2023-09-01, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, du brukar berätta hur himla bra du är på logik och statistik.

Men om du nu vill diskutera vilka som statistiskt förväntas vara bättre i alla sporter på grund av att fler är aktiva så förstår du alltså att män statistiskt förväntas vara bättre? Förutom i dressyr då.

Du verkar inte förmå att kunna skilja på att någonting är statistiskt förväntat pga. skillnad i prevalens (base rate fallacy) och mekanistiska förklaringsmodeller.

Att män är bättre än kvinnor på många sporter är ju helt och hållet pga. biologin. Det handlar alltså om saker som styrka, hur män är byggda. Detta underlättar när det kommer till kulstötning, diskus etc.

Om jag är så dålig på logik och statistik, utmana mig. Börja kritisera mina inlägg och du kommer väldigt snabbt märka att du har inget att komma med. Att snacka kan alla göra, börja bevisa vad du kan istället för än så länge så är det bara en massa misstag som jag ser i dina resonemang.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-09-01 kl. 14:33.
Citera
2023-09-01, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Du verkar inte förmå att kunna skilja på att någonting är statistiskt förväntat pga. skillnad i prevalens (base rate fallacy) och mekanistiska förklaringsmodeller.

Att män är bättre än kvinnor på många sporter är ju helt och hållet pga. biologin. Det handlar alltså om saker som styrka, hur män är byggda. Detta underlättar när det kommer till kulstötning, diskus etc.
Precis, män är bättre på många sporter på grund av biologin och kvinnor på andra på grund av biologin.

Och i andra är män bättre på på grund av att fler män än kvinnor ägnar sig åt dem, som motorsport och schack, och i andra är kvinnor bättre på grund av att fler kvinnor än män ägnar sig åt dem, som dressyr.
Citera
2023-09-01, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jaha. Det verkar vara en givande inställning att gå in i samtal/diskussioner med.

O.b.s. ironi.

Kvinnor är inte bättre än män på någonting inte ens kvinnogöra som exempelvis matlagning och städning. Vi äger ur er på era egna grejer…

Du vet om att feminism inte handlar om att kvinnor ska vara bättre än män utan om att kvinnor ska ges möjlighet att göra vilka val de vill (inom lagens ramar, såklart…) i deras liv…

Ditt dumma tjafs här har inget med feminism att göra…
Citera
2023-09-01, 14:47
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderOvechkin
Kvinnor är inte bättre än män på någonting inte ens kvinnogöra som exempelvis matlagning och städning. Vi äger ur er på era egna grejer…

Du vet om att feminism inte handlar om att kvinnor ska vara bättre än män utan om att kvinnor ska ges möjlighet att göra vilka val de vill (inom lagens ramar, såklart…) i deras liv…

Ditt dumma tjafs här har inget med feminism att göra…

Ja dom kändaste och bäst betalda kockarna världen över är män. Är män bättre på att städa än kvinnor? Hur kom man fram till det? Torkade män av hyllorna i exakt rätt hastighet eller hur avgjordes det?

Ja jag vet. Du borde berätta det för antifeministerna och småpojkarna som ständigt och jämt ställer gruppen män mot gruppen kvinnor.

Detsamma.
Citera
2023-09-01, 14:47
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Bränna stålar och saker för egen vinning?
Citera
2023-09-01, 14:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Bränna stålar och saker för egen vinning?

Gällande ovanstående så är män och kvinnor lika bra.
Citera
2023-09-01, 14:50
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Så Floyd Mayweather och Jon Jones skulle förlora mot en kvinna? Du är så korkad så jag finner inga ord.

Könsindelningen beror på att män är bättre.
Jag har aldrig påstått att en kvinna skulle vinna över dessa två manliga elitboxare.
Jon Jones väger nästan dubbelt så mycket som en 65 kg tung boxare (oavsett kön), så honom kan du bortse ifrån. Floyd Mayweather är ju också världsmästare.

Min poäng var att visa att en kvinnlig boxare i världsklass, 65 kg eller däromkring, kan besegra en lika tung man men som är otränad i boxning. Inte att hon kan besegra en nästan dubbelt så tung manlig världsmästare i boxning.

