Ni ser erkännande som SVAGHET när det istället är tecken på rå och genuin STYRKA.
Och därefter kommer en process med återbetalning/konsekvenser som man då utan att klaga TAR.
Och därefter läkningsprocessen. Helandet. Återuppbyggandet.
För att avslutas med nya friska tag, dvs förändrat beteende till det POSITIVA.

Det går inte hoppa över det första i den ordningen!!
Ni borde ha gjort det för länge sedan.

Gjort upp med ert förflutna.
Fy fan att ni inte fattar hur ENKELT det vore och så GOTT!?
Vilka vinster alla skulle göra. Det rysa folket främst men även alla andra!
Att ni inte fattar en sådan enkel sak..
Herregud.
Citera
2023-09-12, 21:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Nej, det är helt olika diskussioner. Hitler sköt V2-raketer mot England och bombade konstant under Blitzen. Inte ens nära Ukraina, men det är ju inte oväntat att propaganda-maskinen försöker sätta likhetstecken mellan dessa händelser.

V2 och Blitzen hände efter Tysklands anfall mot Polen och Sovjetunionen. Så den kopplingen var lite diffus.

Men poängen är att ingen provocerade Adolf Hitler till dessa anfall. Utan han anföll för att han ville.

Samma sak gäller Putins anfall på Ukraina. Putin anföll för att han ville. Inte för att han blev provocerad. Det här att han "blev provocerad" är rysk desinformation och trollpropaganda. Ursprungskällan till detta är Kreml.

Putin anföll för att han ville ha landområden från Ukraina (av ekonomiska/strategiska/historiska skäl) och förinta eller kuva resten av Ukraina. Dvs av liknande skäl som Adolf Hitler.

Putin är vår tids Hitler. På så sätt är han ganska förutsägbar.
Citera
2023-09-12, 21:26
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Det är ingen enkel fråga. Ett första steg kunde vara att införa eld upphör och sätta sig vid förhandlingsbordet?

Man skulle kunna införa ett eld upphör under typ en vecka medan ryzzarna drar sig tillbaka bakom sina erkända gränser. Finns ingen anledning att skjuta dem i ryggen.

Sen när de är ute ur Ukraina kan de sätta sig vid förhandlingsbordet.
Citera
2023-09-12, 21:26
Medlem
Citat:

Ingen har provocerat Ryssland. Ryssjävlarna provocerar däremot alla andra. Än en gång har du avslöjat dig och det vidriga land du företräder.
Citera
2023-09-12, 21:29
Medlem
Citat:
Finns väl inget som tyder på att det är deras vilja vad jag förstått?

Invasionen tyder i allra högsta grad på det tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in