2023-09-04, 12:10
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3000
Ingenstans har jag påstått att jag är helt säker. Du blandar ihop mig med er troende i tråden.
Ah, du är inte säker, och ändå går du lös på folk som om du vore, arg och aggressiv & utan Gud och hopp.
Vet du, återkom när du åtminstone fått för dig att du är säker.
Senast redigerad av Calovius 2023-09-04 kl. 12:13.
Citera
2023-09-04, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Ah, du är inte säker, och ändå går du lös på folk som om du vore, arg och aggressiv, utan Gud och hopp.
Vet du, återkom när du åtminstone fått för dig att du är säker.
Ingenstans har jag skrivit något som antyder att jag är arg eller aggressiv. Du tycks projicera din egna ilska och aggressivitet på ateister. Vet du, återkom när du kan argumentera intellektuellt ärligt.
Citera
2023-09-04, 12:27
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ingenstans har jag skrivit något som antyder att jag är arg eller aggressiv. Du tycks projicera din egna ilska och aggressivitet på ateister. Vet du, återkom när du kan argumentera intellektuellt ärligt.
Du kallar Bibeln science fiction. Så gör en människa som är arg och aggressiv gentemot Gud, för Bibeln är smockfull av tal om, från och till Gud.
För det är en grov lögn att kalla Bibeln science fiction - den är inte ens i närheten av den litterära genren.
Varför ljuger du så grovt?
För att du är arg på och aggressivt inställd gentemot Gud. Då kan man inte göra Bibeln rättvisa utan är dömd att irra runt i sin inre labyrint av förvrängda tankar, slav under lögnens fader djävulen.
Citera
2023-09-04, 12:31
Medlem
Citat:
Du kallar Bibeln science fiction. Så gör en människa som är arg och aggressiv gentemot Gud.
För det är en grov lögn att kalla Bibeln science fiction - den är inte ens i närheten av den litterärä genren.
För att du är arg på och aggressivt inställd gentemot Gud. Då kan man inte göra Bibeln rättvisa utan är dömd att irra runt i sin inre labyrint av förvrängda tankar, slav under lögnens fader djävulen.
Jag är varken arg eller aggressiv, jag tror bara inte på en gud. Det är du som talar med full säkerhet, inte jag. Det är du som ljuger, inte jag.

Du påstår med säkerhet att bibeln är sanning, jag tror inte som du. I att jag inte tror som du ligger varken ilska, aggressivitet eller lögn.
Citera
2023-09-04, 12:35
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Jag är varken arg eller aggressiv, jag tror bara inte på en gud. Det är du som talar med full säkerhet, inte jag. Det är du som ljuger, inte jag.

Du påstår med säkerhet att bibeln är sanning, jag tror inte som du. I att jag inte tror som du ligger varken ilska, aggressivitet eller lögn.
Tror du inte på Gud ska du inte inbilla dig att du är i något slags neutral position - antingen älskar du honom eller är du avogt inställd till honom (hatar honom).
Ingen är nollställd gentemot sin Skapare och Upprätthållare.
Detta beror på att Guds lag avslöjar dig som en syndare, som en som schabblar och förskingrar bort ditt (av Gud givna) liv i strid mot Guds lag, och att du då saknar ett hållbart och adekvat försvar att sätta emot det avslöjandet.
Citera
2023-09-04, 12:36
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:

Du kallar Bibeln science fiction. Så gör en människa som är arg och aggressiv gentemot Gud, för Bibeln är smockfull av tal om, från och till Gud.
För det är en grov lögn att kalla Bibeln science fiction - den är inte ens i närheten av den litterära genren.
För att du är arg på och aggressivt inställd gentemot Gud. Då kan man inte göra Bibeln rättvisa utan är dömd att irra runt i sin inre labyrint av förvrängda tankar, slav under lögnens fader djävulen
Citera
2023-09-04, 12:42
Medlem
Citat:
Tror du inte på Gud ska du inte inbilla dig att du är i något slags neutral position - antingen älskar du honom eller är du avogt inställd till honom (hatar honom).
Ingen är nollställd gentemot sin Skapare och Upprätthållare.
Detta beror på att Guds lag avslöjar dig som en syndare, som en som schabblar och förskingrar bort ditt (av Gud givna) liv i strid mot Guds lag, och att du då saknar ett hållbart och adekvat försvar att sätta emot det avslöjandet.
Din ilska gör att du tappar förmågan att argumentera sakligt, om du ens haft förmågan tidigare. Du argumenterar alldeles för svartvitt för att tas på allvar. De enda som argumenterar så är fundamentalister.

Du är rolig som tror att jag behöver känna ett behov av att försvara mig mot dina ”avslöjanden”. Dina avslöjanden är tomma för en ateist.
Citera
2023-09-04, 15:20
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Din ilska gör att du tappar förmågan att argumentera sakligt, om du ens haft förmågan tidigare. Du argumenterar alldeles för svartvitt för att tas på allvar. De enda som argumenterar så är fundamentalister.

Du är rolig som tror att jag behöver känna ett behov av att försvara mig mot dina ”avslöjanden”. Dina avslöjanden är tomma för en ateist.
Avslöjandena är inte tomma för Gud, som i sitt ord avslöjar dig som både dåraktig i dina tankar och avskyvärd i dina handlingar. De är tomma för dig därför att dina tankar är tomma och ditt hjärta hårt som sten.
Vill du ha bibelställen på dessa avslöjanden?
Citera
2023-09-04, 15:21
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:

Du kallar Bibeln science fiction.
Så gör en människa som är arg och aggressiv gentemot Gud, för Bibeln är smockfull av tal om, från och till Gud.
Citera
2023-09-04, 15:43
Medlem
Citat:
Avslöjandena är inte tomma för Gud, som i sitt ord avslöjar dig som både dåraktig i dina tankar och avskyvärd i dina handlingar. De är tomma för dig därför att dina tankar är tomma och ditt hjärta hårt som sten.
Vill du ha bibelställen på dessa avslöjanden?
Varför skulle bibelställe intressera en ateist?
Citera
2023-09-04, 15:43
Medlem
Citat:
Du kallar Bibeln science fiction.
Så gör en människa som är arg och aggressiv gentemot Gud, för Bibeln är smockfull av tal om, från och till Gud.
Varför upprepar du dig så grovt?
Citera
2023-09-04, 15:51
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Varför skulle bibelställe intressera en ateist?
Var det inte du som föreskrev andra att utmana sina förutsättningar? Om jag minns rätt där: nu kan du visa att du inte är en hycklare i saken, jag menar: en som ändrar standarden beroende på om det är du eller andra, med givetvis en stramare standard för andra (teister förstås!).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in