Inom både boxning och olika kampsporter är det teknik, snabbhet, taktik, kondition, rörlighet och tävlingserfarenhet som är avgörande faktorer för att en utövare ska kunna besegra sin motståndare.

Citat:
Män är bättre på fotboll så spelar ingen roll.
Det var ett gäng pensionerade USA-fotbollsspelare i 45-årsåldern, som inte har tävlat på elitnivå på ett decennium. Dessa damer ingick inte i det nuvarande landslaget som spelat i VM de senaste åtta åren.

Wrexham-laget bestod av hälften veteraner och hälften aktiva spelare varav två var 20-åriga ynglingar.

Tycker du att det är rättvist att ett ungt och aktivt Wrexham-lag spelar mot ”gamla tanter” som inte spelat fotboll på tio år? Två 20-åriga killar mot mer än dubbelt så gamla f d fotbollsdamer?

De svenska fotbollsdamerna är i alla fall bättre på att vinna medaljer än de svenska fotbollsherrarna. Sist killarna vann ett silver var 1958 och ett brons 1994. Damerna kan stoltsera med ett silver 2003 och fyra brons 1991, 2011, 2019, 2023.
Citera
2023-09-01, 14:55
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Män är fan bäst alltså.
Ok, du delar ditt liv helst med en man.jag
Citera
2023-09-01, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ja dom kändaste och bäst betalda kockarna världen över är män. Är män bättre på att städa än kvinnor? Hur kom man fram till det? Torkade män av hyllorna i exakt rätt hastighet eller hur avgjordes det?

Ja jag vet. Du borde berätta det för antifeministerna och småpojkarna som ständigt och jämt ställer gruppen män mot gruppen kvinnor.

Detsamma.

Det är de osäkra flickorna med små bröst som hävdar sig. Mannen vet att den är bättre

Orka va slyna liksom.
Citera
2023-09-01, 15:06
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Hur är det med mellanstadie-matten? Hur kan "5 av 11 är kvinnor" göra att kvinnor klättrar bättre än män?

Att andelen kvinnliga proffs bara är 3% och män 97% bevisar också att män klättrar bättre än kvinnor.

Du är nog den enda i världen som anser att 3 är större än 97.
Om andelen utövande klättrare bland männen är 97 % borde det statistiskt sett vara många fler i topplistan, 11 av världens bästa, istället för 6.

Jag var nog lite otydlig i förra inlägget. Bland de professionella klättrarna är andelen kvinnor 3,2 % och bland hobbyklättrarna är andelen kvinnor 28,6 %.

Trots att kvinnorna utgör endast 3,2 % av det totala antalet av professionella klättrare är det en högre andel som hamnar i topplistan. Statistiskt sett borde andelen kvinnor i absoluta toppen vara lägre än 3,2 %.

Svenska Matilda Söderlund är en av världens toppklättrare som klarade drömgränsen 9A:
https://www.expressen.se/sport/matilda-27-klarade-omojlig-dromgrans/

Tre kvinnor som klarade gränsen 9B:
https://www.planetmountain.com/en/news/climbing/julia-chanourdie-climbs-9b-third-woman-after-angela-eiter-laura-rogora.html

Du borde gå om mellanstadiet och läsa matematik.
Citera
2023-09-01, 15:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderOvechkin
Det är de osäkra flickorna med små bröst som hävdar sig. Mannen vet att den är bättre

Orka va slyna liksom.

Ah fan, den nivån la alltså du dig på. Är det nu jag ska kontra med något om män med små kukar?

De flesta män ligger på medelnivå, liksom de flesta kvinnor.

Varför är du en slyna då?
Citera
2023-09-01, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ah fan, den nivån la alltså du dig på. Är det nu jag ska kontra med något om män med små kukar?

De flesta män ligger på medelnivå, liksom de flesta kvinnor.

Varför är du en slyna då?

Hahahaha, medel är alltid medel. Om alla män hade legat på dig 1cm så hade det varit medel.

Kvinnorna har i genomsnitt inga bröst alls. Både från erfarenhet och fakta. Genomsnittsbhstorleken är A-kupa.

Hahahahah, riktigt jävla synd om brudar med små bröst, det är ingen man som gillar att titta på. Tacka gud för storbystade och snygga kvinnor. De är oftast också de som är säkra i deras femininitet, undra varför

Orka va slyntyg liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in